Archiwalne

+ EMC: Pokolenie informacji zmienia świat

18.05.2015

Niezależnie od tego, czy jesteśmy w pracy, dbamy o sprawność fizyczną, uczymy się, bawimy, robimy zakupy online, czy oglądamy telewizję — w każdym z tych obszarów stawiamy firmom, z którymi mamy do czynienia, nowe, cyfrowe wymagania. W nowym badaniu pt. The Information Generation: Transforming The Future, Today („Pokolenie informacji: zmiana przyszłości już dziś”) przeanalizowano siłę rosnącej, globalnej społeczności obywateli cyfrowego świata. Są oni przez cały czas online, na wyciągnięcie ręki mają informacje z całego świata i zupełnie inaczej patrzą na swoje otoczenie. Na podstawie odpowiedzi udzielonych w badaniu przez 3600 dyrektorów i przedstawicieli wyższej kadry kierowniczej z 18 krajów pokazano też nowe oczekiwania ludzi z tego pokolenia i określono zasadnicze cechy, które pozwalają przedsiębiorstwom z powodzeniem radzić sobie na rynku i odnosić sukcesy w nowym środowisku.

Nie jest zaskoczeniem, że zdaniem niemal wszystkich (96%) ankietowanych szefów firm nowe technologie nieodwracalnie zmieniły reguły prowadzenia działalności biznesowej. Ponadto 93% respondentów podało, że najnowsze osiągnięcia techniki kreują całkowicie nowe oczekiwania klientów, a niemal wszyscy – że zjawisko to przyspieszy w ciągu najbliższej dekady. Wśród najczęściej wskazywanych oczekiwań klientów wymieniano szybszy dostęp do usług i łączność przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu z dowolnego miejsca, możliwość korzystania z coraz szerszego spektrum urządzeń oraz coraz bardziej spersonalizowaną obsługę.

W poszukiwaniu nowej definicji: fundamentalne cechy przedsiębiorstwa przyszłości
Firmy są zgodne, że ze względu na nowe potrzeby pokolenia informacji niezwykle istotne jest przekształcenie przedsiębiorstw i dostosowanie ich do nowych warunków. Zdaniem szefów firm, aby znaleźć się na czele tej transformacji — a nie stać się jej ofiarą — firmy powinny wykazywać pięć fundamentalnych cech opartych na informacji:

  • przewidywanie nowych możliwości działania na rynkach,
  • wykazywanie przejrzystości i wiarygodności,
  • elastyczne i dynamiczne wprowadzanie innowacji,
  • zapewnianie wyjątkowej, spersonalizowanej obsługi,
  • działanie w czasie rzeczywistym.

Szefowie przedsiębiorstw są zgodni, że te cechy są bardzo istotne, przyznają też jednak, że bardzo niewiele firm w pełni je wykazuje. Na pytanie, czy w ich przedsiębiorstwach cechy te można uznać za obecne w wysokim stopniu i w skali całej firmy, tylko 12% stwierdziło, że potrafi przewidywać nowe możliwości, 9% elastycznie i dynamicznie wprowadza innowacje, 14% wykazuje przejrzystość i wiarygodność, 11% zapewnia spersonalizowaną obsługę, a 12% funkcjonuje w czasie rzeczywistym.

Jak wynika z analiz firm Gartner i IDC, do 2020 r. ponad 7 mld ludzi korzystających z co najmniej 30 mld urządzeń utworzy 44 zettabajty (czyli 44 bln gigabajtów) danych. Szybko prowadzi to do powstania świata, w którym niemal każdy aspekt życia będzie oparty o dane komputerowe. Firmy wiedzą, że mogą wydobyć wartość z tych danych, 49% przyznaje jednak, że nie wie, jak te dane przekształcać w użyteczne informacje. W tym obszarze warto zauważyć, że:

  • Choć 70% ankietowanych twierdzi, że potrafi skutecznie analizować dane, tylko 30% z nich jest zawsze online i na podstawie posiadanych informacji potrafi działać w czasie rzeczywistym. Wiele firm nie jest w stanie osiągnąć tego efektu w stopniu „bardzo wysokim” i w skali całego przedsiębiorstwa.
  • 52% przyznaje, że nie wykorzystuje efektywnie swoich danych lub że tonie w zalewie informacji.
  • Jedynie 24% respondentów ocenia swoją skuteczność analizowania danych i informacji jako „bardzo wysoką”.

