Co to są stanowiska użytkowników telefonicznych?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Stanowiska użytkowników telefonicznych, to pojedyncze dostępy do zasobów wirtualnej centrali telefonicznej, które przede wszystkim umożliwiają pracownikom firmy / organizacji na dzwonienie i odbieranie połączeń telefonicznych. Dostępy tego typu razem z numerami wewnętrznymi z centrali telefonicznej tworzą pełny profil dostępowy - najczęściej nazywany jest on kontem użytkownika (ang. Extension).
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- poczta głosowa (Voicemail)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
Konto użytkownika może zostać zalogowane np. w telefonie IP podłączonym do sieci komputerowej lub w aplikacji typu wirtualny telefon (ang. Softphone) zainstalowanej w komputerze użytkownika. Możliwe jest również stworzenie stanowiska użytkownika bez telefonu na biurko lub w komputerze - połączenia przychodzące do takiego użytkownika można np. przekierować na inny numer wewnętrzny, stacjonarny lub komórkowy. Taka konfiguracja może oczywiście rodzić dodatkowe koszty połączeń telefonicznych.
Oczywiście oprócz zwykłego odbierania lub wykonywania połączeń telefonicznych, użytkownik może mieć dostęp do innych usług świadczonych w ramach wirtualnej centrali telefonicznej, np.: przełączania połączeń, zawieszenia połączenia, przechwytywania połączeń w grupach wywoławczych, czy poczty głosowej lub mieć dostęp swoich nagrań rozmów telefonicznych.
Najczęściej użytkownicy systemu posiadając swoje konta użytkowników, mają również dostęp do swoich usług i możliwość zarządzania nimi po zalogowaniu się do swojego panelu administracyjnego użytkownika. Dostęp do usług nadaje użytkownikowi administrator, poprzez swój panel administratora.