Archiwalne

- Badania Alcatela-Lucenta na temat wdrażania usług w chmurze

05.06.2012

Dwie trzecie decydentów z działów informatycznych przedsiębiorstw, którzy wzięli udział w badaniach przeprowadzonych przez firmę Alcatel-Lucent, stwierdziło, że warunkiem korzystania z usług w chmurze w przypadku najważniejszych operacji jest gwarancja ich jakości. Wśród czynników, które zniechęcają przedsiębiorstwa do wdrożenia usług w chmurze, pierwsze miejsce zajmują obawy o ich dostępność. Za najbardziej wiarygodnych i niezawodnych dostawców takich usług uznano operatorów telekomunikacyjnych.

Firma Alcatel-Lucent przeprowadziła badania podstawowe, które pozwoliły określić najważniejsze czynniki zniechęcające przedsiębiorstwa do wdrażania usług w chmurze. Są to głównie obawy dotyczące jakości tych usług, a w szczególności ich stabilności, czasu reakcji i ciągłej dostępności. Decydenci z działów informatycznych przedsiębiorstw uznali jakość za najistotniejszy aspekt usług w chmurze, który wymaga poprawy. Na kolejnych miejscach znalazły się bezpieczeństwo, koszty i łatwość obsługi. Dane te mają duże znaczenie dla przyszłości globalnego rynku usług w chmurze, który zgodnie z przewidywaniami może wzrosnąć do 177 mld USD w 2015 r.[1].

W przeprowadzonych niedawno badaniach wzięło udział 3886 osób, które podejmują decyzje dotyczące technologii informatycznych w średnich i dużych wielonarodowych przedsiębiorstwach z sektora zaawansowanych technologii w siedmiu krajach: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Indiach, Korei Południowej, Tajwanie i Hongkongu.

Badania te wykazały, że z jednej strony przedsiębiorstwa z różnych sektorów szybko wdrażają usługi w chmurze, ale z drugiej — usługi w chmurze publicznej mają wiele niedociągnięć, takich jak ryzyko związane z ich dostępnością i jakością.

  • Dwie trzecie decydentów z działów informatycznych nie stosuje usług w chmurze w przypadku swoich najważniejszych aplikacji biznesowych, ponieważ obawia się o ciągłość ich dostępności
  • 46% ankietowanych uważa obecne opóźnienia w działaniu takich usług za niedopuszczalne.
  • Jedna czwarta badanych wyraziła niezadowolenie z faktu, że nie ma prostych rozwiązań, które można by zastosować w przypadku niezapewnienia poziomu usług określonego w umowie SLA.
  • Dwie piąte respondentów odnotowało częste lub długotrwałe przerwy w dostępności usług

Największą niechęć do technologii przetwarzania w chmurze odnotowano w sektorach finansów, ubezpieczeń, służby zdrowia i administracji publicznej, czyli tam, gdzie wydajność i bezpieczeństwo aplikacji i usług są najbardziej istotne.

Niemniej jednak 44% badanych przedstawicieli działów informatycznych patrzy w przyszłość z optymizmem i uważa, że obecne słabe strony usług w chmurze zostaną wyeliminowane, a poziom korzystania z tych usług znacznie wzrośnie w ciągu następnych trzech lat.

Dor Skuler, wiceprezes ds. rozwiązań w chmurze w firmie Alcatel-Lucent, powiedział: „Nie wszystkie chmury są jednakowe. Typowe duże przedsiębiorstwo używa od 250 do 750 aplikacji informatycznych. Zanim więc zdecyduje się przenieść je do chmury, musi mieć pewność, że migracja przebiegnie bez problemu. Potrzebuje również gwarancji, że osiągnie oczekiwane korzyści, ryzyko jest minimalne, nowe technologie są łatwe w użyciu, a jakość usług gwarantuje umowa SLA. Operatorzy telekomunikacyjni mogą spełnić te oczekiwania. Koordynując i optymalizując zasoby w swoich sieciach oraz same sieci, mogą dostosować się do wysokich wymagań firm i klientów indywidualnych w dziedzinie dostępności usług przetwarzania w chmurze”.

We wszystkich sektorach rynku za jeden z najważniejszych czynników decydujących o zakupie technologii informatycznych respondenci uznali zaufanie. Badania wykazały, że dominujący dostawcy usług sieciowych są oceniani generalnie lepiej niż Amazon i Google jako zaufane źródło usług przetwarzania w chmurze.

Przedsiębiorstwa korzystają obecnie z usług komunikacji biznesowej oferowanych przez operatorów telekomunikacyjnych, które zwykle są objęte umową o poziom usług (SLA). Dzięki długotrwałym relacjom z przedsiębiorstwami i potwierdzonej jakości swojej oferty operatorzy ci znajdują się obecnie na dogodnej pozycji, aby poprawić jakość i niezawodność usług w chmurze.

Badania wykazały, że we wszystkich regionach decydenci są gotowi płacić za wydajne technologie przetwarzania w chmurze nowej generacji. Usługi w chmurze klasy operatorskiej są dla respondentów cztery razy bardziej atrakcyjne i mogą wygenerować dziesięciokrotnie wyższe przychody niż obecnie używane usługi tego typu. Aby jednak maksymalnie wykorzystać te nowe możliwości, usługodawcy muszą zaoferować łatwe w obsłudze rozwiązanie działające w chmurze, które może obsługiwać złożone konfiguracje sieci, wirtualne sieci prywatne VPN i inne usługi, a także zagwarantować odpowiednią przepustowość i szybkość przesyłania.

[1] Gartner, „Forecast: Public Cloud Services, Worldwide and Regions, Industry Sectors, 2010-2015 Update”, Ben Pring et al., 29 czerwca 2011 r.

źródło: Alcatel-Lucent

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

News Najpopularniejsze metody płatności w internecie, czyli jak najchętniej płacą Polacy?

Płatności internetowe umożliwiają szybkie, bezpieczne i wygodne dokonanie zapłaty za produkty i usługi. Sprawdź jaką formę mogą przybierać i które z nich cieszą się największą popularnością. czytaj więcej

News Rośnie zapotrzebowanie na wsparcie ekspertów od chmury

Usługi w chmurze należą do najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego rynku IT, wynika z najnowszych analiz IDC. Ich outsourcing jest interesujący dla 63 proc. firm w Polsce, które korzystają z chmury lub mają to w planach. Do najbardziej pożądanych usług świadczonych przez zewnętrzne podmioty należą migracja systemów i danych do chmury oraz zarządzanie nią. czytaj więcej

News Domeny z DNSSEC w HRD.pl

DNS Security czyli DNSSEC to jeden z kluczowych sposobów zwiększania bezpieczeństwa domeny w Sieci. Podstawowym jego celem jest zapewnienie, iż użytkownik Sieci poszukujący danego adresu www w przeglądarce nie zostanie przekierowany do potencjalnie złośliwego miejsca czy oprogramowania. HRD.pl przeprowadza właśnie akcję informacyjną wśród uczestników programu hurtowego domen internetowych dotyczącą możliwości zakładania protokołu i korzyści z niego płynących. czytaj więcej

News Usługi za darmo - czy jest to możliwe?

Na rynku zaczęły pojawiać się marki, które rewolucjonizują rynek i oferują darmowe usługi. Przykładem jest tu szwedzka sieć Rebtel, która zaoferowała nowe rozwiązanie na rynku telekomunikacyjnym, pierwszy darmowy pakiet mobilny. Skąd taki model i czy taka strategia jest opłacalna? czytaj więcej