Co to są grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (ang. Hunt Group), to usługa pozwalająca na połączenie w jeden zespół kilku użytkowników (np. z jednego pomieszczenia w którym razem pracują lub z jednego działu), w celu przekazywania do nich nadchodzących połączeń telefonicznych. W ten sposób, jeśli kompetencje pracowników są takie same, można osiągnąć większą "odbieralność" połączeń.
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- poczta głosowa (Voicemail)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
Typowym przykładem jest tu dział handlowy w którym telefony powinny być zawsze odbierane. Stworzenie grupy wywoławczej dla działu sprzedaży, umożliwia odbieranie telefonów bez konieczności przemieszczania się pomiędzy biurkami. Pierwsza osoba która odbierze połączenie, rozmawia z klientem, a po podniesieniu słuchawki przez tę osobę, pozostałe telefony przestają dzwonić.
W systemach typu wirtualna centrala telefoniczna, użytkownicy danej grupy mogą być rozproszeni, ale należy tu zauważyć, że po odebraniu danego połączenia, inni użytkownicy grupy będą mieli na swoich telefonach sygnalizację o połączeniu nieodebranym i może to prowadzić do sytuacji, że użytkownicy będą oddzwaniali do osoby z którą już została nawiązana wcześniej rozmowa telefoniczna.