Archiwalne

+ Grupa Cyfrowy Polsat: bardzo dobre wyniki operacyjno-finansowe

14.11.2014

Zobacz więcej na CyfrowyPolsat.pl.

W III kw. br. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat, m.in. dzięki doskonałym wynikom programu smartDOM, opublikowała bardzo dobre i perspektywiczne wyniki operacyjne – zanotowała wzrost liczby usług kontraktowych i ARPU oraz utrzymała stabilny churn. Telewizja Polsat zwiększyła udziały zarówno w oglądalności, jak i rynku reklamy. Wyniki te mają odzwierciedlenie w solidnych wynikach finansowych z przychodami 2,4 mld zł, EBITDĄ 910 mln zł i marżą EBITDA 37,6%.

Kluczowe dane operacyjne i finansowe Grupy

W III kw. br. Grupa Cyfrowy Polsat:

  • posiadała stabilną bazę klientów kontraktowych, wynoszącą 6,2 mln:
    -  liczba usług (RGU) kontraktowych wzrosła do 12,2 mln,
    -  ARPU klienta wzrosło do 86,5 zł,
    -  systematycznie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód (RGU) na klienta wzrósł do 1,98x,
    -  stabilny churn wyniósł 8,8%,
  • odnotowała doskonałe wyniki sprzedaży w ramach programu smartDOM:
    -  z oferty skorzystało już ponad 380 tys. klientów,
    -  liczba aktywnych usług (RGU) posiadanych przez tę grupę klientów to ponad 1,2 mln,
    -  w III kw. br. klienci programu smartDOM dokupili 460 tys. dodatkowych usług,
    -  komunikacja programu ma pozytywny wpływ na sprzedaż pojedynczych usług w standardowych ofertach,
    -  program ma pozytywny wpływ na ARPU klienta kontraktowego,
  • zanotowała wiodące udziały Telewizji Polsat w oglądalności, wynoszące 24,1% oraz rosnący do poziomu 26,3% udział w rynku reklamy telewizyjnej,
  • wypracowała solidne wyniki finansowe:
    -  przychody:   2,4 mld zł,
    -  EBITDA: 910 mln zł,
    -  marża EBITDA: 37,6%.

- W trzecim kwartale tego roku kontynuowaliśmy realizację naszej strategii. W oparciu o stabilną bazę klientów kontraktowych z sukcesem zwiększaliśmy nasycenie usługami zintegrowanymi, sprzedając 460 tys. dodatkowych usług w programie smartDOM. Wdrażaliśmy kolejne etapy procesu integracji operacyjnej Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, którego celem jest wygenerowanie zapowiedzianych synergii przychodowych i kosztowych. Realizowane projekty oraz bieżąca kontrola kosztów pozwoliły nam osiągnąć solidne wyniki finansowe, co warte podkreślenia - przy wyraźnie rosnących przychodach. Po raz kolejny, jako lider technologiczny rynku, zaprezentowaliśmy nowe rozwiązania – testy technologii LTE Broadcast, usługę wielokamerową w IPLI oraz testową transmisję Internetu LTE Advanced o szybkości do 300 Mb/s na zagregowanych pasmach 1800 MHz i 2600 MHz – mówi Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Dyrektor Generalny, Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za III kw. 2014 r.

mln PLN III kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 2,425 239%
Koszty* 1,515 238%
EBITDA 910 239%
Marża EBITDA 37,6% (2 p.p.)
Zysk netto 48 (73%)

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

- To kolejny kwartał bardzo dobrych wyników finansowych. Wzrost przychodów wynika nie tylko z konsolidacji wyników grupy Metelem, ale również ze stabilnego wzrostu organicznego naszego biznesu. Mimo inwestycji w program smartDOM i prawa do FIVB Mistrzostw świata w piłce siatkowej mężczyzn Polska 2014 oraz wyższych kosztów transmisji danych w związku z przyrostem liczby użytkowników Internetu mobilnego, wypracowaliśmy bardzo satysfakcjonujący wynik i marżę EBITDA. Zgodnie z planem realizujemy zapowiedziane synergie przychodowe, kosztowe i finansowe – komentuje Tomasz Szeląg, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

- W segmencie usług dla klientów indywidualnych i biznesowych kontynuowaliśmy strategię maksymalizacji sprzedaży naszych podstawowych usług – telewizja, Internet, telefon – jednemu klientowi, czego efektem jest wzrost wskaźnika nasycenia usługami do 1,98 oraz wzrost ARPU do 86,5 zł. Istotny udział we wzroście liczby usług kontraktowych miała dynamicznie rosnąca rola Internetu mobilnego i wzmożone zainteresowanie usługą Multiroom. Nie bez znaczenia dla wyników naszej Grupy wciąż pozostaje stabilny wskaźnik churn – podsumowuje Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Polkomtel Sp. z o.o. i Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.

