Archiwalne

+ Frost & Sullivan komentuje wprowadzenie na rynek modelu BlackBerry Classic

16.12.2014

Lawrence Lundy, Konsultant branży Information & Communication Technologies w firmie  Frost & Sullivan, komentuje zbliżające się wprowadzenie na rynek modelu BlackBerry Classic.

BlackBerry Bold: Nostalgia jako świadoma strategia
Wprowadzenie na rynek modelu BlackBerry Classic to próba powrotu do czasów wielkich sukcesów firmy. Przy udziale w rynku na poziomie 0,7% w 3 kwartale 2014 r. BlackBerry odgrywa już tylko marginalną rolę na obecnym rynku smartfonów. Firma BlackBerry liczy jednak na to, że jej silna globalna marka i wsparcie ze strony segmentu biznesowego oraz rządowego pozwolą modelowi Classic na rozbudzenie dawnego zainteresowania, tym samym umożliwiając firmie powrót do gry. To wydaje się mało prawdopodobne.

Komunikator BBM i bezpieczeństwo to za mało, by się wyróżnić
Za czasów świetności marki BlackBerry, jej głównym wyróżnikiem był BlackBerry Messenger (BBM) – darmowy i bezpieczny komunikator umożliwiający komunikację z innym użytkownikami BBM. BlackBerry zyskiwało dzięki efektom sieciowym oraz bezkonkurencyjnej pozycji w segmencie mobilnych komunikatorów. Jednak stopniowy rozwój produktów konkurencyjnych, takich jak WhatsApp, Facebook Messenger i Viber, doprowadził do powstania negatywnych efektów sieciowych, a  twórcy tego typu aplikacji pomijali  platformę BlackBerry. Wprowadzenie BBM na systemach Android i iOS nastąpiło zbyt późno.

Tradycyjnym bastionem marki BlackBerry był segment biznesowy, gdzie nacisk położony na kwestie bezpieczeństwa był głównym priorytetem dla działów IT dużych firm. Jednak trend BYOD (ang. bring your own device), który umożliwia pracownikom firm na używanie ich prywatnych urządzeń mobilnych  w miejscu pracy, przyczynił się do coraz silniejszej obecności urządzeń korzystających z systemów iOS i Android w środowisku korporacyjnym. Zaowocowało to  spadkiem popytu na urządzenia BlackBerry. To z kolei zmniejszyło wartość rozwiązania BlackBerry Enterprise Server, jak i całości technologii BlackBerry. Co więcej, kolejne poprawki w zakresie bezpieczeństwa oraz funkcje identyfikacji i zarządzania dostępem oferowane przez najnowsze wersje iOS i Android coraz silniej osłabiają pozycję konkurencyjną BlackBerry. Firmy oferujące rozwiązania mobilne klasy „Enterprise” – takie jak AirWatch lub MobileIron – umożliwiają zarządzanie dowolnymi urządzeniami i aplikacjami, niezależnie od systemu operacyjnego. To właśnie te dwie firmy – a nie Samsung czy Apple – są obecnie prawdziwymi konkurentami BlackBerry.

BlackBerry nie powinno stać się kolejną firmą oferującą urządzenia i usługi
Ponowne wprowadzenie na rynek modelu BlackBerry Classic jest posunięciem zdumiewającym. BlackBerry powinno skupić się na oferowaniu bezkonkurencyjnego bezpieczeństwa i najwyżej jakości usług mobilnych dla klientów korporacyjnych. Firma nie jest w stanie oferować kompletnego rozwiązania klasy „Enterprise”, zaczynając od smartfonów, a kończąc na serwerach. Wielka wojna producentów smartfonów zakończyła się dla firmy porażką. Jej kolejne próby zaoferowania nowych urządzeń, takich jak serie Z i Q, czy najnowszego modelu Passport, spotkały się z chłodnym odbiorem klientów. Teraz, kiedy podstawowy ekosystem firmy obumiera, jej priorytetem powinna być obsługa wielu platform. W żadnym razie firma nie powinna tracić sił na utrzymywanie przy życiu systemu operacyjnego i oferty smartfonów. Microsoft znalazł się w takiej samej ślepej uliczce - jak się wyróżnić w segmencie markowych urządzeń, prowadząc jednocześnie działalność usługową na dosłownie wszystkich platformach. Te dwa kierunki działania mają przeciwstawne wektory i najprawdopodobniej nie da się ich pogodzić. Wprowadzenie modelu Classic dowodzi, że BlackBerry wierzy, że uda im się ta trudna sztuka. Ja jednak w to wątpię. 

źródło: Frost & Sullivan

News Dobry i tani telefon – czy to możliwe?

Smartfon jest nieodłączną częścią naszej codzienności, która wymaga nieograniczonego oraz ciągłego dostępu do informacji. Jest mały, poręczny i zawsze pod ręką. Służy nie tylko do dzwonienia czy wysyłania wiadomości, ale i do rozrywki, przeglądania social mediów, odpisywania na maile czy pracy zdalnej. Wybór modeli o przeróżnych parametrach jest ogromny – jednocześnie jednak staje się niebywale trudny. Czy da się kupić dobry i tani telefon? O tym w dzisiejszym artykule! czytaj więcej

News Jak sfinansować zakup sprzętu IT do firmy? Mały przewodnik

Każda współczesna firma musi podążać z duchem czasu. W miarę postępu technologii, aktualizacja sprzętu IT staje się koniecznością nie luksusem. Jednak koszty związane z zakupem najnowszych urządzeń i oprogramowania mogą być wyzwaniem dla budżetu firmy. W tym artykule przedstawiamy przystępne opcje finansowania, które pomogą zrealizować technologiczne potrzeby Twojej działalności bez nadwyrężania finansów. czytaj więcej

News 5 parametrów, na które musisz zwrócić uwagę, wybierając smartfon u operatora

O czym pamiętać, przeglądając dostępne modele telefonów? Które parametry decydują o jakości obsługi urządzenia oraz warunkują jego funkcjonalność dla użytkownika? czytaj więcej

News Wybieramy myszkę gamingową

Mysz to nieodłączny element każdego zestawu komputerowego. Na rynku znajdziemy jej niezliczoną ilość form, rozmiarów, a także technologii. Wybór odpowiedniego modelu jest często ignorowany przez konsumentów, a nie powinien, przede wszystkim ze względu na intensywność wykorzystywania danego sprzętu. Akcesoria komputerowe są szczególnie ważne w przypadku zaawansowanych graczy. Podstawę ich sprzętu stanowi profesjonalna mysz gamingowa. czytaj więcej