Co to jest transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (ang. Call Transfer), to funkcja w wirtualnej centrali telefonicznej, która pozwala po nawiązaniu połączenia przekazać je do innego użytkownika. Typowym przykładem jest tu sytuacja w której recepcja / sekretariat odebrały połączenie i po wstępnej rozmowie, przełącza je do innego użytkownika systemu, którego merytorycznie dotyczy sprawa dzwoniącego.
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- poczta głosowa (Voicemail)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
Można tutaj dodać, że istnieją dwa rodzaje transferów:
- bez zapowiedzi (ang. Blind Transfer / Cold Transfer),
- z zapowiedzią (ang. Attended Transfer Warm Trnsfer).
Transfer bez zapowiedzi polega na przekazaniu/wysłaniu połączenia do innego użytkownika bez konsultacji z nim, czyli sytuacja trochę podobna jak w przypadku zwykłego przekierowania połączenia telefonicznego.
Transfer z zapowiedzią polega na zawieszeniu trwającego połączenia, zadzwonieniu do innego użytkownika, skonsultowaniu czy przyjmie połączenie oraz:
- powrocie do pierwotnego rozmówcy, poinformowaniu go o przełączeniu i dokonaniu transferu,
- dokonaniu od razu transferu bez powrotu do pierwotnej rozmowy,
- powrocie do pierwotnego rozmówcy i poinformowaniu o braku możliwości dokonania transferu z jakiejś przyczyny (w tej sytuacji de facto transfer połączenia nie dokonuje się).
W systemach telekomunikacyjnych, najczęściej gdy połączenie po transferze nie dojdzie do skutku, powraca automatycznie do pierwszego rozmówcy (dotyczy to przypadku, gdy użytkownik do którego było przetransferowane połączenie nie odebrał go).
Należy tu zauważyć, że transfer połączenia telefonicznego może zostać dokonany przez danego użytkownika niezależnie od tego, czy otrzymał on połączenie z zewnątrz, czy sam je wykonał do innej osoby.
W przypadku transferów połączeń, bardzo przydatną funkcją jest BLF, dzięki któremu szybciej można przełączać połączenia oraz od razu widzieć stan linii telefonicznej danego użytkownika i np. od razu poinformować o braku możliwości przełączenia ze względu na zajętość danej linii telefonicznej i trwającą już tam rozmowę telefoniczną.