Archiwalne

+ Liberty Global ogłosiło wyniki na koniec 2014 roku

13.02.2015

Liberty Global, spółka matka UPC Polska, ogłosiło wyniki na koniec 2014 r. UPC Polska, lider innowacyjnych usług cyfrowych: telewizji, internetu i telefonii, w czwartym kwartale 2014 roku konsekwentnie zwiększało sprzedaż usług cyfrowych. Na koniec grudnia ub. roku UPC Polska miało 1 437 400 klientów, którzy korzystali z 2 755 000 usług (RGU*).

Kluczowe wydarzenia 2014 roku:

  • Wzrosła liczba sprzedanych usług RGU telewizji cyfrowej, internetu i telefonii zarówno w porównaniu do III kwartału 2014 r., jak i rok do roku;
  • Wprowadzona została innowacyjna platforma Horizon i usługa MyPrime Filmy i Seriale;
  • UPC Polska postawiło na mobilność i swobodę korzystania z usług, rozwijając aplikację UPC Phone i wprowadzając aplikację Horizon Go oraz usługę UPC Wi-Free;
  • W wyniku przejęcia lokalnych operatorów UPC konsolidowało rynek i inwestowało w zwiększanie zasięgu swoich usług;
  • UPC postawiło na dalszy rozwój sieci sprzedaży, otwierając pierwsze salony i punkty obsługi w galeriach handlowych;
  • Ramiro Lafarga został nowym prezesem UPC Polska.

W czwartym kwartale liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła do 918 800, czyli o 16 000 w porównaniu do stanu na koniec III kwartału 2014 r. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w tym czasie o 27 100, do poziomu 997 200, a telefonii – o 12 000 i wyniosła 556 400. Klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC, w efekcie czego liczba odbiorców wypieranej przez technologię cyfrową telewizji analogowej wyniosła 282 600. Na koniec czwartego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wzrosła łącznie o 46 300 do 2 755 000. Łączna liczba klientów wyniosła 1 437 400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 16 800. 

Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, do poziomu 82,6 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej, a potrójną usługę wybrało już 34,3 proc. klientów. W porównaniu do czwartego kwartału 2013 roku liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła o 70 500, internetu o 81 300, a telefonii o 34 600.

Swoboda korzystania z usług
W ramach udostępnionej w maju aplikacji Horizon Go klienci UPC Polska zyskali dostęp do mobilności i wieloekranowości – aplikacja umożliwia oglądanie ulubionych programów telewizyjnych i korzystanie z biblioteki VoD na trzech urządzeniach mobilnych jednocześnie, także poza domem. To kolejny krok w budowaniu mobilnego dostępu do usług. UPC Polska cały czas rozwija aplikację UPC Phone, pozwalającą korzystać z taryfy telefonu stacjonarnego na smartfonie, a w kwietniu udostępniło usługę UPC Wi-Free czyli sieć 600 000 hotspotów, udostępnianych przez udostępnianych przez modemy klientów.

Horizon – telewizja nieskończonych możliwości
Rok 2014, a czwarty kwartał w szczególności, stały pod znakiem platformy Horizon, innowacyjnej usługi, łączącej telewizję z interaktywnością internetu. Po udostępnionej w maju aplikacji Horizon Go, w czwartym kwartale UPC wprowadziło na rynek dekoder Horizon, który łączy w sobie telewizję, Internet i telefonię. Usługa pozwala klientom UPC na korzystanie z atrakcyjnych funkcji m.in. dostępu na ekranach TV do mediów społecznościowych takich jak Facebook, YouTube i Twitter, personalizację oferowanych treści na podstawie preferencji użytkownika, oraz m.in. możliwość nagrywania do czterech programów jednocześnie. W tym samym czasie UPC udostępniło klientom nową usługę My Prime Filmy i Seriale – katalog ponad 1000 filmów, odcinków seriali oraz bajek, dostępnych
bez limitu, na żądanie w ramach stałej opłaty miesięcznej.

UPC konsoliduje rynek i otwiera punkty obsługi w centrach handlowych
UPC Polska kontynuowało konsolidację rozdrobnionego rynku kablowego, by zapewnić skalę do innowacji. W maju 2014 roku UPC Polska przejęło operatora Telco Lublin, obejmującego swoim zasięgiem ponad 53 tys. gospodarstw domowych. W listopadzie UPC Polska zwiększyło zasięg usług w Grodzisku, Milanówku i Otwocku, a w grudniu przejęło spółkę Azart-Sat, operatora telekomunikacyjnego, działającego w województwie dolnośląskim i opolskim, a dostarczającego internet, telefon oraz telewizję. Klienci operatora korzystają z blisko 19 tys. usług.

