Co to jest poczta głosowa (Voicemail)?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Poczta głosowa (ang. Voicemail) pozwala na pozostawienie wiadomości głosowej użytkownikowi wirtualnej centrali telefonicznej w sytuacji gdy na przykład nie odbiera telefonu. Użytkownik poczty głosowej może odsłuchać swoje wiadomości albo poprzez zalogowanie się do swojego panelu użytkownika albo po otrzymaniu wiadomości na swój adres e-mail.
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
Często usługa poczty głosowej może być też podłączona do innych usług tworzących całość systemu telekomunikacyjnego w firmie / organizacji. na przykład w sytuacji gdy połączenie zostanie wykonane po godzinach pracy firmy, to osoba dzwoniąca może nagrać się np. przekazując kontakt do siebie i prośbę o oddzwonienie, a wiadomość taka zostanie wysłana na wskazany w systemie adres/adresy e-mail w celu późniejszego procesowania tej wiadomości.