Co to są telekonferencje / pokoje konferencyjne (Conference Rooms)?
To jest element działu: Komunikacja telefoniczna - z jakich usług i rozwiązań możesz skorzystać?
Telekonferencje i pokoje konferencyjne (ang. Conference Rooms) to usługa umożliwiająca podłączenie w jednym czasie wielu rozmówców telefonicznych (najczęściej więcej niż trzech) w celu przeprowadzenia rozmowy telefonicznej w szerszym gronie.
W dziale: "Komunikacja telefoniczna - z jakich usług i rozwiązań możesz skorzystać?" zobacz również:
- połączenia na numery alarmowe w Polsce
- połączenia trójstronne
- wideokonferencje
- wideorozmowy
- interkom (Intercom)
- pakiety minut do rozmów telefonicznych
- hosting kart SIM GSM
- połączenia wdzwaniane (Dial-up / CallBack)
- automatyczne połączenia na wybrany numer (Hotline)
- czarna lista dla połączeń przychodzących / blokowanie połączeń przychodzących (Blacklist)
Do tego typu połączeń, wykorzystywany jest najczęściej wydzielony pokój konferencyjny i mostek telekonferencyjny, dzięki którym:
- można zaprosić uczestników do zorganizowanej w we wskazanym czasie telekonferencji,
- można zabezpieczyć spotkanie pinem, bez znajomości którego nie można dołączyć do danej telekonferencji,
- można zarządzań uczestnikami telekonferencji, na przykład: dołączać lub odłączać uczestników do telekonferencji, wyciszać wszystkim uczestnikom mikrofony, udzielać głosu uczestnikowi poprzez włączenie mikrofonu.
Dzięki tej usłudze, rozmowy mogą prowadzić uczestnicy niezależnie od ich geolokalizacji, uczestnicy mogą się samodzielnie wdzwaniać do danej telekonferencji lub organizator telekonferencji może ich "wydzwonić". Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla tych, którym zależy na oszczędności czasu i kosztów, szczególnie jeśli uczestnicy są znaczenie oddaleni od siebie (np. różne oddziały firmy w różnych miastach).
Telekonferencje mogą być organizowane cyklicznie (np. cotygodniowe spotkania zespołów sprzedażowych) lub ad hoc (np. w celu omówienia bieżących tematów w firmie). Sposób organizacji telekonferencji, często wpływa na opłaty za korzystanie z nich, mogą być rozliczane na przykład ryczałtowo, za czas uczestniczenia lub za każde pojedyncze zdarzenie.
Usługa telekonferencji często jest udostępniana w ramach rozwiązań typu wirtualna centrala telefoniczna - dość często jest jednym z elementów tego typu rozwiązań.