W III kw. br. Grupa Cyfrowy Polsat:

  • posiadała stabilną bazę klientów kontraktowych, wynoszącą 6,2 mln:
    -  ARPU klienta wzrosło 86,5 zł,
    -  stabilnie rosnący wskaźnik nasycenia aktywnymi usługami generującymi przychód na klienta wzrósł 1,98x,
    -  stabilny churn wyniósł 8,8%,
  • łączna liczba aktywnych usług generujących przychód wyniosła 16,4 mln, z czego:
    -  10,5 mln usług telefonicznych,
    -  4,4 mln usług telewizyjnych,
    -  1,5 mln usług Internetowych,
  • liczba usług kontraktowych wzrosła do 12,2 mln,  z czego:
    -  6,6 mln usług telefonicznych,
    -  4,3 mln usług telewizyjnych,
    -  1,3 mln usług Internetowych,
  • baza aktywnych usług przedpłaconych wyniosła 4,2 mln:
    -  ARPU klienta usług przedpłaconych wyniosło 18,3 zł,
  • Power LTE – więcej niż mobilny Internet:
    -  według niezależnego rankingu magazynu Komputer Świat, zrealizowanego z wykorzystaniem Speed Test, Grupa posiada najszybszy Internet mobilny spośród wszystkich operatorów komórkowych w Polsce,
    -  w III kw. br. Cyfrowy Polsat pozyskał 145 tys. dodatkowych RGU Internetu mobilnego w modelu kontraktowym i 29 tys. RGU w modelu przedpłaconym, co w sumie przyniosło wzrost na poziomie 174 tys. RGU,
    -  łącznie Grupa posiada już ponad 1,5 mln RGU Internetu mobilnego, stając się tym samym niekwestionowanym liderem rynku,
    -  Power LTE coraz częściej stanowi alternatywę dla Internetu domowego,
  • Średniomiesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wyniosła w III kw. br. około 3,6 mln, a we wrześniu br. wzrosła do 5,1 mln,
  • Polkomtel uruchomił nową markę Plush w opcji na kartę i mix z nielimitowanymi rozmowami i SMS-ami, kierowaną do młodych odbiorców,
  • Uruchomiony został nowy program smartFIRMA, który pozwala na łączenie usług telefonii komórkowej, Internetu LTE i telefonii stacjonarnej, przynosząc wymierne oszczędności dla klientów biznesowych. W programie znajdują się także produkty PlusBanku i energia elektryczna od Plusa oraz szerokie portfolio usług dodatkowych wspierających biznes.

- Na wzrost przychodów, kosztów i EBITDA całego segmentu miała wpływ konsolidacja wyników grupy Metelem, jednak, co ważne, w sposób organiczny rosły także przychody od klientów detalicznych – z opłat za usługi płatnej telewizji, usługi telekomunikacyjne oraz zrealizowany ruch w ramach usługi dostępu do szerokopasmowego Internetu, co przy jednoczesnej efektywnej kontroli kosztów zapewniło nam utrzymanie wysokiej rentowności – komentuje Tomasz Szeląg.

Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za III kw. 2014 r.

mln PLN III kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 2,164 347%
Koszty* 1,327 341%
EBITDA 837 357%
Marża EBITDA 38,7% 0,8 p.p.
Zysk netto 1 (99%)

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

- W trzecim kwartale stacja POLSAT pozostawała liderem oglądalności w grupie komercyjnej, mimo postępującego procesu fragmentaryzacji rynku, a Grupa Polsat, dzięki sukcesowi jesiennej ramówki, bardzo dobrym wynikom kanałów Polsat Volleyball oraz dołączeniu stacji TV4 i TV6, zanotowała najwyższy udział w rynku. Łączne wyniki oglądalności Grupy za 9 miesięcy tego roku są zgodne z naszą długoterminową strategią. Nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu, zarówno w trzecim kwartale, jak i w okresie 9 miesięcy, rosły znacznie szybciej niż rynek, dzięki skutecznej strategii sprzedaży na rosnącym rynku reklamowym – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Oglądalność kanałów Telewizji Polsat:

