Archiwalne

* Filmy i tablet – duet idealny. Wiadomości z badań firmy Ericsson

10.07.2015
  • W roku 2014 wideo generowało 45% całego ruchu w sieciach mobilnych. Do roku 2020 udział tej kategorii w całości ruchu mobilnego zwiększy się i wyniesie 60%
  • W ciągu najbliższych 6 lat ilość danych wideo w sieciach mobilnych wzrośnie 13-krotnie
  • W co drugim europejskim gospodarstwie domowym znajduje się co najmniej jeden tablet

Publikacja Mobility Report 2015 opracowana przez Ericsson wskazuje, że wideo to największa i najszybciej rosnąca kategoria ruchu w sieciach mobilnych. Występuje ona w różnych formach: streamingu, filmów, programów TV, klipów w serwisie Youtube, komunikatorów typu Skype i FaceTime. Szacuje się, że w 2020 roku ta kategoria będzie odpowiadać za ponad połowę całości ruchu mobilnego.

Już teraz można zauważyć rosnącą rolę wideo wśród użytkowników smartfonów i tabletów. W pięciu z sześciu krajów objętych badaniem Mobility Report 2015, aplikacja Youtube jest na pierwszym miejscu pod względem ilości wykorzystywanych danych mobilnych.

Wideo najczęściej oglądamy na tabletach. Na tych urządzeniach ilość danych wykorzystywanych w tym celu jest o 1,6 większa od średniej ilości danych używanych przez ogół populacji posiadającej urządzenia mobilne. Użytkownicy tabletów spędzają na oglądaniu wideo średnio 4 godziny tygodniowo.

Tablety  sa  bardzo często urządzeniami rodzinnymi. Wykorzystuje je kilku użytkowników. W roku 2014 połowa gospodarstw domowych w Europie miała na wyposażeniu przynajmniej jeden tablet. Dwa lata temu znajdował się on zaledwie w co szóstym domu.

„Coraz częściej wideo oglądamy również poza domem, na dworze lub w podróży – tablet jest idealnym urządzeniem do tego typu aktywności” - mówi Arkadiusz Tracz - konsultant ds. strategii rozwoju sieci w Ericsson.

Warto zauważyć, że korzystanie z aktywności innych niż oglądanie materiałów wideo i przeglądanie internetu na tych urządzeniach nie cieszy się dużą popularnością – znacznie chętniej wykorzystujemy do tego smartfony

„Użytkownicy tabletów i miłośnicy wideo to duża grupa potencjalnych klientów dla telekomów. Budowanie przez operatorów przewagi marketingowej będzie wymagało udostępnienia usług wideo dla szerokiego grona odbiorców, np. poprzez tworzenie ofert bundle” – dodaje Arkadiusz Tracz.

Link do raportu: Ericsson Mobility Report 2015

źródło: Ericsson