Co to są kampanie telefoniczne przychodzące?
To jest element działu: Jakie są dostępne usługi i rozwiązania do obsługi klienta w zakresie komunikacji przychodzącej (elementy Contact Center)
Kampanie telefoniczne przychodzące, to element systemów opartych o koncepcję omnichanne (wielokanałowa obsługa klienta), polegający na stworzeniu w systemie do wielokanałowej komunikacji z klientami, dedykowanego do danego rodzaju działania kanału telefonicznego, służącego do odbierania połączeń i przypisania do tego kanału stanowisk agentów obsługujących tą komunikację.
W dziale: "Jakie są dostępne usługi i rozwiązania do obsługi klienta w zakresie komunikacji przychodzącej (elementy Contact Center)" zobacz również:
- stanowiska agentów do obsługi kampanii przychodzących
- kampanie SMS przychodzące
- kampanie e-mail przychodzące
- kampanie fax-owe przychodzące
- autoryzacja połączeń przychodzących (Autorization to Reach Extension/KeyPass)
- automatyzacja połączeń przychodzących (np. numery VIP, pracownicy o odpowiednich umiejętnościach - Skills Based Routing)
- sterowanie mową dla połączeń przychodzących
- widget czatu na stronę www
- automatyczna obsługa czatu (Chatbot)
- automatyczna obsługa połączeń telefonicznych (Voicebot)
- widget do oddzwaniania na stronę www (Click to Contact)
- przycisk do dzwonienia ze strony - WebRTC (Click to Call)
- obsługa formularzy ze strony www
- komunikacja poprzez Social Media
- analiza skuteczności kanałów reklamowych (Call Tracking)
- system ticketowy i/lub dystrybucja zgłoszeń
Można tu zauważyć, że w danym działaniu związanym z daną branżą, np. samochodową, w systemie omnichannel mogą być stworzone różne kampanie, np.:
- kampania dotycząca sprzedaży samochodów osobowych,
- kampania dotycząca sprzedaży samochodów ciężarowych,
- kampania dotycząca serwisu samochodów osobowych,
- kampania dotycząca serwisu samochodów ciężarowych.
I wiele innych, które będą dedykowane danemu działaniu. Do kampanii tych mogą być przypisane różne osoby ze swoimi stanowiskami agentów w zależności od kompetencji, ale można też przypisać jednego agenta do kilku kampanii jeśli posiada w nich właściwe kompetencje.
Każda kampania jest oddzielnie rozliczana swoimi wskaźnikami zarówno w zakresie działania samego systemu, całości komunikacji, jak i pracy poszczególnych agentów. Całość jest najczęściej zarządzana i nadzorowana przez osoby na stanowiskach typu supervisor. Zarówno supervisorzy jak i agenci, posiadają swoje panele administracyjne, do których po zalogowaniu się, mają dedykowany dostęp (supervisor do wszystkich kampanii, agent do kampanii do których jest przypisany):
- panel administracyjny supervisora - bieżące i historyczne informacje o: komunikacji, wskaźnikach dla kampanii, bieżącym stanie kolejek i natłokach w nich, działaniach agentów, aktywności agentów itp,
- panel administracyjny agenta - bieżąca i historyczna informacja o: przychodzących połączeniach telefonicznych, kampaniach do których agent jest przypisany, obsłużonych kontaktach itp.