Archiwalne

+ EMC: Polscy internauci chronią prywatność

09.12.2014

Firma EMC Poland opublikowała wyniki badania postaw konsumentów w odniesieniu do zjawiska wielkich zbiorów danych oraz problemu bezpieczeństwa danych w mediach elektronicznych. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie EMC przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wcześniej EMC Corporation zrealizowała globalne badanie Privacy Index, które objęło użytkowników Internetu z 15 krajów (m.in. Australii i Nowej Zelandii, Niemiec, USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Rosji, Chin, Indii).

Wyniki obu badań pokazują, że Internauci cenią zalety technologii cyfrowych, dostrzegają w nich ogromny potencjał, a także szanse na korzystne zmiany rynkowe. Jednak ogromna większość konsumentów nie chce, aby ktokolwiek wiedział coś o nich samych albo o ich zwyczajach dopóki sami nie zechcą udostępnić takich informacji. Taką postawę reprezentuje 84% konsumentów biorących udział w badaniu globalnym. Wśród polskich respondentów tylko 8% nie ma nic przeciwko temu, aby sklepy sprzedawały ich dane. Przy czym temat ten najmniej interesuje ludzi młodych, w wieku 19-24 lata. W tej grupie wiekowej aż 24% osób nie dba o to, czy i w jaki sposób dane o nich są wykorzystywane.

Rośnie liczba Polaków, którzy korzystają z zakupów w sieci. Analitycy przewidują, że polski rynek e-commerce wzrośnie dwukrotnie do 2019 roku[i] Jednak Polacy nie wyrażają zgody na wykorzystanie danych gromadzonych przez sklepy internetowe. Postawa wobec wykorzystywania danych o konsumentach w sieci zależy od różnych czynników, tj. wiek, płeć i wykształcenie. Aż 2/3 respondentów nie chciałoby, aby ktokolwiek nieupoważniony posiadał informacje o ich działaniach w Internecie. Częściej nieufne w stosunku do dzielenia się informacjami w sieci są kobiety, osoby z wyższym wykształceniem, w przedziale wiekowym 25-34 lata. Próba respondentów powyżej 65 roku życia najbardziej niepokoi się o swoją prywatność. Najmniej do ukrycia mają osoby najmłodsze, z niższym wykształceniem, zamieszkujące mniejsze ośrodki.

[i] Handel internetowy w Polsce, Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce, 2014-2019, PMR

źródło: EMC

News Jak zyskać na sprzedaży firmy? Poznaj skuteczne sposoby na zwiększanie wartości marki i firmy

Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki? czytaj więcej

News Polacy blokują reklamy w internecie

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu i tak jest w istocie. W dzisiejszych czasach reklama w dużej mierze przeniosła się do internetu. Istnieje tyle różnego rodzaju form promocji w sieci, że reklamodawcy mają z czego wybierać. Problem w tym, że z roku na rok maleje liczba potencjalnych odbiorców reklam – Polacy bowiem skutecznie blokują reklamy w internecie. czytaj więcej

News Prywatność w sieci - jak o nią dbać?

Wraz z rozwojem internetu, zagadnienie prywatności w sieci staje się coraz bardziej gorącym tematem. Dlaczego powinniśmy dbać o prywatność i czy da się zachować ją korzystając regularnie z sieci? czytaj więcej

News Rodo - dlaczego wprowadzono i z jakim skutkiem?

Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, znane także jako RODO jest nowelizacją ustawy o Ochronie Danych Osobowych osób fizycznych, tak, by prawo lepiej chroniło prywatność obywateli kraju i dawało im więcej swobody i możliwości. Jednocześnie, nowelizacja tej ustawy poprzez wprowadzenie rozporządzenia zapewnia ujednolicenie przepisów, jakie obowiązują w całej Unii Europejskiej. czytaj więcej