Ubezpieczenie płatności zbliżeniowych wykonanych telefonem komórkowym to nowy produkt, który może stać się „must have” dla osób traktujących smartfon jak mobilny portfel. Oferta jest skierowana do banków, a w przyszłości prawdopodobnie będzie też dostępna indywidualnie.
Rynek płatności mobilnych rozwija sie bardzo dynamicznie. Wartość wszystkich transakcji mobilnych w Europie Środkowo–Wschodniej w 2010 roku wyniosła 290 mln euro, a do końca 2017 roku ta kwota ma zwiększyć sie do 22,7 mld euro (wg raportu firmy analitycznej Frost & Sullivan).
Najnowszym systemem płatności mobilnych jest NFC (Near Field Communication), czyli komunikacja
bliskiego zasięgu. Technologia ta jest już dostępna w kartach zbliżeniowych (moduł PayPass/ PayWave). Znajduje ona również coraz większe zastosowanie w telefonach komórkowych.
Ubezpieczenie przygotowane przez Mondial Assistance dotyczy wszelkich nieuprawnionych transakcji zbliżeniowych (np. PayPass/PayWave), wykonanych po kradzieży lub rabunku telefonu, w kwocie do równowartości 150 euro (niezależnie od liczby transakcji). Warunkiem jest zgłoszenie kradzieży na policję i zablokowanie u operatora utraconego aparatu.
Ubezpieczenie mobilnych płatności zbliżeniowych w naturalny sposób łączy się z ubezpieczeniem telefonu komórkowego tworząc razem pakiet ubezpieczeniowy w pełni odpowiadający potrzebom współczesnego użytkownika zaawansowanego telefonu komórkowego.
W ramach ubezpieczenia telefonu ochrona - poza kradzieżą i rabunkiem telefonu komórkowego -obejmuje uszkodzenie telefonu (Casco, które działa niezależnie od standardowej gwarancji, obejmujące dodatkowe, nieobjęte nią zdarzenia) oraz nieuprawnione użycie telefonu. W przypadku tego ostatniego użytkownik otrzymuje zwrot kosztów połączeń wykonanych z jego telefonu przez osobę nieuprawnioną, po kradzieży lub rabunku telefonu. Warunkiem jest zgłoszenie do operatora sieci telefonii komórkowej wniosku o zablokowanie utraconego aparatu na podstawie numeru seryjnego IMEI wraz potwierdzeniem zdarzenia w postaci protokołu z policji.
- Oferta ubezpieczenia płatności powstała w kontekście rosnącej popularności płatności zbliżeniowych oraz przejmowania przez telefony komórkowe roli elektronicznego portfela. Dla banku może być istotnym wyróżnikiem oferty, zaś dla klienta indywidualnego skutecznym zabezpieczeniem łatwych i szybkich transakcji z wykorzystaniem telefonu – mówi Agnieszka Walczak, Członek Zarządu Mondial Assistance.
W Polsce liczbę kart zbliżeniowych szacuje się nawet na 10 milionów, a punktów akceptujących płatności zbliżeniowe (NFC) na około 50 tysięcy, a więc 20% całej sieci. Liczba smartfon’ów wystarczająco zaawansowanych technologicznie aby wykorzystywać je do płatności to 6-7 mln. Eksperci oceniają, że ten rynek znajduje się w fazie dynamicznego wzrostu.
źródło: Mondial Assistance
News Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?
W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP. czytaj więcejNews Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?
W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP. czytaj więcejNews Moc blendera w praktyce
Jaką moc powinien mieć blender? To ważniejsze niż myślisz...
Sprzęt AGD do kuchni to temat dość problematyczny. Dzieje się tak, ponieważ nie wszyscy potrafimy poprawnie zinterpretować parametry techniczne. W rezultacie maszyna nie spełnia oczekiwań. Jaką moc powinien mieć blender, żeby można było z niego korzystać przez lata? Poniżej znajdziesz odpowiedź.
czytaj więcejNews Jaki smartwatch 2024? Jaki smartwach wybrać?
Smartwatche, takie jak Apple Watch Series 9 i inne, stają się nie tylko popularnym gadżetem, ale także rozwiązaniem wspomagających nas w naszych codziennych, obowiązkach, chociażby za pomocą płatności zbliżeniowych. Dlatego też, ważnym staje się pytanie - jaki smartwatch wybrać w 2024 roku? W dalszej części artykułu postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.
- Inteligentny zegarek do mierzenia aktywności fizycznej
- Jaki smartwatch damski wybrać?
- Jaki smartwatch 2024 - czym powinien się charakteryzować?
- Ranking smartwatchy - najlepsze źródło informacji o smartwatchach
News Jak voice bot AI sprawdza się w call center?
W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.
czytaj więcej