Firma Huawei uplasowała się na 70 pozycji w rankingu BrandZ’s „Top 100 Global Brand’s” 2015 opracowanym przez Millward Brown Optimor. Pojawienie się producenta urządzeń mobilnych w zestawieniu BrandZ jest kolejnym sukcesem, po zeszłorocznym debiucie w rankingu „Top 100 Best Global Brands” przygotowanym przez Internbrands.
Zestawienie BrandZ „Top 100 Global Brand’s” przygotowywane jest co roku przez Millward Brown Optimor, wiodący ośrodek badania opinii publicznej, który działa w ramach WPP, największej grupy komunikacyjnej na świecie. Przy tworzeniu listy BrandZ bierane są pod uwagę dwie wartości: wyniki finansowe oraz świadomość marki wśród konsumentów.
„Marka Huawei debiutuje w tym roku na liście BrandZ dzięki silnej pozycji grupy biznesowej Carrier oraz bardzo aktywnej ekspansji w grupach Enterprise i Consumer. Huawei wykazał również, że aż 2/3 swoich dochodów osiąga poza rodzimym rynkiem. Pojawienie się marki w przygotowanym przez nas rankingu podkreśla jej rosnąca siłę.” powiedziała Doreen Wang, Global Head BrandZ.
Wartość marki Huawei w 2015 r. została oszacowana na ponad 15 miliardów dolarów, plasując ją tym samym na 16 pozycji w rankingu BrandZ, w zestawieniu marek technologicznych.
„Jesteśmy dumni z faktu, że marka Huawei znalazła się w tegorocznym rankingu BrandZ’s „Top 100 Global Brand’s”. Odnosimy sukcesy na światową skalę, co jest jednym z największych wyzwań stojących przed chińskimi producentami podbijającymi rynek globalny. Śledząc trendy i rozwijając własne strategie, zintegrowaliśmy najlepsze rozwiązania i sprostaliśmy potrzebom oraz oczekiwaniom użytkowników na całym świecie.” powiedział Glory Zhang, Chief Marketing Officer, Huawei Consumer Business Group.
Huawei jest obecna już w ponad 170 krajach. Ponad 2/3 rocznych przychodów firmy pochodzi z rynków zagranicznych. Minimum 10% całkowitych rocznych przychodów inwestuje w badania i rozwój. Huawei posiada 16 własnych ośrodków badawczych, między innymi w Szwecji, USA, Rosji i Indiach. Ponadto firma współpracuje z 31 ośrodkami partnerskimi na całym świecie.
O sukcesie grupy biznesowej Huawei Consumer świadczy m.in. trzecia pozycja wśród największych producentów smartfonów w 2014 r., globalna sprzedaż urządzeń osiągnęła poziom 75 milionów sztuk, co jest równoznaczne ze wzrostem o 45% w porównaniu do poprzedniego roku. Wzrost świadomości marki w dużym stopniu Huawei zawdzięcza swoim flagowym modelom tj. Huawei P8, Mate 7, Honor 6 Plus i Honor 6. Według badań przeprowadzonych przez IPSOS w 32 krajach rozpoznawalność marki Huawei wzrosła z 52% do 65 % w 2014 r.
W 2014 roku, 52% przychodu grupy biznesowej Huawei Consumer pochodziło ze sprzedaży na rynkach zagranicznych. Tegorocznym celem jest wzrost tej wartości do 60%. Huawei Consumer komunikuje swoją markę poprzez sponsoring różnego rodzaju dyscyplin sportowych, co jest świetnym środkiem przekazu w globalnej komunikacji. W ostatnim okresie, mając na celu lepsze dotarcie do kupujących, Huawei otworzył na świecie ponad 630 sklepów firmowych oraz ponad 30 000 punktów sprzedaży.
źródło: Huawei