Co to są połączenia na numery alarmowe w Polsce?

To jest element działu: Komunikacja telefoniczna - z jakich usług i rozwiązań możesz skorzystać?

Połączenia na numery alarmowe w Polsce umożliwiają przede wszystkim szybki kontakt ze służbami ratunkowymi w przypadku zagrożenia zdrowia i życia. Obecnie najważniejszym numerem alarmowym jest numer 112. Dzwoniąc na ten numer, połączysz się z Centrum Powiadamiania Ratunkowego, gdzie konsultant w zależności od sytuacji:

  • albo skieruje do Ciebie pomoc (pogotowie ratunkowe, straż pożarna, policja lub inne służby, np. pogotowie gazowe lub wodociągowe),
  • albo udzieli Ci pomocy i wskazówek przez telefon.

W dziale: "Komunikacja telefoniczna - z jakich usług i rozwiązań możesz skorzystać?" zobacz również:

 

Połączenia na numer 112 i inne numery alarmowe są bezpłatne. Zobacz listę pozostałych numerów ratunkowych. Numer 112 jest uniwersalnym numerem alarmowym w całej Europie i często w innych krajach na świecie.

 

Numer alarmowy w Polsce składa się zawsze z trzech cyfr, więc łatwo go rozpoznać z pośród innych numerów telefonicznych. Każdy operator telekomunikacyjny jest zobowiązany do realizowania tego typu połączeń telefonicznych bez dodatkowych opłat za połączenie. Dzwoniąc na numer alarmowy, jesteś łączony najbliższym Centrum Pomocy (np. gdy dzwonisz na numer 998, czyli do straży pożarnej), dzięki czemu pomoc będzie mogła być udzielona jak najszybciej.

 

Ważna rzecz:

  • w przypadku połączeń na numery alarmowe z numerów komórkowych, system telekomunikacyjny kieruje połączenie do najbliższego Centrum Pomocy na podstawie danych lokalizacyjnych ze stacji bazowej telefonii komórkowej, wiec wszystko dzieje się automatycznie,
  • w przypadku połączeń na numery alarmowe z numerów stacjonarnych obsługiwanych przez tradycyjne, stacjonarne linie telefoniczne, system telekomunikacyjny kieruje połączenie do najbliższego Centrum Pomocy na podstawie numeru kierunkowego dla twojego stacjonarnego numeru telefonicznego (i ewentualnie kolejnych cyfr po numerze kierunkowym),
  • w przypadku połączeń na numery alarmowe z numerów stacjonarnych obsługiwanych przez telefonię internetową (VoIP), system telekomunikacyjny kieruje połączenie do najbliższego Centrum Pomocy na podstawie zadeklarowanej przez użytkownika lokalizacji geograficznej w Polsce (województwo, powiat, gmina, miasto, a niekiedy też ulica z numerem budynku i lokalu), dlatego pamiętaj, aby w przypadku korzystania z telefonii internetowej, ZAWSZE mieć wskazaną, aktualną lokalizację Twojego numeru, ponieważ może to wpłynąć na szybkość udzielenia Ci pomocy w nagłych przypadkach.