+ Liberty Global plc, właściciel UPC Polska, opublikował wyniki za III kwartał 2014 roku
UPC Polska, lider rynku innowacyjnych usług cyfrowych, w trzecim kwartale 2014 roku konsekwentnie zwiększał sprzedaż cyfrowej telewizji, internetu i telefonii. Na koniec września 1 420 600 klientów korzystało z 2 708 700 usług.
Kluczowe wydarzenia III kwartału:
- Wzrosła liczba sprzedanych usług RGU* telewizji cyfrowej, internetu i telefonii zarówno w porównaniu do II kwartału 2014 r., jak i rok do roku;
- Do ponad 80 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej;
- Dzięki prowadzonym inwestycjom UPC powiększyło zasięg dwukierunkowej sieci o 15 100 gospodarstw domowych, w tym także w małym miejscowościach, i obecnie dociera do 2 658 100 gospodarstw domowych;
- UPC postawiło na dalszy rozwój sieci sprzedaży, otwierając pierwszy salon w galerii handlowej w Lublinie; ruszyła też kolejna odsłona kampanii z Megarodzinką;
- Rozpoczęła się II edycja konkursu Think Big skierowanego do małych przedsiębiorstw z globalnymi aspiracjami
W trzecim kwartale liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła do 902 800, czyli o 16 000 w porównaniu do stanu na koniec II kwartału 2014 r. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w tym czasie o 12 000, do poziomu 970 100, a telefonii – o 9 400 i wyniosła 544 400. Na koniec trzeciego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wzrosła w sumie do 2 708 700, a liczba klientów wyniosła 1 420 600. Do poziomu 81 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej, a potrójną usługę wybrało już ponad 34 proc. klientów.
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, w trzecim kwartale klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC. W efekcie liczba odbiorców telewizji analogowej spada, a na koniec III kwartału wyniosła 291 400. Liczba klientów ogółem zmniejszyła się o 16 tys. w stosunku do II kwartału, głównie za sprawą wygaśnięcia umów dotyczących pakietów spółdzielczych.
Większy wybór cyfrowych treści
Za wyborem cyfrowych usług UPC przemawia nie tylko jakość, ale także stale rosnący wybór treści linearnych i na życzenie. W III kwartale UPC włączyło kolejne kanały, m.in. Polsat Film HD, TV Puls HD, Tele5 HD, Stopklatka HD, a także Muzo TV i Disco Polo Music. Łącznie na koniec III kwartału oferta liczyła ponad 190 kanałów cyfrowej jakości, w tym aż 51 w HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp do pakietów dodatkowych, m.in. Canal+ i HBO, oraz do ponad 5000 programów na żądanie, w tym ponad połowy bezpłatnie. W sierpniu abonenci Telewizji Cyfrowej UPC mogli też wykupić dostęp do FIVB Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn Polska 2014 – koszt dostępu do wydarzenia w UPC wyniósł 79 zł i była to najatrakcyjniejsza cena na rynku.
Telewizja Cyfrowa UPC to także aplikacja Horizon TV, pozwalająca oglądać ulubione programy na urządzeniach mobilnych, także poza domem.
UPC z najkorzystniejszą ofertą na rynku
Nasze usługi są doceniane przez rynek – w sierpniu Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport porównujący ceny dostępu do internetu stacjonarnego w Unii Europejskiej. Oferta UPC uznana została za najkorzystniejszą w Polsce dla szybkości powyżej 10 Mb/s. To już kolejna analiza, pokazująca konkurencyjność usług UPC – we wcześniejszej UKE wykazał, że w kategorii powyżej 100 Mb/s usługa UPC jest także najkorzystniejsza na rynku, a różnica cenowa do najdroższego konkurenta wynosiła aż 78 proc. na korzyść UPC. We wrześniu ruszyła też kolejna odsłona kampanii reklamowej z Megarodzinką, promująca ofertę, w której klienci mogą otrzymać jedną z usług - telewizję cyfrową lub Internet - przez pół roku za darmo.
Z kolei w rankingu polskich dostawców internetu opublikowanym przez magazyn „Komputer Świat” w sierpniu tego roku, UPC Polska zajęło pierwsze miejsce. Ranking uwzględnił 12 dostawców i został przeprowadzony na podstawie analizy uzyskiwanych transferów.
Inwestycje
W trzecim kwartale UPC inwestowało także w rozwój zasięgu usług cyfrowych oraz sieć punktów obsługi klienta. Z pełnego spektrum cyfrowych usług oferowanych przez UPC mogą teraz korzystać też mieszkańcy mniejszych miejscowości - dzięki procesowi cyfryzacji, który potrwa do końca listopada cyfrowe usługi UPC trafią do mieszkańców Głuchołazów.
W sierpniu UPC otworzyło pierwszy salon w galerii handlowej – w związku z przejęciem spółki Telco Lublin, lokalnego operatora, posiadającego w swoim zasięgu ponad 53 tys. gospodarstw domowych, salon UPC pojawił się w lubelskiej Galerii Olimp.
Wsparcie dla biznesu, gospodarki i edukacji
UPC od dawna przyczynia się do budowy nowoczesnej e-gospodarki opartej na wiedzy. We wrześniu ruszyła II edycja THINK BIG, czyli programu dla małych firm z globalnymi ambicjami, organizowanego przez UPC Biznes. Hasło tegorocznej edycji brzmi „We share your passion for business”. Także we wrześniu Akademia e-Seniora UPC, projekt edukacji cyfrowej osób w wieku 50+, znalazł się wśród „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
źródło: UPC