  • W III kw. br. Telewizja Polsat była liderem oglądalności z łącznym udziałem 24,1% w grupie komercyjnej. Kanał główny POLSAT był liderem oglądalności z wynikiem 12,8%, natomiast kanały tematyczne osiągnęły 11,4% udziału w rynku,
  • W pierwszych 9 miesiącach br. Telewizja Polsat także zajmowała pierwszą lokatę w oglądalności kanału głównego z wynikiem 13,2% i kanałów tematycznych z wynikiem 10,2%, co dało łączną oglądalność na poziomie 23,4%.

 Pozycja Telewizji Polsat na rynku reklamy:

  • Telewizja Polsat odnotowała ponad 19,5% wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu do 198 mln zł w III kw. br., zapewniając sobie 26,3% udziału w rynku (wzrost z 24,1%),
  • W pierwszych 9 miesiącach br. przychody z reklamy i sponsoringu Telewizji Polsat wzrosły o 17,6% do 673 mln zł, głównie w wyniku poprawy sytuacji na rynku reklamy TV, wzrostu organicznego kanałów Telewizji Polsat w tempie wyższym niż rynek oraz konsolidacji wyników TV4 i TV6, dzięki czemu udział Grupy w rynku wzrósł z 22,9% do 25,3%.

- Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej pozostawały w trzecim kwartale br. pod wpływem wydarzeń jednorazowych, takich jak sprzedaż spółki RS TV, zakup spółki Polskie Media i FIVB Mistrzostwa świata w piłce siatkowej mężczyzn Polska 2014. Co jednak istotne, przychody Telewizji Polsat rosły także w sposób organiczny, dzięki znacznie lepszej dynamice wzrostu przychodów z reklamy i sponsoringu w porównaniu do dynamiki całego rynku reklamy TV. Natomiast koszty skorygowane o powyższe wydarzenia jednorazowe spadły o 5%. Podsumowując, cały czas widać pozytywny wpływ zrównoważonego zarządzania ofertą programową kanałów na wyniki Telewizji Polsat – komentuje Tomasz Szeląg. 

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej za III kw. 2014 r.

mln PLN III kw. 2014 zmiana r/r
Przychody 318 22%
Koszty* 245 40%
EBITDA 73 (14%)
Marża EBITDA 23,3% (15,1 p.p.)
Zysk netto 54 (30%)

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

źródło: Cyfrowy Polsat

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat po raz drugi partnerem Sceny Kulturalnej

Cyfrowy Polsat, operator największej polskiej platformy satelitarnej i dostawca nowoczesnych usług multimedialnych, oraz Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus i lider technologii LTE, już po raz drugi wspierają najmocniejszy projekt kulturalny na polskim wybrzeżu, jakim jest Scena Kulturalna. W sześciu nadmorskich miastach Polski operatorzy zapewniają uczestnikom wydarzenia m.in. bezpłatną strefę Wi-Fi, strefę chilloutu oraz boiska do siatkówki. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Rusza 7. edycja konkursu fotograficznego National Geographic i Cyfrowego Polsatu

Do 4 września br. fani fotografii mogą wziąć udział w siódmej edycji Wyjątkowego Konkursu Fotograficznego kanału telewizyjnego National Geographic i Cyfrowego Polsatu, operatora największej polskiej platformy satelitarnej i dostawcy nowoczesnych usług multimedialnych. Uczestnicy zabawy mogą zgłaszać swoje prace w czterech kategoriach tematycznych, a na zwycięzców czekają nie tylko nietuzinkowe nagrody, ale także możliwość opublikowania swojego zdjęcia w prestiżowym kalendarzu na 2018 rok. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Happy Hours w Cyfrowym Polsacie – aż 100 GB za 49,99 zł

Na stronie www.cyfrowypolsat.pl ruszyła promocja, w której klienci mogą otrzymać aż 100 GB Internetu LTE Plus za jedyne 49,99 zł/mies. Promocja z super dużym pakietem internetowym dostępna jest tylko w sklepie internetowym Cyfrowego Polsatu do 13 lipca. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Startuje Wimbledon na Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2

