Co to są przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Przekierowania połączeń telefonicznych (ang. Call Forward) umożliwiają automatyczne przekazanie nadchodzącego połączenia telefonicznego do innego użytkownika, na inny numer telefoniczny lub do innej usługi (np. zapowiedzi głosowej lub poczty głosowej) w sytuacji gdy użytkownik danego numeru telefonicznego (stacjonarnego, komórkowego lub wewnętrznego) nie może z jakiejś przyczyny odebrać połączenia telefonicznego.
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- poczta głosowa (Voicemail)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
Połączenia telefoniczne mogą zostać przekierowane w różnych trybach:
- bezwarunkowo (czyli natychmiast / zawsze),
- gdy użytkownik nie odbiera połączenia przychodzącego (najczęściej po wskazanym w systemie czasie),
- gdy użytkownik ma zajętą linię telefoniczną (czyli jest w trakcie rozmowy telefonicznej),
- gdy nie jest zalogowany do systemu (np. jego telefon jest odłączony od sieci).
Należy tutaj dodać, że przekierowanie połączenia może wygenerować dodatkowy koszt dla użytkownika korzystającego z tego rozwiązania (szczególnie gdy połączenie telefoniczne jest przekierowane na inny, zewnętrzny numer telefoniczny).