Ponad 60 proc. Polaków nie wierzy treściom przekazywanym w radiu i telewizji. To zdecydowanie gorszy wynik niż w innych krajach Europy, gdzie brak zaufania do tych instytucji deklaruje średnio mniej niż połowa ankietowanych. W przeciwieństwie do innych Europejczyków, Polacy zdecydowanie bardziej ufają informacjom pozyskanym z internetu.
W badaniu European Trusted Brands 2012 mieszkańcy 15 europejskich krajów, w tym Polski, zostali zapytani o zaufanie do mediów. Wyniki pokazują, że Polacy tradycyjne media darzą znacznie mniejszym zaufaniem niż globalną sieć. Radiu i telewizji ufa w Polsce jedynie 37 proc. respondentów. Odwrotna tendencja występuje w innych krajach europejskich, gdzie media te darzy zaufaniem średnio co drugi ankietowany. Szczególnie wysoki poziom zaufania widoczny jest w Szwecji (82 proc.) oraz Finlandii (70 proc.).
Niewielkim zaufaniem w Polsce darzona jest również prasa. Jednak w naszych wyborach nie odbiegamy zbytnio od pozostałych narodów Europy. Wiadomościom drukowanym wierzy w Polsce tylko 2 proc. mniej ankietowanych niż średnio w Europie (38 do 40 proc.).
Polacy niezmiennie dużym zaufaniem darzą internet. Wiadomościom pozyskanym z globalnej sieci ufa 56 proc. Polaków, wobec średniej europejskiej wynoszącej 45 proc.
Polacy mają zdecydowanie mniejsze zaufanie do radia i telewizji oraz nieco mniejsze do prasy w porównaniu do pozostałych Europejczyków. Wynika to przypuszczalnie z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, że Polacy generalnie nie ufają instytucjom. Drugi to głębokie podziały polityczne w społeczeństwie rzutujące na rozgraniczenie mediów na „nasze” i „wasze”. Wyjątkiem jest internet, któremu ufa znacznie większy odsetek rodaków, dużo większy także niż średnio u Europejczyków. Wynikać to może z tego, że internet jest jedynym prawdziwie interaktywnym medium, dzięki czemu Polak-indywidualista może żywić przekonanie, że sam decyduje o tym, co jest, a co nie jest ważne, atrakcyjne, prawdziwe. Większość polskich internautów sądzi, że jedynie w sieci można dotrzeć do sedna sprawy, bez interpretacji narzuconej przez niezbyt obiektywnych instytucjonalnych nadawców – komentuje wyniki badania Profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny.
Niezbyt dużym zaufaniem w naszym kraju szczyci się zawód dziennikarza (przedstawicielom mediów ufa jedynie 32 proc. ankietowanych). Tym niemniej w Polsce dziennikarze cieszą się większym zaufaniem niż średnio w innych krajach Europy (28 proc.).
Mimo braku zaufania do tradycyjnych mediów, Polacy nie tracą zaufania, aczkolwiek umiarkowanego, do zatrudnionych w nich dziennikarzy. Co więcej, podobnie jak internet, darzą ich nieco większym zaufaniem niż inni Europejczycy. Paradoks polskiej nieufności wobec tradycyjnych mediów polega na tym, że reprezentują one całe spektrum politycznych, społecznych i gospodarczych interesów. Teoretycznie, zatem, każdy widz, słuchacz czy czytelnik może znaleźć takie medium, które jest dla niego najbardziej wiarygodne. Widocznie oceniając ogólnie media, ocenia on przede wszystkim te, którym nie wierzy – dodaje Janusz Czapiński.
źródło: Reader’s Digest
News Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?
W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP. czytaj więcejNews Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?
W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP. czytaj więcejNews 3 argumenty które przekonają Cię do modernizacji strony internetowej
Zmieniające się trendy, rozwój technologii oraz rosnące oczekiwania użytkowników sprawiają, że regularna modernizacja strony internetowej jest kluczowa dla zachowania konkurencyjności. W tym artykule przedstawiamy trzy najważniejsze argumenty, które przekonają Cię, dlaczego warto zainwestować w modernizację swojej witryny już teraz. czytaj więcejNews Switch PoE - inteligentny przełącznik sieciowy
Bezproblemowa praca urządzeń zawartych w systemach zabezpieczeń to absolutna podstawa. Aby zapewnić wydajność i niezawodność systemów, stosuje się rozmaite technologie. Jednym z elementów systemów CCTV może być switch PoE. Czym jest, kiedy jest stosowany i jak dostosować go do danego systemu? czytaj więcejNews Internet stacjonarny w Sulejówku - pewne i stałe rozwiązanie
Wiele osób wybierając internet, zastanawia się, którą opcję wybrać. Mobilny, światłowodowy, radiowy czy satelitarny? Opcji jest wiele. Jednym z korzystniejszych rozwiązań dla osób poszukujących niezawodnego dostępu do sieci jest internet stacjonarny, nazywany również internetem światłowodowym. Rozwiązanie to jest konkurencyjne pod wieloma względami - cenowymi i jakościowymi. Jeśli poszukujesz dobrej oferty w Mińsku Mazowieckim, Wesołej, Sulejówku czy Wawrze, to mamy dla Ciebie dobre rozwiązanie, które sprawdzi się w szkole, pracy i w domu. czytaj więcejNews Bezpieczeństwo twojego sklepu na Magento 2 - jak chronić dane przed cyberatakami? 12 przydatnych protipów
W erze cyfrowej, gdzie cyberataki stają się coraz bardziej zaawansowane, bezpieczeństwo sklepu internetowego jest priorytetem dla każdego przedsiębiorcy. Platforma Magento 2, będąca jedną z najpopularniejszych rozwiązań dla e-commerce, oferuje wiele funkcji bezpieczeństwa, które pomagają chronić sklep i dane klientów. Jak zatem zabezpieczyć swój sklep Magento 2 przed potencjalnymi zagrożeniami? Oto kilka przydatnych wskazówek.
czytaj więcej