Archiwalne

+ Netia po I kwartale 2015 r. - zauważalna poprawa w działalności komercyjnej, stabilna rentowność i dobra pozycja finansowa

14.05.2015

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Netia ogłosiła wyniki finansowe za I kw. 2015 roku. Spółka odnotowała 11% spadek przychodów wynikający przede wszystkim z niższej liczby usług głosowych opartych o dostęp regulowany w dywizji B2C oraz utrzymującej się presji cenowej oraz niższemu wolumenowi ruchu w obszarze usług głosowych w dywizji B2B. Dzięki wdrażanym optymalizacjom kosztowym m.in. w ramach kolejnych faz projektu „Netia Lajt” Spółka utrzymała rentowność operacyjną. Skorygowany zysk EBITDA pozostał niezmieniony na poziomie 113 mln zł w porównaniu z kwartałem wcześniej. Spółka odnotowała także dodatnie operacyjne przepływy wolnych środków pieniężnych. Skorygowany OpFCF wyniósł 68 mln zł i był wyższy o około 30% w stosunku do poprzedniego kwartału, co jest m.in. związane z cyklicznością nakładów inwestycyjnych w okresie. Spółka ma komfortową sytuację płynnościową, dźwignia finansowa jest na poziomie zaledwie 0,08x Skorygowanego zysku EBITDA za 2014 rok w kwocie 493 mln zł. 

Przychody Netii za pierwszy kwartał 2015 roku wyniosły 388,7 mln zł, o 11 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2014 r. i 4 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. Skorygowany zysk EBITDA za I kwartał 2015 roku wyniósł 113,3 mln zł, utrzymując swoją wartość w stosunku do poprzedzającego kwartału i był niższy o 16 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. 

„Przedstawiliśmy dziś stabilne wyniki finansowe. Oznacza to, iż mimo dużej presji konkurencyjnej i rywalizacji cenowej na rynku telekomunikacyjnym w Polsce potrafimy utrzymać rentowność operacyjną. – powiedział Paweł Szymański, Prezes Zarządu Netii – Znaczące oszczędności oraz silna pozycja finansowa pozwalają nam na elastyczność w kwestii dystrybucji środków do akcjonariuszy i zapewniają możliwości  do dalszej realizacji strategii rozwoju Grupy.” 

Utrzymana rentowność operacyjna mimo trudnego środowiska rynkowego 
Skorygowany zysk EBITDA w I kw. w segmencie B2C wyniósł 49 mln zł, przy marży 22,3 proc. Analogicznie, w segmencie B2B skorygowany zysk EBITDA to 68 mln zł, przy marży 41,5 proc.  W obu segmentach rynkowych utrzymuje się silna presja cenowa. Z tego powodu Netia podjęła strategiczne decyzje, koncentrując się na usługach, które zapewniają możliwość obrony marży brutto. W przypadku segmentu B2B są to usługi o wyższej przepustowości transmisji danych. Jednocześnie zrezygnowano z aktywnej sprzedaży w sieci regulowanej i zwiększono kontrolę nad procesem rabatowania. W  segmencie B2C Netia odeszła od proaktywnej sprzedaży usług na sieci obcej, koncentruje się natomiast na usługach pakietowych na sieci własnej. 

W styczniu 2015 r. Netia rozpoczęła drugą fazę programu Netia Lajt. Jego celem jest dalsza optymalizacja kosztowa Grupy Netia, uelastycznienie jej struktur i ciągła poprawa efektywności zespołów komercyjnych. Program Netia Lajt obejmuje m.in. redukcję zatrudnienia w ramach zwolnień grupowych. Dotychczasowe inicjatywy optymalizujące strukturę Spółki – N2, Netia Lajt i Netia Lajt 2.0 do dzisiaj pozwoliły znacząco obniżyć poziom kosztów stałych. 

Stały przyrost usług telewizyjnych, widoczna poprawa retencji w obszarze usług na sieciach obcych 
Na dzień 31 marca 2015 r. liczba aktywnych klientów usług telewizyjnych wyniosła 145 tys., co stanowiło wzrost o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. W kwietniu 2015 roku Netia wprowadziła na rynek „GigaNagrywarkę” – nową usługę PVR. Nowatorskie i poszukiwane przez klientów rozwiązanie pozwoli dynamicznie rozwijać grupę klientów w przyszłości. 

