- Interactive Intelligence wprowadza nowe rozwiązanie do obsługi klientów mobilnych
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), globalny dostawca zunifikowanych rozwiązań do biznesowej komunikacji IP, udostępnia nowe oprogramowanie, które pozwala przedsiębiorstwom i centrom kontaktowym szybko wdrażać aplikacje do obsługi klientów w wielu mobilnych urządzeniach, systemach operacyjnych i serwisach społecznościowych.
„Według ostatnich badań IDC, w pierwszym kwartale 2012 roku smartfony stanowiły niemal połowę sprzedanych telefonów komórkowych. Znamienne jest, że w porównaniu do pierwszego kwartału 2011 roku sprzedaż smartfonów wzrosła o ponad 18%, podczas gdy sprzedaż zwykłych telefonów komórkowych spadła o 47%. Polska może stać się najszybciej rozwijającym się rynkiem smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej” – powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence. – „Firmy, które chcą dotrzeć do nowych klientów, szczególnie z młodego pokolenia, muszą zapewnić im możliwość sprawnej komunikacji za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego stworzyliśmy Interaction Mobilizer™, który pozwala przedsiębiorstwom szybkie wdrażanie transakcyjnych aplikacji mobilnych dla różnych systemów operacyjnych.”
Interaction Mobilizer™ oferuje następujące funkcje:
- Pozwala organizacjom tworzyć zaawansowane aplikacje samoobsługowe dla klientów, którzy używają telefonów iPhone, Android i Windows Phone, a także dla portali firmowych na Facebooku.
- Ułatwia wdrażanie aplikacji mobilnych we wszystkich obsługiwanych urządzeniach mobilnych i serwisach społecznościowych, umożliwiając pisanie ich w niezależnym od urządzenia języku wysokiego poziomu.
- Pozwala klientowi poprosić o oddzwonienie i otrzymywać okresowe powiadomienia o tym, kiedy może się spodziewać telefonu od konsultanta. Przyszłe wersje będą obsługiwać czat, wiadomości tekstowe i wideo.
- Zapewnia skalowalną, przyjazną dla administratora architekturę, która może obsługiwać dowolną liczbę klientów mobilnych.
- Integruje się dobrze z serwisami społecznościowymi, takimi jak Facebook i Twitter; pozwala na uwierzytelnianie użytkowników za pomocą Facebooka.
Interaction Mobilizer™ umożliwia firmom tworzenie pod własną marką aplikacji mobilnych służących samoobsłudze klientów, a następnie publikowanie ich w odpowiednim serwisie z aplikacjami (np. Android, Apple, Google, Microsoft) lub udostępnianie do pobrania z własnej strony internetowej. Klienci logują się do aplikacji za pomocą swojego identyfikatora z Facebooka albo hasła dostarczonego przez firmę. Jeśli funkcja samoobsługi nie wystarczy do rozwiązania problemu, użytkownik może poprosić o kontakt zwrotny przez telefon lub czat. Interaction Mobilizer przesyła prośbę do konsultanta call center wraz z szeregiem informacji o kliencie, takich jak jego nazwisko, rodzaj używanego urządzenia, przeglądane formularze lub produkty, a nawet współrzędne GPS. Prośby są kolejkowane i kierowane do konsultanta o odpowiednich umiejętnościach, zgodnie z regułami określonymi przez firmę.
„Samoobsługa to narzędzie bardzo doceniane przez konsumentów - powiedział Richard Snow, wiceprezes i dyrektor ds. badań w firmie Ventana Research. - Oceniamy jednak, ze niemal dwie trzecie klientów korzystających z samoobsługi ostatecznie inicjuje interakcję z konsultantem contact center. Skuteczne rozwiązanie do obsługi klientów mobilnych musi łączyć samoobsługę z pomocą na żywo”.
Interaction Mobilizer łatwo integruje się z korporacyjnymi systemami zaplecza. Umożliwia również dostęp do danych hostowanych w chmurach takich dostawców usług, jak Microsoft, Oracle/RightNow, Salesforce.com i inni.
Oprogramowanie ma być powszechnie dostępne w krajach anglojęzycznych pod koniec drugiego kwartału 2012 r. Wkrótce potem rozwiązanie zostanie zlokalizowane na potrzeby użytkowników z krajów Ameryki Łacińskiej, Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Azji i Pacyfiku.
Interaction Mobilizer™ to rozwiązanie idealne dla średnich lub dużych przedsiębiorstw i centrów kontaktowych, które będzie oferowane za pośrednictwem globalnej sieci złożonej z ponad 300 resellerów Interactive Intelligence, a także w sprzedaży bezpośredniej.
źródło: Interactive Intelligence