Archiwalne

+ „Łączymy Wszystkich Wszędzie” - łatwy dostęp dla osób niepełnosprawnych w salonach T-Mobile

13.11.2014

Zobacz więcej na T-Mobile.pl.

Blisko 140 Punktów Sprzedaży T-Mobile, zostało dostostosowanych i odpowiednio oznakowanych, aby spełnić oczekiwania klientów niepełnosprawnych oraz zapewnić im swobodny dostęp do usług telekomunikacyjnych. To początek niesienia zmian nie tylko w dostępności do usług ale zarówno w podejściu do niepełnosprawności.

Punktem wyjścia do wprowadzenia zmian na tak szeroką skalę jest Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Na wprowadzenie udogodnień określonych w ustawie firmy mają czas od 6 do 12 miesięcy.

„Rozporządzenie ma pionierski charakter na rynku usług masowych. W żadnej innej branży nie obowiązują rozwiązania, które zapewniają tzw. równoważny dostęp do usług. Dzięki tym ustaleniom powstał wysoki i jednolity standard obsługi i dostępu do usług telekomunikacyjnych z jakich korzystać będzie większość użytkowników z dysfunkcja wzroku, słuchu oraz osób z upośledzeniem narządu ruchu” - podkreśla Cezary Albrecht, Dyrektor Departamentu Strategii i Spraw Regulacyjnych T-Mobile Polska.

Od października 2014 r., dokładnie po 6 miesiącach, zgodnie z określonymi wymogami w Rozporządzeniu, w dostosowanych salonach T-Mobile klienci słabowidzący i niewidzący mogą zamówić dokumenty takie jak: ogólne warunki umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, wzór umowy, cennik usług, regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych, fakturę, rachunek szczegółowy. W formie: wytłoczenia dokumentów w alfabecie Braille’a lub w postaci elektronicznej, na papierze lub przy użyciu dużej czcionki w formacie A3, w postaci elektronicznej w formacie tekstowym na podany adres email, które zrealizowane będą 30 dni od daty złożenia zamówienia. Dodatkowo klienci niewidzący będą mieli możliwość, zapoznania się ze wszystkimi przysługującymi im prawami, dzięki specjalnie stworzonej ulotce w alfabecie Braille’a.

Osoby niepełnosprawne uzyskają wszystkie informacje od przeszkolonych konsultantów w poza kolejkowym systemie obsługi, będą mieli możliwość dostępu do salonów bez barier architektonicznych, a także do czytelnie oznaczonych salonów z zewnątrz.

Zgodnie z podpisanym w maju 2014 roku porozumieniem pomiędzy przedstawicielami rynku telekomunikacyjnego i Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji w sprawie przeprowadzenia pilotażu systemu komunikacji dla osób niedosłyszących, w wybranych salonach T-Mobile zastosowano przenośne pętle indukcyjne. Pętle działają na małej przestrzeni i ułatwiają osobom z niedosłyszącym komunikację z obsługującym ich konsultantem. Na miejscu klienci niedosłyszący otrzymają na ten temat również ulotkę informującą wskazaną przez MAiC.

Lista z wykazem dostosowanych salonów na terenie całej Polski, dostępna jest na: http://www.t-mobile.pl/pl/dlaciebie/obsluga-klienta/informacje-i-pomoc/udogodnienia-dla-niepelnosprawnych w zakładce: Udogodnienia dla Osób Niepełnosprawnych.

Dla T-Mobile ważne jest, aby każda osoba miała równy dostęp do nowych technologii oraz mogła swobodnie się komunikować. Zgodnie z wymogami Rozprzędzania, od kwietnia 2015 r. salony T-Mobile udostępnią możliwość komunikacji audiowizualnej osobom niesłyszącym w systemie tłumacza on-line języka polskiego i migowego.

Wybrane treści ze stron serwisów www T- Mobile będą tłumaczone na język migowy.
Wraz z Migam.org trwają prace nad udostępnieniem informacji na stronie http://www.t-mobile.pl/ dla osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących.
„Dostosowanie punktów sprzedaży T-Mobile Polska, to realizacja nie tylko zalecenia z rozporządzenia

Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w sprawie udogodnień dla osób niepełnosprawnych świadczonych przez dostawców usług telefonicznych. Dla firmy T-Mobile, która realizuje wiele działań z zakresu Odpowiedzialnego Biznesu (CR eng. Corporate Responsibility) to również rozpoczęcie pracy nad zmianą świadomości w podejściu do niepełnosprawności oraz dostarczaniu pomocnych rozwiązań ułatwiających codzienność osobom niepełnosprawnym” - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile Polska

W ramach wewnętrznego projektu CR rozpoczęliśmy współpracę, m.in. z firmą Migam.org, największą na rynku polskim firmą, działającą na rzecz osób niesłyszących poprzez wykorzystanie innowacyjnych technologii. Tym samym, wspólnie wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom kilku milionom niepełnosprawnych Klientów.