Wielkimi krokami zbliżamy się do kolejnego turnieju zaliczanego do Wielkiego Szlema. Już 3 lipca rozpocznie się 131. edycja Wimbledonu. Dzięki ofercie Tenis Premium fani tenisa będą mogli śledzić rozgrywki przez 24 godziny na dobę, na żywo, w jakości HD oraz bez reklam, a także oglądać powtórki najciekawszych i najbardziej emocjonujących meczów. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Nowe oprogramowanie dekoderów HD produkcji Cyfrowego Polsatu

Z myślą o abonentach korzystających z dekoderów HD produkcji Cyfrowego Polsatu operator zaprojektował nowe oprogramowanie. Nowoczesny wygląd menu, łatwy i intuicyjny dostęp do funkcji, w tym do serwisów online, oraz kontrastowe kolory to tylko część pozytywnych zmian, które sprawią, że korzystanie ze sprzętu stanie się jeszcze prostsze i przyjemniejsze. Bezpłatna, automatyczna aktualizacja przeprowadzana jest etapami w kolejnych partiach dekoderów. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe rozdanie w Cyfrowym Polsacie i IPLI

Ruszyła sprzedaż odbywającej się 24 czerwca gali Polsat Boxing Night 7: Nowe rozdanie. W ostatnią sobotę czerwca, w gdańskiej Ergo Arenie, w walce wieczoru zmierzą się Tomasz Adamek z Solomonem Haumono. Swoje umiejętności w ringu pokażą również Krzysztof Głowacki oraz Mateusz Masternak. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV) dla abonentów Cyfrowego Polsatu oraz użytkowników IPLI w cenie 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wspólne wystąpienie PIKE, CP i nc+ do Sejmu w sprawie projektu ustawy abonamentowej

w Sejmie zostało dzisiaj złożone pismo podpisane przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, ITI Neovision S.A. (operator platformy nc+) oraz Cyfrowy Polsat S.A. Operatorzy występują w obronie praw swoich abonentów. Pismo zostało również przesłane szefom partii reprezentowanych w parlamencie. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Dodatkowe treści TV na Dzień Dziecka od Cyfrowego Polsatu

Z myślą o swoich najmłodszych widzach z okazji Dnia Dziecka Cyfrowy Polsat przygotował nietuzinkowy prezent. Trzy wyjątkowe kanały: Nickelodeon HD, Nickelodeon oraz Nick Jr., kilkadziesiąt dodatkowych treści VOD w serwisach Cyfrowy Polsat GO oraz IPLA, a także moc atrakcji podczas organizowanych z tej okazji specjalnych eventów. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Start kanałów Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2

Już 28 maja rozpocznie się Roland Garros – prawdziwe święto fanów tenisa! To właśnie z myślą o nich powstała wyjątkowa oferta Tenis Premium z kanałami Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2, dzięki którym przez 24 godziny na dobę, na żywo, w jakości HD i bez reklam widzowie będą mogli obejrzeć wszystkie 4 turnieje zaliczane do Wielkiego Szlema. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Kolejne Happy Hours i dwa razy więcej Internetu w Cyfrowym Polsacie

W sklepie internetowym Cyfrowego Polsatu ruszyła kolejna edycja promocji, w której klienci mogą otrzymać aż 100 GB Internetu LTE Plus za jedyne 49,99 zł. Promocja z dwa razy większym pakietem danych dostępna jest tylko na stronie www.cyfrowypolsat.pl i można z niej skorzystać do 5 czerwca br. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Cyfrowy Polsat po raz drugi partnerem Sceny Kulturalnej

Cyfrowy Polsat, operator największej polskiej platformy satelitarnej i dostawca nowoczesnych usług multimedialnych, oraz Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus i lider technologii LTE, już po raz drugi wspierają najmocniejszy projekt kulturalny na polskim wybrzeżu, jakim jest Scena Kulturalna. W sześciu nadmorskich miastach Polski operatorzy zapewniają uczestnikom wydarzenia m.in. bezpłatną strefę Wi-Fi, strefę chilloutu oraz boiska do siatkówki. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Rusza 7. edycja konkursu fotograficznego National Geographic i Cyfrowego Polsatu

