Co to są połączenia oczekujące (Call Waiting)?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Połączenie oczekujące (ang. Call Waiting), to usługa w systemie telekomunikacyjnym, która umożliwia podczas już trwającej rozmowy telefonicznej, przyjęcie drugiego połączenia przychodzącego. W takiej sytuacji osoba dzwoniąca usłyszy w swojej słuchawce zwykły sygnał dzwonienia (przy wyłączonej usłudze połączeń oczekujących otrzymałaby sygnał zajętości), a osoba prowadząca rozmowę usłyszy w swojej słuchawce krótkie sygnały dźwiękowe, informujące, że druga osoba próbuje się do niej dodzwonić.
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- poczta głosowa (Voicemail)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
Usługę połączeń oczekujących można włączać lub wyłączać albo w systemie telekomunikacyjnym (np. w rozwiązaniu typu wirtualna centrala telefoniczna) lub w urządzeniu końcowym, czyli telefonie, bramce VoIP lub wirtualnym telefonie (softphone).