Tegoroczna edycja dedykowana jest technologiom niedalekiej przyszłości, w tym sztucznej inteligencji. Lenovo zaprezentowało nowe produkty koncepcyjne, które potwierdzają ogromne zaangażowanie firmy w tworzenie niezwykłych i innowacyjnych rozwiązań.
Gdy zapytamy 10 osób, co robi sztuczna inteligencja, uzyskamy prawdopodobnie 10 różnych odpowiedzi. Wiele z nich będzie prawidłowych. Na tym właśnie polega urok sztucznej inteligencji — jest tak wszechstronna.
Sztuczna inteligencja zmieni nasz sposób życia i pracy oraz funkcjonowania społeczeństw. To nowa rewolucja w dziedzinie inteligencji, która przyniesie odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Jak sztuczna inteligencja może udoskonalić nasze codzienne interakcje?
- Jak możemy pracować mądrzej zamiast ciężej?
- Jak sztuczna inteligencja może nam pomóc na szczeblu systemowym, np. w miastach i dzielnicach?
Uważamy, że inteligentna przyszłość zwiększy poziom życia ludzi, a proces ten zaczyna się od inteligentnych urządzeń. Urządzeń łączących się z chmurą, takich jak komputery, tablety, smartfony, inteligentne głośniki, inteligentne telewizory oraz urządzenia z funkcjami rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, które oferują materiały, usługi i funkcje w zupełnie nowy sposób.
Abyśmy mogli to osiągnąć, musimy jako firma i branża dobrze przemyśleć takie aspekty sztucznej inteligencji, jak algorytmy, biznes, moc obliczeniowa i dane. Dzięki wszystkim tym czynnikom występującym łącznie, AI może ulepszać nasze życie. Użyjmy analogii. Algorytm to silnik samochodu. Biznes to kierownica. Moc obliczeniowa napędza samochód, a dane to paliwo.
Z punktu widzenia biznesu, inwestujemy w tę inteligentną przyszłość. Inwestujemy w ludzi, więc mamy odpowiedni poziom wiedzy specjalistycznej we wszystkich aspektach naszej firmy. Inwestujemy w odpowiednie struktury - w marcu firma Lenovo Research oficjalnie uruchomiła Laboratorium Sztucznej Inteligencji, które obejmuje ponad 100 naukowców z całego świata. To właśnie nasi badacze patrzą na każdy element tego, czym jest sztuczna inteligencja dzisiaj i co będzie w przyszłości. Inwestujemy także w jedne z najbardziej ekscytujących, rozwijających się technologii i partnerstw, które będą napędzały naszą inteligentną przyszłość.
Dziś, na trzecim dorocznym szczycie innowacyjności Lenovo Tech World dzielimy się wizją przyszłości sztucznej inteligencji i pokazujemy, jak urządzenia koncepcyjne z funkcjami sztucznej inteligencji mogą ulepszać nasze życie. Produkty koncepcyjne stanowią nadal ważny element naszego procesu badawczo‑rozwojowego, ponieważ umożliwiają nam pogłębianie wiedzy i podnoszenie poprzeczki. Świeży sposób myślenia i opinie konsumentów są nam potrzebne do tworzenia technologii, wzornictwa i konstrukcji nowej generacji.
Oto kilka produktów koncepcyjnych, z których jesteśmy dumni najbardziej:
- CAVA to nowy rodzaj wirtualnego asystenta. Wykorzystuje on systemy rozpoznawania twarzy oparte na pogłębionym uczeniu się oraz technologie rozumienia języka naturalnego do zarządzania wydarzeniami w kalendarzu i wyświetlania przypomnień na podstawie zwyczajów użytkownika. CAVA może także zrozumieć treść wiadomości i na tej podstawie proponować wpisy w kalendarzu. Może na przykład zaproponować porę wyjścia na spotkanie na podstawie analizy informacji o pogodzie i ruchu ulicznym.
- daystAR to optyczny wyświetlacz z niezależnym procesorem wizyjnym oraz soczewkami o wolnoformowanej powierzchni i 40-stopniowym polu widzenia. Przy użyciu platformy Lenovo AR i daystAR można tworzyć aplikacje przydatne w różnych branżach. Za pośrednictwem platformy oferującej takie usługi, jak rozpoznawanie obiektów w chmurze, zdalna pomoc, interakcja wieloosobowa oraz menedżer zawartości 3D, można skanować, przesyłać i edytować obiekty 3D.
- SmartVest ułatwi monitorowanie stanu układu krążenia. To inteligentne ubranie klasy medycznej zawiera 10 materiałowych czujników i umożliwia uzyskanie 12-odprowadzeniowego elektrokardiogramu do monitorowania pracy serca. Rejestruje ono całodobowo sygnały EKG w czasie rzeczywistym i identyfikuje anomalie, takie jak częstoskurcz lub migotanie przedsionków. Sportowcy mogą w ten sposób dokładnie i na bieżąco uzyskiwać dane o pracy serca i analizy zmienności jego rytmu. Ubranie wysyła ostrzeżenie, kiedy praca serca przestaje być bezpieczna.
- Naszą najnowszą innowacją biznesową z zastosowaniem sztucznej inteligencji jest platforma Xiaole do obsługi klientów. Platforma ta nieustannie uczy się rozmów z klientami i odpowiednio dostosowuje swoje działanie, by zapewniać klientom spersonalizowaną obsługę 24 godziny na dobę. Xiaole pomaga klientom w rozwiązywaniu problemów technicznych z urządzeniami.
- Wiele współczesnych inteligentnych głośników oferuje tylko usługi głosowe. My opracowaliśmy SmartCast+ — inteligentny głośnik, który potrafi więcej: rozpoznaje dźwięki i przedmioty oraz oferuje funkcje rzeczywistości rozszerzonej. Umożliwia atrakcyjne i wciągające nauczanie na wesoło, na przykład przy użyciu modułu z wróżką — dzieci mogą uczyć się chińskiego oraz wyświetlać swoje ilustracje z chińskimi podpisami, słuchając jednocześnie lekcji.
Mamy nadzieję, że te produkty koncepcyjne przekonają was o nieograniczonej przyszłości sztucznej inteligencji i będziecie mogli dokładniej wyobrazić sobie inteligentniejszy i lepiej połączony świat dzięki big data i sztucznej inteligencji.
Na naszej stronie konferencji pod tym adresem można obejrzeć więcej koncepcyjnych produktów i rozwiązań zaprezentowanych na Lenovo Tech World.