Do 4 września br. fani fotografii mogą wziąć udział w siódmej edycji Wyjątkowego Konkursu Fotograficznego kanału telewizyjnego National Geographic i Cyfrowego Polsatu, operatora największej polskiej platformy satelitarnej i dostawcy nowoczesnych usług multimedialnych. Uczestnicy zabawy mogą zgłaszać swoje prace w czterech kategoriach tematycznych, a na zwycięzców czekają nie tylko nietuzinkowe nagrody, ale także możliwość opublikowania swojego zdjęcia w prestiżowym kalendarzu na 2018 rok. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Happy Hours w Cyfrowym Polsacie – aż 100 GB za 49,99 zł

Na stronie www.cyfrowypolsat.pl ruszyła promocja, w której klienci mogą otrzymać aż 100 GB Internetu LTE Plus za jedyne 49,99 zł/mies. Promocja z super dużym pakietem internetowym dostępna jest tylko w sklepie internetowym Cyfrowego Polsatu do 13 lipca. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Startuje Wimbledon na Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2

Wielkimi krokami zbliżamy się do kolejnego turnieju zaliczanego do Wielkiego Szlema. Już 3 lipca rozpocznie się 131. edycja Wimbledonu. Dzięki ofercie Tenis Premium fani tenisa będą mogli śledzić rozgrywki przez 24 godziny na dobę, na żywo, w jakości HD oraz bez reklam, a także oglądać powtórki najciekawszych i najbardziej emocjonujących meczów. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Nowe oprogramowanie dekoderów HD produkcji Cyfrowego Polsatu

Z myślą o abonentach korzystających z dekoderów HD produkcji Cyfrowego Polsatu operator zaprojektował nowe oprogramowanie. Nowoczesny wygląd menu, łatwy i intuicyjny dostęp do funkcji, w tym do serwisów online, oraz kontrastowe kolory to tylko część pozytywnych zmian, które sprawią, że korzystanie ze sprzętu stanie się jeszcze prostsze i przyjemniejsze. Bezpłatna, automatyczna aktualizacja przeprowadzana jest etapami w kolejnych partiach dekoderów. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe rozdanie w Cyfrowym Polsacie i IPLI

Ruszyła sprzedaż odbywającej się 24 czerwca gali Polsat Boxing Night 7: Nowe rozdanie. W ostatnią sobotę czerwca, w gdańskiej Ergo Arenie, w walce wieczoru zmierzą się Tomasz Adamek z Solomonem Haumono. Swoje umiejętności w ringu pokażą również Krzysztof Głowacki oraz Mateusz Masternak. Gala dostępna będzie w systemie „pay-per-view” (PPV) dla abonentów Cyfrowego Polsatu oraz użytkowników IPLI w cenie 40 zł. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wspólne wystąpienie PIKE, CP i nc+ do Sejmu w sprawie projektu ustawy abonamentowej

w Sejmie zostało dzisiaj złożone pismo podpisane przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, ITI Neovision S.A. (operator platformy nc+) oraz Cyfrowy Polsat S.A. Operatorzy występują w obronie praw swoich abonentów. Pismo zostało również przesłane szefom partii reprezentowanych w parlamencie. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Dodatkowe treści TV na Dzień Dziecka od Cyfrowego Polsatu

Z myślą o swoich najmłodszych widzach z okazji Dnia Dziecka Cyfrowy Polsat przygotował nietuzinkowy prezent. Trzy wyjątkowe kanały: Nickelodeon HD, Nickelodeon oraz Nick Jr., kilkadziesiąt dodatkowych treści VOD w serwisach Cyfrowy Polsat GO oraz IPLA, a także moc atrakcji podczas organizowanych z tej okazji specjalnych eventów. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Start kanałów Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2

Już 28 maja rozpocznie się Roland Garros – prawdziwe święto fanów tenisa! To właśnie z myślą o nich powstała wyjątkowa oferta Tenis Premium z kanałami Tenis Premium 1 i Tenis Premium 2, dzięki którym przez 24 godziny na dobę, na żywo, w jakości HD i bez reklam widzowie będą mogli obejrzeć wszystkie 4 turnieje zaliczane do Wielkiego Szlema. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Kolejne Happy Hours i dwa razy więcej Internetu w Cyfrowym Polsacie

W sklepie internetowym Cyfrowego Polsatu ruszyła kolejna edycja promocji, w której klienci mogą otrzymać aż 100 GB Internetu LTE Plus za jedyne 49,99 zł. Promocja z dwa razy większym pakietem danych dostępna jest tylko na stronie www.cyfrowypolsat.pl i można z niej skorzystać do 5 czerwca br. czytaj więcej