Zawarta na 7 lat umowa obejmuje usługi playout i zarządzania mediami dla programów telewizyjnych BBC nadawanych w Wielkiej Brytanii oraz udostępnianych na świecie pod marką BBC World News.
Ericsson ogłosił podpisanie siedmioletniej umowy na dostarczanie usług playout z BBC – jednym z największych nadawców publicznych na świecie.
Usługi playout obejmują technologię i działania umożliwiające nadawcom dostarczanie widzom programów poprzez linearne kanały telewizyjne.
Ericsson został wybrany jako partner umowy po długotrwałej procedurze przetargowej; umowa obejmuje usługi playout i zarządzania mediami dla kanałów telewizyjnych BBC w Wielkiej Brytanii (BBC One, BBC Two, BBC Four, CBeebies i CBBC) oraz interaktywną usługę Red Button. Ponadto umowa obejmuje playout i zarządzanie mediami dla finansowanego ze źródeł komercyjnych międzynarodowego kanału informacyjnego BBC World News, który jest nadawany przez BBC dla odbiorców za granicą w ponad 200 krajach na całym świecie.
Bal Samra, Managing Director w BBC, komentuje: „Jest to bardzo dobry ruch BBC, który spełnia wszystkie nasze cele – gwarancja jakości, elastyczności i innowacji w ramach transakcji handlowej, która zapewnia doskonałą wartość dodaną. Przedłużając naszą współpracę z Ericsson, zabezpieczyliśmy sobie przyszłą dostawę usług o bardzo istotnym znaczeniu dla nadawców oraz zapewniliśmy znaczne oszczędności dla BBC.”
Thorsten Sauer, Head of Broadcast and Media Services w Ericsson, dodaje: „Jesteśmy dumni, że BBC wybrał właśnie Ericsson jako dostawcę usług playout. BBC to jeden z czołowych nadawców na świecie, będącym motorem napędowym innowacji w branży. Ta ciągła współpraca jest bardzo ważna dla naszej firmy; stanowi dowód zarówno naszej innowacyjności technicznej, jak i jakości i fachowości naszych pracowników oraz naszego zarządzania wysoce złożonymi i dynamicznymi operacjami medialnymi.
Nasza współpraca z BBC zaczęła się od przejęcia przez nas Red Bee Media w maju 2014 r. i jak do tej pory układa się bardzo dobrze; aktualnie świadczymy na rzecz BBC także szereg innych usług nadawczo-medialnych, włącznie z metadanymi, usługami interaktywnymi oraz usługami dostępu. W najbliższych latach zamierzamy jeszcze bardziej zacieśnić tę współpracę.” – dodaje.
Ericsson dostarcza rozwiązania do transmisji kilku najbardziej znanych na świecie programów telewizyjnych oraz stacji premium we wszystkich zakątkach świata, wspomaga kilka największych i najbardziej złożonych platform wideo na świecie, a także wspiera najsilniejszych światowych dostawców treści w dostarczaniu odbiorcom spersonalizowanych usług wysokiej jakości przez 24 godziny na dobę. Dzięki nam właściciele treści, nadawcy i dostawcy usług telewizyjnych w sieciach kablowych, satelitarnych i telekomunikacyjnych mogą przyspieszyć swoją transformację w kierunku telewizji w społeczeństwie sieciowym. Dzięki wielu naszym rozwiązaniom stosowanym na szeroką skalę, takim jak m.in. Media Delivery Network, Ericsson Mediaroom i Cloud DVR, Ericsson od ponad 20 lat przyczynia się do ewolucji branży telewizyjnej, włącznie z telewizją cyfrową, IPTV, HD, a niedługo także UHGTV i HDR. Ericsson posiada liczne patenty, a także pięć przyznanych nagród Technical Emmy.
źródło: Ericsson