Zgodnie z przyjętą strategią Netia koncentruje się na oferowaniu usług we własnej sieci. Liczba usług we własnej sieci zwiększyła się do 1 190 tys., przy jednoczesnym spadku liczby usług oferowanych przez dostęp regulowany do 1 076 tys. Oznacza to, że aż 53 proc klientów jest już obsługiwanych przez Netię przy wykorzystaniu własnej sieci. 

Liczba usług szerokopasmowych Netii na koniec marca 2015 r. wyniosła 780 tys., co oznacza spadek o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. Usługi dla 53 proc. klientów usług szerokopasmowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową (w porównaniu do 48 proc na 31 marca 2014 r.) Warto dodać, że aż 35 proc. klientów usług szerokopasmowego dostępu do Internetu na sieciach własnych korzysta już z usług telewizyjnych Netii

W porównaniu do kwartału wcześniej, Grupa Netia straciła tylko 38 tys. usług netto ogółem (w por. do 57 tys. netto kwartał wcześniej) co było możliwe dzięki widocznej poprawie działań retencyjnych w Grupie, zwłaszcza w obszarze usług na sieciach obcych (WLR, BSA, LLU), a także dzięki dalszej koncentracji na przyroście usług na własnej sieci, zwłaszcza pakietyzacji usługi telewizyjnej oraz szerokopasmowego dostępu do Internetu

„Za wcześnie jeszcze mówić o zmianie trendu, ale na pewno zdecydowanie lepsze wyniki komercyjne w I kwartale b.r. cieszą – powiedział Andrzej Kondracki, Dyrektor ds. Strategii oraz Rozwoju Grupy – W ramach Strategii 2020 oraz jej aktualizacji w listopadzie ub. r. założyliśmy sobie m.in. dwa cele –  obronę bazy klientów na sieciach obcych, ale bez proaktywnej sprzedaży kosztownymi kanałami dystrybucji oraz aktywne działania komercyjne w celu stopniowego poprawiania penetracji pakietów usług na własnych sieciach dostępowych. Oba te cele konsekwentnie staramy się jako Grupa realizować.” 

Nabycie 100% udziałów TK Telekom 
8 maja 2015 r. Netia zawarła przedwstępną umowę nabycia 100 proc. udziałów w spółce TK Telekom od Grupy PKP. Całkowita wartość transakcji wyniesie 221 mln zł, co stanowi ekwiwalent Wartości Przedsiębiorstwa na poziomie 200 mln zł przy mnożniku EV/EBITDA dla TK Telekom za 2014 r (pro-forma) na poziomie 5,2x.Transakcja powiększy skalę działalności Grupy Netia o ponad 28 proc. w obszarze B2B, oraz o ponad 11 proc ogółem. Tym samym Grupa Netia nadal pozostaje wiodącym konsolidatorem polskiego rynku telekomunikacyjnego, co również stanowi jeden z elementów jej Strategii 2020.

Wypłata dywidendy 
Zarząd Netii proponuje, by Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki, zwołane na 2 czerwca br., podjęło uchwałę w sprawie wypłaty dywidendy w wysokości 42 groszy na akcję. Proponowany dzień dywidendy to 12 czerwca 2015 r., termin wypłaty dywidendy - 26 czerwca 2015 r. 