Wraz z przejęciem Telco Lublin UPC Polska rozpoczęło inwestowanie w salony i punkty sprzedaży położone w centrach handlowych. W 2014 roku w centrach handlowych powstało dziewięć nowych salonów i punktów sprzedaży UPC, a plan na ten rok to łącznie 50 takich placówek.

Większy wybór cyfrowych treści
W 2014 roku UPC włączyło wiele kolejnych kanałów, m.in. ID HD, Polsat Film HD, TV Puls HD, Tele5 HD, Stopklatka HD, a także Muzo TV i Disco Polo Music, a w samym tylko czwartym kwartale: Fokus TV HD, Filmbox Arthouse HD i Filmbox Action. Na koniec IV kwartału liczba oferowanych kanałów wyniosła 155, w tym 53 w jakości HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp do pakietów dodatkowych, m.in. Canal+ i HBO, oraz do bibliotek VoD – MyPrime Filmy i Seriale oraz UPC NA ŻADANIE z ponad 5000 programami, w tym ponad połowy bezpłatnie. W sierpniu abonenci Telewizji Cyfrowej UPC mogli też wykupić m.in. dostęp do FIVB Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn Polska 2014 w najatrakcyjniejszej cenie na rynku.

Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska, powiedział:
Rok 2014 był dla UPC Polska rokiem przełomowych innowacji, takich jak wprowadzenie platformy Horizon, która oferuje dostęp do unikatowych funkcji i bogactwa cyfrowej telewizji, w tym ofert na życzenie jak MyPrime Filmy i Seriale. UPC kontynuowało strategię rozwoju mobilności swoich usług, wprowadzając m.in. Horizon Go, aplikację pozwalającą na oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych, także w zasięgu sieci darmowych hotspotów UPC Wi-Free. Wierzę, że nowoczesna sieć, oferująca najlepszej jakości internet i nowe produkty,  wraz z działaniami zorientowanymi na zwiększanie satysfakcji klientów będą istotnymi czynnikami dalszego rozwoju UPC w kolejnych latach.

Internet od UPC szybki i konkurencyjny cenowo

Dzięki stałym inwestycjom w rozwój, obecnie w zasięgu najnowocześniejszej sieci UPC Polska znajduje się ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które mogą korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s i 300 Mb/s (w ofercie dla biznesu). Dzięki temu UPC Polska przyczynia się aktywnie do wypełnienia celów Europejskiej Agendy Cyfrowej w zakresie dostępu do szerokopasmowego internetu. Usługa świadczona przez UPC Polska została uznana w marcu przez Urząd Komunikacji Elektronicznej za najbardziej konkurencyjną na rynku, biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. Jak przyznało UKE w przypadku dostępu o przepływności do 60 Mb/s najkorzystniejsza oferta – UPC – ze średnim kosztem 61,25 zł jest o 40 proc. tańsza niż oferta konkurenta, przy zobowiązaniu na 12 miesięcy. W kategorii powyżej 100 Mb/s internet UPC (z rachunkiem 81,25 zł za 250 Mb/s) również okazał się najkorzystniejszą ofertą na rynku - różnica cenowa do najdroższego konkurenta wyniosła aż 78 proc. na korzyść UPC.  

Wsparcie dla biznesu i edukacji

UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. Dlatego realizuje program dla przedsiębiorców z globalnymi ambicjami Think Big. We wrześniu, pod hasłem „We share your passion for business”, ruszyła II edycja programu.
Także we wrześniu Akademia e-Seniora UPC, projekt edukacji cyfrowej osób w wieku 50+, znalazł się wśród „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. UPC Polska było też partnerem raportów i analiz – w Brukseli zaprezentowało raport „Cyfrowa przyszłość Polski – fundamenty rozwoju konkurencyjnej gospodarki w dobie globalizacji” przygotowany dla UPC Polska przez Amarach Research i Deloitte. W czerwcu zaprezentowano rekomendacje do raportu „Konkurencyjna Polska” - publikacji przygotowanej przez zespół pod kierownictwem prof. Jerzego Hausnera. Jej partnerem były UPC Polska oraz Konfederacja Lewiatan.

* RGU – Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług

źródło: UPC

UPC UPC Polska inspiruje dziewczęta do kodowania - nowa odsłona UPC Future Makers – Girls Edition

28 października w Warszawie odbędzie się UPC Future Makers: Girls Edition - warsztaty kodowania, skierowane do kobiet i dziewczynek w wieku 8-13 lat. Tym razem realizatorzy projektu skupiają się na wsparciu dziewcząt w kształtowaniu swojej przyszłości w cyfrowym świecie. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej

UPC Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki. czytaj więcej

UPC UPC wdraża CallPage, autorskie rozwiązanie zwycięzcy 4. edycji Think Big

UPC Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu usprawnienie kontaktu z klientami. Na stronie internetowej dostępny jest już prosty moduł do zamawiania rozmowy z konsultantem UPC. Pracownicy firmy błyskawicznie oddzwaniają do klientów, którzy pozostawili swój numer telefonu na portalu. Narzędzie dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big, programu UPC Biznes skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. czytaj więcej

UPC ‘Business week’ od UPC – nowa oferta bez zobowiązań dla przedsiębiorców

W biznesowych pakietach UPC, klienci otrzymają dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania. czytaj więcej

UPC Nowe korzyści w ofercie UPC - nie tylko dla studentów

21 sierpnia ruszyła w UPC oferta dedykowana studentom, choć skorzystać z niej może każdy. Na czas trwania roku akademickiego można zamówić oparty na światłowodach internet nowej generacji od UPC i dodatkowo otrzymać najwyższej jakości wi-fi oraz dostęp do pakietu telewizji cyfrowej. UPC oferuje też w promocji usługę HBO GO oraz Pakiet Bezpieczeństwa. Nowością w ofercie jest superszybki internet o prędkości do 500 Mb/s. czytaj więcej

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie w UPC

Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie będzie dostępna w UPC Polska. czytaj więcej

UPC UPC Polska inspiruje dziewczęta do kodowania - nowa odsłona UPC Future Makers – Girls Edition

28 października w Warszawie odbędzie się UPC Future Makers: Girls Edition - warsztaty kodowania, skierowane do kobiet i dziewczynek w wieku 8-13 lat. Tym razem realizatorzy projektu skupiają się na wsparciu dziewcząt w kształtowaniu swojej przyszłości w cyfrowym świecie. czytaj więcej

UPC Tylko co drugie MŚP wierzy w swój sukces – wyniki badania UPC

Tylko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP optymistycznie ocenia szanse rozwoju swojej firmy. Wśród barier dla osiągniecia sukcesu wymieniają te, związane z silną konkurencją i aktualną sytuacją na rynku, a także brakiem odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – wynika z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie UPC Biznes. czytaj więcej

UPC Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki. czytaj więcej

UPC UPC wdraża CallPage, autorskie rozwiązanie zwycięzcy 4. edycji Think Big

UPC Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu usprawnienie kontaktu z klientami. Na stronie internetowej dostępny jest już prosty moduł do zamawiania rozmowy z konsultantem UPC. Pracownicy firmy błyskawicznie oddzwaniają do klientów, którzy pozostawili swój numer telefonu na portalu. Narzędzie dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big, programu UPC Biznes skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. czytaj więcej

UPC ‘Business week’ od UPC – nowa oferta bez zobowiązań dla przedsiębiorców

W biznesowych pakietach UPC, klienci otrzymają dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania. czytaj więcej

UPC Nowe korzyści w ofercie UPC - nie tylko dla studentów

21 sierpnia ruszyła w UPC oferta dedykowana studentom, choć skorzystać z niej może każdy. Na czas trwania roku akademickiego można zamówić oparty na światłowodach internet nowej generacji od UPC i dodatkowo otrzymać najwyższej jakości wi-fi oraz dostęp do pakietu telewizji cyfrowej. UPC oferuje też w promocji usługę HBO GO oraz Pakiet Bezpieczeństwa. Nowością w ofercie jest superszybki internet o prędkości do 500 Mb/s. czytaj więcej

UPC UPC Polska z odkodowanymi kanałami ELEVEN SPORTS

W dniach 18-28 sierpnia br. abonenci telewizji cyfrowej UPC, którzy na co dzień nie mają dostępu do pakietu ELEVEN SPORTS, będą mogli cieszyć się potężną dawką sportowych emocji od ELEVEN SPORTS. czytaj więcej

UPC Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2017 - Wyniki UPC Polska

Dzięki inwestycjom w zwiększanie atrakcyjności oferty i rozwój szerokopasmowej infrastruktury światłowodowej, na koniec drugiego kwartału liczba cyfrowych usług, z których korzystają klienci UPC Polska wzrosła do 2 957 500 RGU*. czytaj więcej

UPC UPC Polska przyspiesza internet swoim klientom

UPC Polska wyznacza rynkowe trendy przyspieszając ponad 2-krotnie internet swoim klientom. Dzięki temu średnia oferowana prędkość, z jakiej korzysta ponad 1 mln klientów internetu UPC, przekroczy 100 Mb/s, pozwalając na jeszcze swobodniejszy dostęp do cyfrowej rozrywki. To kolejny przykład inwestycji operatora w poprawę jakości i zwiększanie satysfakcji obecnych klientów. Dzięki temu UPC umacnia pozycję lidera cyfrowych usług, dostarczając najwyższą średnią prędkość internetu w Polsce. czytaj więcej

UPC Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie w UPC

Gala Polsat Boxing Night 7: Nowe Rozdanie będzie dostępna w UPC Polska. czytaj więcej