Archiwalne

+ Alcatel-Lucent dostarczy operatorowi KPN oprogramowanie usprawniające komunikację w sieciach bezprzewodowych i stacjonarnych na dowolnych urządzeniach

06.05.2015

Platforma Rapport™ Alcatel-Lucent umożliwi holenderskiemu operatorowi KPN integrację usług głosowych oraz udostępnienie nowych, konwergentych rozwiązań dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Alcatel-Lucent (Euronext Paris and NYSE: ALU) podpisał pięcioletnią umowę z KPN na dostawę nowego oprogramowania Rapport™, które pozwoli holenderskiemu operatorowi na uproszcznie i zintegrowanie - w ramach jednej platformy - wielu usług głosowych, w tym VoLTE (Voice over LTE).

Dzięki Rapport™ KPN będzie miał możliwość tworzenia i uruchamiania nowych aplikacji i usług oraz oferowania ich na dowolnym urządzeniu, w oparciu o wbudowane API (Application Programming Interface).

Kluczowe informacje:

  • Rapport™ umożliwi KPN dostarczanie klientom usług głosowych oraz RCS, niezależnie od wykorzystywanych przez nich urzadzeń czy rodzaju sieci – stacjonarnej lub mobilnej.
  • Rapport™ został zaprojektowany na bazie Alcatel-Lucent IMS (IP Multimedia Subsystem) o udoskonalonej architekturze, który jest podstawą wdrożonego u wielu operatorów rozwiązania Voice over LTE (VoLTE) firmy Alcatel-Lucent. Rapport™, dzięki wbudowanym API umożliwia komunikację poprzez Web, wzbogacając w ten sposób ofertę usługową KPN w zakresie sieci All-IP.
  • Alcatel-Lucent wdrożył IMS u ponad 69 operatorów na całym świecie – są one podstawą wielousługowych sieci IP nowej generacji, w tym LTE i VoLTE.

Andre Beijen, Manager Network and Service Development, KPN: “Ta umowa to ważny krok dla KPN, pozwalający zarówno na konsolidację (tzw. Voice rationalization) licznych usług głosowych jak i możliwość oferowania naszym klientom nowych rozwiązań, takich jak VoLTE na obszarze całego kraju.”

Willem Hendrickx, President of Europe, Middle East & Africa, Alcatel-Lucent: “Opracowana przez Alcatel-Lucent platforma Rapport™ umożliwia konwergencję sieci mobilnych i stacjonarnych KPN oraz pozwala na oferowanie nowych funkcji i usług na dowolnych urządzeniach. Dzięki naszemu oprogramowaniu klienci KPN otrzymają większy wybór dostępnych usług komunikacyjnyych, np. możliwość odbioru połączenia nie tylko przez telefon czy tablet ale także stronę Web, jak również będą mogli bezproblemowo i w dowolnym momencie przełączać się pomiędzy transmisją głosową, video i strumieniem danych.”

źródło: Alcatel-Lucent