Co to jest przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Przechwytywanie / przejmowanie połączeń (ang. Call Pickup) umożliwia "ściągnięcie" przychodzącej rozmowy telefonicznej do danego użytkownika systemu telekomunikacyjnego, przez innego użytkownika. Przechwycenie połączenia jest możliwe przy użyciu odpowiedniego kodu wybranego z klawiatury telefonu, a użytkownicy muszą mieć nadane odpowiednie uprawnienia przez administratora systemu, pozwalające na wykonanie tego typu działania.
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- poczta głosowa (Voicemail)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
Jest to dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy w danym pomieszczeniu pracuje kilka osób, któraś z nich jest nieobecna przy swoim biurku (np. jest na urlopie, zwolnieniu lekarskim lub po prostu na chwilę odeszła od swojego stanowiska pracy), więc inna widząc, że na biurku nieobecnej osoby dzwoni telefon, może "ściągnąć" takie połączenie na swój aparat telefoniczny i przeprowadzić rozmowę w imieniu nieobecnej osoby.
Usługa jest udostępniana użytkownikom podłączonym do zasobów wirtualnej centrali telefonicznej.