„Wzajemna współpraca z firma telekomunikacyjną T-Mobile i startupem Migam.org, to dowód na to, że technologia może odpowiadać na wiele potrzeb. Może pomagać, wspierać i ułatwiać. Wspólnie zaczynamy pracę we wdrożeniu pomocnych rozwiań. To, co we wprowadzaniu udogodnień jest kluczowe, to fakt, że zależy nam aby rozwiązania, usługi oraz serwisy informacyjne były dostępne dla wszystkich, bez wyłączności. Dzięki wspólnemu dialogowi czyli określeniu potrzeb osób niesłyszących i wyjściu im naprzeciw poprzez konkretne rozwiązania, jest to nareszcie możliwe. Równolegle we współpracy z T-Mobile przygotowujemy dla niesłyszących studentów, materiały oraz filmy edukacyjne w języku migowym. Dzięki wspólnym działaniom chcemy zmieniać i poprawiać rzeczywistość” - mówi Przemysław Kuśmierek, Prezes Migam.org

Dodatkowo w ramach wspólnego projektu T-Mobile i Migam.org wyrównuje szanse edukacyjne i zawodowe niesłyszących studentów. T-Mobile wspiera finansowo materiały edukacyjne dla osób z dysfunkcją słuchu, aby ułatwić niesłyszącym studentom zawodowy start. Migam organizuje cykl darmowych szkoleń, w ramach których studenci pozyskają potrzebną wiedzę i wykształcenie obejmującą naukę budowania stron internetowych. Głównym celem szkoleń jest edukacja oraz pomoc w rozwoju zawodowym osobom Głuchym, ale również budowanie przekonania wśród pracodawców, iż osoby niesłyszące mogą być profesjonalnymi specjalistami.

źródło: T-Mobile

News Pożyczki dla artystów? Rozważ dostępne opcje finansowania projektów

Branża kreatywna pełna jest wyzwań, a jednym z nich są kwestie finansowe. Mikrofirmy często stają przed koniecznością sfinansowania nowych projektów, które wymagają dużych nakładów inwestycyjnych. W takich sytuacjach wsparcie finansowe dla artystów staje się niezbędne, aby mogli realizować swoje wizje. Jednak znalezienie odpowiedniego źródła finansowania nie zawsze jest proste. Tradycyjne instytucje finansowe nie zawsze rozumieją specyfikę pracy twórczej, co może utrudniać proces uzyskania niezbędnych środków. czytaj więcej

News Jak napisać CV? Sprawdzone porady dla początkujących

Tworzenie skutecznego CV może być wyzwaniem, szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową. CV, czyli Curriculum Vitae, jest kluczowym dokumentem, który przedstawia Twoje doświadczenie zawodowe, umiejętności i osiągnięcia potencjalnym pracodawcom. Oto kilka sprawdzonych porad, które pomogą Ci przygotować efektywne CV - sprawdź! czytaj więcej

News Jak znaleźć dobry serwis iPhone w Warszawie?

Jak znaleźć rzetelny, pogwarancyjny serwis iPhone w Warszawie? Nie ma wątpliwości, że wśród współcześnie produkowanych smartfonów to właśnie iPhone’y cieszą się największą renomą i popularnością. Innowacyjność i wizjonerstwo niekwestionowanego lidera w branży urządzeń elektronicznych – firmy Apple, stała się główną motywacją wielbicieli iPhone’ów. Produkty z charakterystycznym, nadgryzionym jabłkiem są powszechnie pożądane również w Polsce. Jednak jak każdy sprzęt, również one ulegają usterkom. czytaj więcej

News Inteligentny dom – jakie daje nam możliwości?

Rozwiązania z zakresu inteligentnego domu cieszą się coraz większą popularnością. Nie dziwi to chyba nikogo. Pozwalają one przecież żyć wygodniej, funkcjonalniej, a przede wszystkim bezpieczniej. Jeśli dotąd nie przekonałeś się jeszcze do zalet tego systemu, zapraszamy do lektury. Poniżej przedstawiamy największe zalety tego rozwiązania. czytaj więcej