Kolejna gra twórców kultowego już This War of Mine (średnia ocen 95% na Steam!) to strategiczny survival, którego rozgrywka ma miejsce w alternatywnej rzeczywistości XIX wieku. W lodowym, nieprzyjaznym świecie graczom przyjdzie zarządzać społeczeństwem zamieszkującym ostatnie ocalałe miasto na Ziemi. Na przestrzeni rozgrywki we Frostpunk na grających czeka wiele trudnych wyborów moralnych, które nierzadko wiązały będą się z poświęceniem ludzkich istnień. Sami twórcy określają swoją produkcję mianem pierwszego „symulatora społeczeństwa”.
O oprawę dźwiękową produkcji zadbał Piotr Musiał, który graczom znany jest m.in. jako jeden z twórców muzyki do Wiedźmina 3: Krew i Wino.
Poniżej można zobaczyć oficjalny zwiastun produkcji: https://youtu.be/pFId6lm2MZo
Frostpunk zadebiutuje 24 kwietnia 2018 w cyfrowej dystrybucji na Steam, GOG, Humble Store i innych platformach, a także w sklepach w edycji pudełkowej. W skład zestawu Edycji wiktoriańskiej, która powstała przy współpracy z firmą Cenega, wchodzić będą: pudełko z klapką prezentujące grafiki z gry, pudełko DVD zawierające płytę z grą, karta z kodem aktywacyjnym Steam oraz artbook w twardej oprawie. Cena zestawu została ustalona na poziomie 94,99 zł.
Podczas spotkania na IEM, twórcy Frostpunka odpowiadali na pytania zgromadzonych gości. Na tej podstawie przedstawiciele Lenovo Legion wraz z osobami z zespołu odpowiedzialnego za Frostpunka przygotowali krótkie Q&A, które pozwoli każdemu graczowi lepiej poznać produkcję jeszcze przed jej premierą.
Q&A Frostpunk z 11bit Studios
Skąd wziął się pomysł na grę Frostpunk?
This War of Mine było opowieścią o jednostkach. Frostpunk jest swoistą kontynuacją tej myśli, gdyż teraz graczom przyjdzie zmierzyć się z zarządzaniem całym społeczeństwem. Czym jest bycie człowiekiem? Gdzie są granice humanitaryzmu? Jak zachowują się ludzie, którzy nie mają już nic do stracenia? To tylko kilka z wielu pytań, z którymi przyjdzie zmierzyć się wszystkim grającym.
Jak prezentuje się fabuła gry?
W alternatywnym XIX wieku Ziemia z nieznanych przyczyn zaczyna zamarzać. Cywilizacja jaką znamy upada, a Ci którzy przeżyli, szukają schronienia na północy, gdzie podobno założone zostały miasta mające przetrwać kataklizm. Gracz jest przywódcą jednej z grup która wyruszyła, aby je odnaleźć. Niestety po dotarciu na miejscu okazuje się, że miasta nie ma i to na graczu spocznie zadanie założenia i rządzenia prawdopodobnie ostatnim miastem na ziemi, a wraz z nim, losem całej ludzkości.
Jak wyglądał proces twórczy – od pomysłu, do jego zwieńczenia?
Frostpunk powstaje od prawie 4 lat, więc tego procesu nie da się streścić w raptem kilku zdaniach. Produkcja gry to wiele lat ciężkiej pracy dziesiątek osób. W tym czasie powstają setki pomysłów, niektóre z nich trafiają do kosza, inne są rozwijane i trafiają do finalnej gry. Wszystko jest wymyślane, testowane i iterowane dziesiątki raz, aż do osiągnięcia satysfakcjonującego efektu. Jest to bardzo angażujący i wyczerpujący proces, ale póki co nikt nie wymyślił innego sposobu. Jako ciekawostkę możemy zdradzić, że Frostpunk w swoich początkach był zupełnie inną grą niż jest dzisiaj, ale to już temat na zupełnie inną opowieść.
Ile osób liczy sobie zespół odpowiedzialny za grę?
Pracę nad grą rozpoczęły się w zaledwie kilkuosobowym zespole, jednak projekt bardzo rozrósł się od tego czasu. W końcowych etapach powstawania gry jest w nią zaangażowane ponad 70 osób, które pozwalają nam zrealizować wszystkie śmiałe wizje związane z tą grą.
Jakie macie plany związane z dalszym rozwojem gry?
Premiera gry jeszcze przed nami, więc w tej chwili skupiamy się na jej skończeniu. Mamy jednak już pewien zarys tego, co byśmy chcieli zrobić potem. W przypadku This War of Mine gra jest cały czas wspierana nową zawartością i aktualizacjami, choć od premiery minęły ponad 3 lata. Podobnie chcielibyśmy podejść do Frostpunka.
Które rozwiązania wykorzystane w grze wskazalibyście jako te unikalne?
Najbardziej unikalnym rozwiązaniem zastosowanym w grze są księgi praw. Podpisując (lub nie) odpowiednie decyzje mamy bezpośredni wpływ na to, jak mają zachowywać się ludzie w naszym mieście. Wszystkie decyzje mają swoje konsekwencje, mniej lub bardziej oczywiste, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć jako zarządca miasta.
Czym tytuł wyróżnia spośród innych dostępnych na rynku?
Frostpunka ciężko porównać do jakiejkolwiek innej gry na rynku. W typowych simach zajmujemy się budowaniem miasta, a ludzie są jedynie bezosobowymi numerkami. W grach typu survival skupiamy się natomiast głównie na mechanicznym “ogrywaniu” mechanik, zbierając potrzebne materiały itd. Tymczasem Frostpunk jest pierwszą grą, którą możemy określić symulatorem społeczeństwa. To my decydujemy o tym jak miasto będzie się rozwijać, ale w tym procesie nie możemy zapominać o tym, że miasto bez mieszkańców to jedynie kupa cegieł. A ludzie mają swoje upodobania, przekonania i wierzenia. Jeżeli nie uwzględnimy ich przy podejmowaniu decyzji, to bardzo szybko możemy na własnej skórze przekonać się, jak kończą przywódcy, gdy lud chwyci za broń.
Test najnowszych Legionów
Najnowsza produkcja 11bit Studios była prezentowana na komputerach Lenovo Legion. Wśród dostępnych urządzeń znalazły się popularne Lenovo Legion Y520 oraz Lenovo Legion Y720, wyposażonymi w procesory Intel Core i7 oraz układy graficzne Nvidia GeForce GTX 1050 Ti i GTX 1060. Strategię można było również sprawdzić na zestawach Lenovo Y520 Tower.
Interesującą nowością, która zagościła na kilku stanowiskach, był najnowszy monitor Lenovo Legion Y25F. Urządzenie z 24,5-calową matrycą Full HD obsługującą technologię HDR10 i oferującą częstotliwość odświeżania na poziomie 144 Hz, wkrótce pojawi się w polskich sklepach w cenie 1199 złotych. Goście pokazu korzystali także z akcesoriów Lenovo Legion, m.in. myszki Lenovo Y Gaming Precision, klawiatury Lenovo Y Gaming Mechanical Switch oraz zestawów słuchawkowych Lenovo Y Gaming Sound Headset.
Więcej informacji o produktach Lenovo Legion można znaleźć na stronie www.lenovogaming.pl