Łącze SIP Trunk do centrali telefonicznej

Najważniejsze cechy usługi SIP Trunk

Do czego służy SIP Trunk?

Usługa SIP Trunk służy do prowadzenia rozmów telefonicznych. Dostarczy ją, zrealizuje i będzie świadczył dla Twojej firmy operator telekomunikacyjny, który również rozliczy dla Twoje połączenia telefoniczne. Połączenia telefoniczne realizowane są przez sieć Internet, a sama usługa nie jest zależna od tego od jakiego operatora posiadasz dostęp do Internetu. Poniżej przeczytasz o najważniejszych elementach charakteryzujących usługę SIP Trunk.

Kanały telefoniczne do rozmów

Co to jest kanał telefoniczny? To jedno połączenie telefoniczne w jednym czasie, czyli każdy kanał telefoniczny (używając starej nomenklatury) to jedna linia telefoniczna.

 

Łącze SIP Trunk zapewnia w zasadzie dowolną liczbę kanałów do rozmów telefonicznych. Każdy kanał telefoniczny, to jedna rozmowa, więc jeśli w Twojej firmie rozmawia w jednym czasie kilka osób, to potrzebujesz minimum 10-ciu kanałów do rozmów - trzeba wziąć pod uwagę połączenia przychodzące i wychodzące. Dzięki takiej ilości kanałów telefonicznych, każda osoba w firmie może swobodnie odbierać połączenia, dzwonić i komunikować się bez większych ograniczeń.

 

Oczywiście jeśli masz taką potrzebę, możesz zamówić niestandardową liczbę kanałów, typu: 7 kanałów, 11, kanałów lub 23 kanały. Tak jak czytałeś wcześniej, liczba kanałów do rozmów może być dowolna, ale liczbami z zakresu wielokrotności dziesiątki jest łatwiej zarządzać, dlatego zobaczysz u nas takie pakiety.

Co jest potrzebne do rozmów przez SIP Trunk?

Po pierwsze łącze do Internetu od dowolnego dostawcy. Oczywiście rekomendujemy szerokopasmowy dostęp do Internetu. Najlepiej, jeśli jest zrealizowany za pośrednictwem światłowodu, ale kabel miedziany lub radiolinia też może zostać do tego wykorzystana. Natomiast nie rekomendujemy łączy dostarczonych za pośrednictwem urządzeń GSM, ponieważ opóźnienia przesyłanych pakietów mogą spowodować problemy ze słyszalnością.

 

Po drugie centrala telefoniczna z obsługą połączeń telefonicznych przez Internet, czyli inaczej mówiąc w centrali telefonicznej musi być możliwość zaprogramowania usług telefonicznych wykorzystujących protokół SIP i telefonię VoIP. Są tu dwie możliwe opcje: programujemy konto użytkownika (login, hasło, adres serwera usług) albo wprowadzamy adres IP podany przez operatora usługi.

Numeracja telefoniczna

Do łącza SIP Trunk może zostać dopisana dowolna numeracja telefoniczna:

  • stacjonarna z dowolnej strefy numeracyjnej w Polsce,
  • komórkowa z Polski,
  • zagraniczna stacjonarna z innego państwa.

Może to być jeden numer telefoniczny lub wiele numerów telefonicznych zazwyczaj dostarczanych w blokach stanowiących wielokrotność liczby 10. Dlaczego taka dowolność? Ponieważ operator jedynie kieruje połączenia przychodzące na podłączone do Twojej centrali telefonicznej łącze SIP Trunk, a Ty decydujesz (programując to w centrali telefonicznej) na których numerach odbierasz połączenia i gdzie je kierujesz (np. na zapowiedź słowną lub od razu do danego użytkownika).

 

Jeśli posiadasz już usługi telefoniczne z numerami stacjonarnymi, możesz je swobodnie przenieść do usługi SIP Trunk. Przeniesienie numeracji realizują między sobą operatorzy usług telefonicznych na twoje zlecenie. Musisz wypełnić w tym zakresie stosowne dokumenty, które są znormalizowane w tym zakresie przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Kwestie przenośności numeracji są regulowane prawem telekomunikacyjnym i nadzorowane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Prezentacja numerami telefonicznymi

W tym zakresie wszystko zależy od Ciebie, ponieważ to, jakim numerem telefonicznym zaprezentujesz się swojemu rozmówcy podczas połączenia wychodzącego, zależy tylko od Ciebie. Programujesz to w centrali telefonicznej. Na przykład centralę telefoniczną możesz zaprogramować w ten sposób, aby każdy jej użytkownik prezentował się swoim numerem telefonicznym lub żeby prezentowała się numerem głównym, aby osoba oddzwaniająca zawsze trafiała do sekretariatu lub recepcji Twojej firmy.

Ile kosztuje Łącze SIP Trunk?

Cena łącza SIP Trunk zależy od liczby zamówionych kanałów do rozmów telefonicznych i liczby numerów telefonicznych. Zobacz jakie mamy przygotowane pakiety w tym zakresie.

Ile kosztują rozmowy telefoniczne realizowane przez SIP Trunk?

Połączenia telefoniczne nie odbiegają od cen rynkowych, które możesz normalnie spotkać w ofertach operatorów telefonicznych i są rozliczane w zależności od tego na jaki numer zadzwonisz. Czyli stawki za połączenia telefoniczne do numerów stacjonarnych i komórkowych w Polsce będą osobne, a za połączenia zagraniczne, na numery infolinii i numery specjalne, będą oddzielne stawki. Zobacz nasze oferty w tym zakresie.

Na jaki czas jest podpisywana umowa na świadczenie usługi SIP Trunk?

Umowa jest podpisywana na czas określony, na 12 miesięcy lub na 24 miesiące. Ale mamy też oferty na czas nieokreślony. Zobacz szczegóły.

Dodatkowe pytania? Szukasz usługi SIP Trunk?​

Zapytaj o usługę, zadzwoń na 796-097-197 lub wyślij do nas formularz kontaktowy:

* - Pola wymagane