Co to jest nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Nagrywanie rozmów telefonicznych (ang. Call Recording) jest usługą umożliwiającą utrwalenie w systemie przebiegu rozmowy telefonicznej. Rozmowa jest zapisana w pamięci systemu telekomunikacyjnego w postaci pliku dźwiękowego (najczęściej w formacie .mp3 lub .wav) z możliwością późniejszego jej odtworzenia bezpośrednio z panelu administracyjnego usługi lub pobrania jej do dalszego procesowania.
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- poczta głosowa (Voicemail)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
W niektórych systemach istnieje możliwość nagrywania dwukanałowego, dzięki czemu jednego rozmówcę słychać w jednym kanale (głośniku), a drugiego w drugim. Taka forma nagrywania rozmów telefonicznych pozwala lepiej analizować treść rozmowy telefonicznej, łatwiej jest określić co kto powiedział, szczególnie w sytuacji gdy obaj rozmówcy mówili jednocześnie.
Pozyskane w ten sposób nagrania telefoniczne, mogą być przechowywane w: