UPC Polska konsekwentnie zwiększało w pierwszym kwartale 2015 roku sprzedaż usług cyfrowych i przekroczyło już 1 000 000 klientów internetu. Na koniec marca 2015 r. roku UPC Polska miało 1 425 400 klientów, którzy korzystali z 2 752 200 usług (RGU*).
Kluczowe wydarzenia I kwartału 2015 roku:
- Rozpoczęła się komercyjna sprzedaż usług cyfrowych z dekoderem Horizon;
- Liczba klientów internetu przekroczyła 1 000 000;
- Wzrosła liczba usług (RGU) telewizji cyfrowej, internetu i telefonii;
- UPC jako pierwszy operator opublikował pełne rezultaty pomiarów jakości świadczonych usług;
UPC Polska osiągnęło w pierwszym kwartale 2015 r. liczbę 1 004 000 klientów internetu, co czyni spółkę liderem w realizacji Europejskiej Agendy Cyfrowej i rozwoju rynku usług szerokopasmowych na polskim rynku. Ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które znajduje się już w zasięgu nowoczesnej sieci UPC Polska, może korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s.
Więcej cyfrowych usług
Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 800. Rośnie też konsekwentnie liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w pierwszym kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 921 700, czyli o 2 900 w porównaniu do stanu na koniec IV kwartału 2014 r., a telefonii o 3 500, do poziomu 559 900. Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec I kwartału 266 600. Łącznie, liczba usług wyniosła na koniec I kwartału 2 752 200, a liczba klientów - 1 425 400.
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wyniósł ponad 85 proc., a potrójną usługę wybrało już ponad 35 proc. klientów.
UPC konsoliduje rynek
W pierwszym kwartale wzrost liczby usług wynikał nie tylko z organicznego rozwoju, ale także z konsekwentnego konsolidowania rozdrobnionego rynku – na początku roku UPC Polska sfinalizowało transakcję nabycia 100 proc. udziałów lokalnego operatora telekomunikacyjnego E-Siemianowice sp. z o. o., świadczącego usługę dostępu do internetu, telefonu i telewizji klientom na terenie Siemianowic Śląskich i Chorzowa. E-Siemianowice ma w swoim zasięgu kilkanaście tysięcy gospodarstw domowych.
Komercyjny debiut platformy Horizon
W styczniu 2015 r. UPC Polska wprowadziło do komercyjnej sprzedaży Horizon – platformę łączącą najlepszą telewizję z interaktywnością internetu, która w Europie zdobyła już ponad milion klientów. Ta nowoczesna usługa wyznacza trendy w korzystaniu z cyfrowej rozrywki na polskim rynku. Obok mobilności i wieloekranowości, które już są dostępne w ramach aplikacji Horizon Go, klienci mogą teraz cieszyć się bogactwem oferty linearnej i na życzenie. To wszystko dzięki dekoderowi Horizon, który łączy w sobie telewizję, Internet i telefonię. Usługa pozwala klientom UPC na korzystanie z atrakcyjnych funkcji m.in. dostępu na ekranach telewizorów do mediów społecznościowych takich jak YouTube i Twitter, personalizację oferowanych treści na podstawie preferencji użytkownika oraz m.in. możliwość nagrywania do czterech programów jednocześnie. Platforma Horizon to także dostęp do usługi MyPrime - Filmy i Seriale, czyli katalogu ponad 1000 filmów, odcinków seriali oraz bajek, dostępnych bez limitu, na żądanie w ramach stałej opłaty miesięcznej.
UPC publikuje wyniki pomiarów jakości według wytycznych UKE
W I kwartale UPC Polska, jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczął publikowanie pełnych rezultatów pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wynika z nich, że w II połowie 2014 roku usługa internetu, oferowana klientom UPC, spełniała parametry najwyższej jakości. Publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W II połowie 2014 roku UPC odnotowało wysoką jakość dla usługi internetu (mierzoną w grudniu 2014 r.). Dla wszystkich grup aplikacji (przeglądanie stron www; oglądanie wideo; wideorozmowy, VoIP; Multiroom; gry sieciowe) prędkość transmisji danych oraz opóźnienie pakietów spełniały parametry najwyższej jakości, ustalone przez Prezesa UKE oraz pozostałych operatorów uczestniczących w Memorandum. Z kolei skuteczność wykonywanych przez użytkowników UPC połączeń telefonicznych była wyższa niż 98 proc., a średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią mieścił się w przedziale 60-120 sek. Pełne rezultaty pomiarów można znaleźć na stronie UPC: www.upc.pl/jakosc-uslug-upc
Jakość internetu UPC poświadczyła też Platforma Steam, czyli dystrybutor cyfrowych treści, w tym m.in. gier komputerowych, który opublikował w styczniu statystyki pobierania danych z platformy. UPC Polska zajęła w tym zestawieniu pierwsze miejsce.
UPC Polska inwestuje w stałą poprawę jakości świadczonych usług. Od 1 marca do zespołu dołączył Jakub Kłoczewiak, który odpowiada za obszar obsługi klientów w Polsce oraz – jako VP Customer Care and Customer Experience – odpowiada w Liberty Global za przygotowanie i wdrożenie strategii dla tego obszaru w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Wsparcie dla biznesu i edukacji
UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. Dlatego realizuje program dla przedsiębiorców z globalnymi ambicjami Think Big. W styczniu rozstrzygnięta została II edycja konkursu.
Także w pierwszym kwartale UPC Biznes zaoferowało firmom usługę transmisji danych nowej generacji o zasięgu europejskim – Carrier Ethernet. Umożliwia ona wydajną i przejrzystą obsługę oraz zarządzanie sieciami przez klientów spółki.
* RGU – Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług
źródło: UPC