Co to są warunki czasowe / kierowanie połączeń w zależności od czasu połączenia?
To jest element działu: Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?
Warunki czasowe i kierowanie połączeń w zależności od dnia i czasu połączenia, to mechanizm pozwalający sterować połączeniami telefonicznymi, które przychodzą do naszej firmy / organizacji i przekazywać je w odpowiednie miejsca w ramach naszego systemu telekomunikacyjnego.
W dziale: "Jakie są dostępne systemowe usługi telefoniczne i/lub elementy oraz moduły wirtualnej centrali?" zobacz również:
- wirtualna centrala telefoniczna (Virtual PBX)
- stanowiska użytkowników telefonicznych
- numeracja wewnętrzna/skrócona
- monitoring statusu innych numerów wewnętrznych BLF (Busy Lamp Field/Presence)
- zapowiedzi głosowe / komunikaty słowne (np. na przywitanie)
- zamiana tekstu na mowę / syntezator mowy (Text to Speech)
- drzewa IVR (wybierz 1, wybierz 2…) - (Interactive Voice Response)
- kolejkowanie połączeń przychodzących (Queues)
- połączenia oczekujące (Call Waiting)
- przekierowania połączeń telefonicznych (Call Forward)
- transfer / przełączenie połączenia do innej osoby (Call Transfer)
- zawieszenie połączenia telefonicznego (Call Parking/Hold)
- muzyka na czekanie (Music on Hold)
- grupy wywoławcze / grupy odbiorcze (Hunt Group)
- przechwytywanie / przejmowanie połączeń (Call Pickup)
- poczta głosowa (Voicemail)
- nagrywanie rozmów telefonicznych (Call Recording)
- zamiana nagrania rozmowy telefonicznej na tekst (transkrypcja nagrania na tekst)
- przechowywanie nagrań w systemie
- przechowywanie nagrań na zewnętrznym serwerze
Klasycznym przykładem są tu godziny i dni pracy danej organizacji. W dniach i w godzinach w które pracuje firma, wszystkie połączenia przychodzące są kierowane na przykład do zapowiedzi IVR lub bezpośrednio do recepcji firmy, a w pozostałym czasie do informacji o tym, że firma już nie pracuje, a następnie do zapowiedzi słownej proszącej o zostawienie wiadomości w skrzynce poczty głosowej, aby pracownicy po jej odsłuchaniu mogli oddzwonić do klienta w godzinach ich pracy.
Systemy typu wirtualna centrala telefoniczna posiadają też często kalendarze, w których precyzyjniej można kierować ruchem przychodzącym do firmy i uwzględniać w nim niestandardowe warunki czasowe, na przykład święta ruchome, zmienne godziny pracy w zależności od dnia czy sytuacji w firmie lub inne zdarzenia, które wpływają na możliwość płynnego odbierania połączeń telefonicznych.