Co to są stanowiska użytkowników telefonicznych?

To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?

Stanowiska użytkowników telefonicznych, to pojedyncze dostępy do zasobów wirtualnej centrali telefonicznej, które przede wszystkim umożliwiają pracownikom firmy / organizacji na dzwonienie i odbieranie połączeń telefonicznych. Dostępy tego typu razem z numerami wewnętrznymi z centrali telefonicznej tworzą pełny profil dostępowy - najczęściej nazywany jest on kontem użytkownika (ang. Extension). 

W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:

 

Konto użytkownika może zostać zalogowane np. w telefonie IP podłączonym do sieci komputerowej lub w aplikacji typu wirtualny telefon (ang. Softphone) zainstalowanej w komputerze użytkownika. Możliwe jest również stworzenie stanowiska użytkownika bez telefonu na biurko lub w komputerze - połączenia przychodzące do takiego użytkownika można np. przekierować na inny numer wewnętrzny, stacjonarny lub komórkowy. Taka konfiguracja może oczywiście rodzić dodatkowe koszty połączeń telefonicznych.

 

Oczywiście oprócz zwykłego odbierania lub wykonywania połączeń telefonicznych, użytkownik może mieć dostęp do innych usług świadczonych w ramach wirtualnej centrali telefonicznej, np.: przełączania połączeń, zawieszenia połączenia, przechwytywania połączeńgrupach wywoławczych, czy poczty głosowej lub mieć dostęp swoich nagrań rozmów telefonicznych.

 

Najczęściej użytkownicy systemu posiadając swoje konta użytkowników, mają również dostęp do swoich usług i możliwość zarządzania nimi po zalogowaniu się do swojego panelu administracyjnego użytkownika. Dostęp do usług nadaje użytkownikowi administrator, poprzez swój panel administratora.