Przedsiębiorstwa przygotowują się do spełnienia rosnących oczekiwań klientów, warto jednak pamiętać, że świat rozwija się w równie szybkim tempie. Badacze z Institute For The Future przewidują istotne zmiany roli, jaką technika będzie odgrywać w dalszym przekształcaniu świata do roku 2024. Pojawiają się wyraźne sygnały świadczące o powstawaniu środowiska, w którym niemal każdy aspekt życia będzie oparty na danych. Użytkownicy indywidualni i przedsiębiorstwa będą sprzedawać informacje, będą się nimi dzielić i będą handlować na otwartych platformach giełdowych. Otaczające nas martwe obiekty ożyją: będą cechować się większą świadomością, będą żywiej reagować i lepiej działać w sieci. Proces podejmowania decyzji zostanie udoskonalony dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji na niespotykane dotychczas sposoby. Informacje będą przekazywane i odbierane za pośrednictwem wielu zmysłów. Klienci będą w stanie lepiej kontrolować swoją prywatność za pomocą nowych narzędzi, a wartością będą nie same produkty i usługi, lecz tworzone przez nie informacje.

„Pokolenie informacji coraz więcej wymaga od firm, z którymi ma do czynienia” — powiedział David Goulden, dyrektor generalny pionu infrastruktury informacyjnej w firmie EMC. „Te zmiany są stymulowane przez przedsiębiorstwa, których naturalnym środowiskiem jest chmura. Natomiast dojrzałe firmy muszą całkowicie zmienić model działalności, żeby dostosować się do nowej sytuacji i utrzymać swoją pozycję na rynku”.

„Naszą misją jest dostarczanie praktycznych prognoz dla szybko zmieniającego się świata i wspieranie firm w przekształcaniu analiz w działania” — powiedziała Rachel Maguire, dyrektor ds. badań w organizacji Institute for the Future. „Musimy systematycznie przyglądać się długoterminowym konsekwencjom pojawienia się środowiska, w którym informacje staną się centrum wszystkiego, co robimy i będą nieprzerwanie zmieniać nasze postawy w sposób, którego dziś nie potrafimy sobie nawet wyobrazić. Najbardziej obeznane z informacjami przedsiębiorstwa świata staną na czele jednej z najważniejszych transformacji w historii — o ile same będą na nią gotowe”.

Metodyka
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie firmy EMC przez analityków z Institute for the Future i firmy Vanson Bourne. Badacze z Vanson Bourne przeprowadzili ankiety z udziałem 3600 szefów przedsiębiorstw średniej i dużej wielkości z 18 krajów i dziewięciu branż. Ich zadaniem było m.in. określenie najważniejszych cech niezbędnych przedsiębiorstwom do odniesienia sukcesu zarówno dziś, jak i w najbliższej dekadzie. Organizacja Institute for the Future pokierowała tworzeniem ankiety w celu zdefiniowania i przewidzenia wymagań i zmian niezbędnych w nowym, cyfrowym świecie. Kwestionariusz badania i wymagania są oparte na pogłębionych wywiadach i warsztatach z udziałem ponad 40 wpływowych decydentów z całego świata oraz ekspertów z wielu branż, w tym liderów z obszaru nauki, przemysłu, sektora non-profit i ośrodków badawczych.

źródło: EMC


News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Usługi Starlink - zasady działania i dostępność

Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.

1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej

News Ultrahuman vs. inne smart ringi - co wyróżnia ten model?

Smart ringi zdobywają coraz większą popularność wśród osób dbających o zdrowie i nowoczesny styl życia. Nic dziwnego — te małe urządzenia oferują niesamowite możliwości, umożliwiając monitorowanie wielu aspektów naszej aktywności i zdrowia. Jednym z ciekawszych modeli, który zdobywa uznanie na rynku, jest Ultrahuman. Jak wypada na tle innych smart ringów dostępnych na polskim rynku? Przyjrzyjmy się bliżej jego cechom i funkcjonalnościom, które sprawiają, że warto się nim zainteresować. czytaj więcej

News Jak wykorzystać wszechstronne narzędzia do hakowania w edukacji i zabawie?

Odkryj innowacyjne podejście do nauki i rozrywki dzięki narzędziom do hakowania. Dowiedz się, jak mogą pomóc w edukacji, rozwijać kreatywność i sprawiać radość z odkrywania technologii. czytaj więcej