Archiwalne

+ Dobre prognozy dla rozwoju rynku chmurowych rozwiązań obsługi klienta

26.01.2015

Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), globalny dostawca oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta, przewiduje, że wiodącym trendem przyszłego roku w zakresie systemów komunikacyjnych dla biznesu będzie dynamiczny rozwój liczby projektów chmurowych. Według raportu firmy analitycznej Frost & Sullivan „ Analysis of the EMEA Hosted Contact Centre Services Market” w latach 2013 – 2019 średnie tempo rozwoju rynku hostowanych i chmurowych rozwiązań contact center w regionie EMEA osiągnie 16,9 proc., natomiast w krajach Europy Wschodniej możemy spodziewać się wzrostu na poziomie 22,5 proc.

Frost & Sullivan szacuje, że w 2013 roku rynek hostowanych rozwiązań contact center w regionie EMEA osiągnął wartość 983,5 milionów dolarów. EMEA jest drugim co do wielkości rynkiem dla rozwiązań tego typu na świecie, generując 28,8 proc. dochodów globalnych i ustępując tylko Ameryce Północnej (57,4 proc. dochodów). Anglia, Niemcy, Francja i kraje skandynawskie posiadają największe udziały w rynku, natomiast najszybszy wzrost dochodów przewidywany jest w krajach o niższym stopniu penetracji – w Afryce i na Bliskim Wschodzie, w Europie Wschodniej i Rosji.

„Niższe koszty, istotne szczególnie w świetle niepewnej sytuacji ekonomicznej na rynkach naszego kontynentu, większa elastyczność biznesowa i możliwość dostosowywania zasobów do bieżących potrzeb, krótszy czas wdrożenia i szybki dostęp do aktualizacji to tylko niektóre z korzyści chmury, stojących u podstaw szybkiego wzrostu tego rynku” – powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence. – „Chmura nie jest przelotną modą – to trend, który zrewolucjonizuje świat rozwiązań technologicznych dla biznesu.”

Analitycy Frost & Sullivan porównują EMEA do sytuacji sprzed 3-4 lat w Ameryce Północnej. Charakterystyczną cechą rynku jest silne rozdrobnienie – wiele nowych, lokalnych firm próbuje swoich sił w obszarze hostowanych contact center i szybko kończy działalność z braku odpowiednich środków finansowych.

Konsumenci coraz częściej wykorzystują nowe kanały komunikacji nie tylko w kontaktach prywatnych, ale również podczas interakcji z działami obsługi klienta. W rezultacie w całej Europie rośnie popyt na rozwiązania multimedialne, umożliwiające zarządzanie wszystkimi kanałami kontaktu z klientem w jednym interfejsie. Frost & Sullivan przewiduje, że w ciągu najbliższych 12 – 24 miesięcy zwiększy się wykorzystanie wszystkich kanałów komunikacji w obsłudze klienta, jednak największy wzrost zaobserwujemy w przypadku mediów społecznościowych.

źródło: Interactive Intelligence

News ESP32 w zastosowaniach IoT - zbieranie i przesyłanie danych

Internet of Things (IoT) to koncepcja polegająca na łączeniu urządzeń z siecią, aby mogły wymieniać dane. ESP32 idealnie nadaje się do tego dzięki wbudowanemu Wi-Fi i Bluetooth, umożliwiając bezprzewodową komunikację i podłączenie różnych czujników. Kluczowym elementem w projektach IoT jest stabilne połączenie sieciowe. Wybór między protokołami MQTT i HTTP zależy od potrzeb – MQTT jest lekkim protokołem zoptymalizowanym dla IoT, natomiast HTTP jest bardziej elastyczne i popularne, co ułatwia integrację z innymi usługami. czytaj więcej

News Profesjonalne pralki przemysłowe - Platforma TheMind.cloud

Dobrze dopasowane wyposażenie pralni jest w stanie pozytywnie wpłynąć na jej funkcjonowanie. Chcąc zaoferować wysokiej jakości usługi pralnicze, z uwagą należy podejść do wyboru urządzeń. Do obsługi urządzeń wykorzystać można innowacyjny system, który jest w stanie zapewnić maksymalną wydajność. czytaj więcej

News Gdzie kupić tanią domenę, o czym pamiętać?

Zastanawiasz się, gdzie znaleźć tanią domenę internetową, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dzisiaj podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy i jak uniknąć typowych pułapek. Czytaj dalej i dowiedz się, jak kupić tanią domenę! czytaj więcej

News Nowoczesne data center jako fundament cloud computingu - co warto wiedzieć?

Współczesny model przetwarzania danych coraz częściej opiera się na rozwiązaniach chmurowych, które wymagają solidnej i nowoczesnej infrastruktury. Data center to kluczowy element całego ekosystemu cloud computingu, zapewniający wydajność, bezpieczeństwo i elastyczność. Czym charakteryzują się nowoczesne centra danych i dlaczego są tak istotne dla rozwoju technologii chmurowej? czytaj więcej