źródło: Netia

News Nowe kanały na Netia TV

W nowej ofercie Netia TV będziemy mogli skorzystać z dołączonych dopiero co kanałów telewizyjnych: E! Entertainment HD oraz Romance TV HD. Do końca marca użytkownicy tej oferty będą mogli skorzystać całkowicie za darmo (w tzw. Oknie otwartym). czytaj więcej

News Netia zasilana zieloną energią

Ekologia jest na topie. Coraz więcej nowoczesnych firm stawia na zieloną energię. Do grona tych firm dołącza Netia. czytaj więcej

Netia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu

Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcej

Netia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii

Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcej

Netia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów

Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcej

Netia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat

Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcej

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

Netia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych

Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcej

Netia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie

Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcej

Netia Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcej

News Nowe kanały na Netia TV

W nowej ofercie Netia TV będziemy mogli skorzystać z dołączonych dopiero co kanałów telewizyjnych: E! Entertainment HD oraz Romance TV HD. Do końca marca użytkownicy tej oferty będą mogli skorzystać całkowicie za darmo (w tzw. Oknie otwartym). czytaj więcej

News Netia zasilana zieloną energią

Ekologia jest na topie. Coraz więcej nowoczesnych firm stawia na zieloną energię. Do grona tych firm dołącza Netia. czytaj więcej

Netia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu

Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcej

Netia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii

Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcej

Netia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów

Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcej

Netia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat

Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcej

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

Netia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych

Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcej

Netia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie

Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcej

Netia Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcej

News Przebudowa finansowa - Jak odzyskać stabilność finansową firmy

Ciągłe zmiany na rynku finansowym czasami mogą wprowadzić firmę w niestabilną sytuację finansową. Dlatego ważne jest, aby przeprowadzić przebudowę finansową w celu odzyskania stabilności. Czy wiesz, jak skutecznie przywrócić równowagę finansową Twojej firmy? czytaj więcej

News Jak odtworzyć widoki Universal Analytics w GA4 za pomocą Google Looker Studio?

Jedną z największych zmian ostatnich lat jest przejście z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4). To przejście oznacza nie tylko zmianę w sposobie zbierania i analizowania danych, ale również konieczność adaptacji do nowego sposobu myślenia o danych i raportach. W tym kontekście, Google Looker Studio jawi się jako potężne narzędzie, umożliwiające użytkownikom dostosowanie i tworzenie niestandardowych widoków raportów, które mogą lepiej odpowiadać na ich specyficzne potrzeby. Celem tego artykułu jest przekazanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do efektywnego wykorzystania Looker Studio w celu odtworzenia i nawet ulepszenia tych klasycznych raportów Universal Analytics, zapewniając płynne przejście do nowej ery analityki cyfrowej. Przejście na GA4 nie jest jedynie techniczną aktualizacją, to zmiana paradygmatyczna, która wymaga od marketerów i analityków danych głębszego zrozumienia nowych metryk, modelu danych i możliwości analitycznych. GA4 oferuje bardziej zintegrowane podejście do pomiaru danych użytkowników w różnych urządzeniach i platformach, co jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę holistycznego zrozumienia ścieżek klientów. Jednakże, dla wielu użytkowników UA, utrata dostępu do dobrze znanych i często wykorzystywanych widoków raportów może być wyzwaniem. W tym kontekście, Google Looker Studio staje się kluczowym narzędziem w przezwyciężaniu tych wyzwań. Umożliwiając tworzenie dostosowanych raportów, Looker Studio otwiera drzwi do rekonstrukcji tych znanych widoków UA, przy jednoczesnym wykorzystaniu bogatszego zbioru danych i wszechstronności oferowanej przez GA4. Przejście z Universal Analytics (UA) na Google Analytics 4 (GA4) stanowi dla wielu firm i specjalistów od analityki cyfrowej zarówno wyzwanie, jak i okazję. Kluczowe różnice między tymi dwoma platformami są nie tylko odzwierciedleniem ewolucji w technologii webowej, ale również zmieniających się oczekiwań użytkowników i regulacji dotyczących prywatności. Zrozumienie tych różnic jest pierwszym krokiem do skutecznego wykorzystania potencjału GA4 oraz narzędzia jakim jest Google Looker Studio do odtwarzania widoków raportów z UA. czytaj więcej

News Inteligentne notatniki: czym są i kto ich potrzebuje

Pilni studenci podczas nauki muszą sporządzać mnóstwo notatek. Prawdopodobnie każdy student przynajmniej czasami myślał o tym, jak dobrze byłoby mieć "wieczny konspekt" - jeden zeszyt, w którym nie zabrakłoby kartek i można byłoby notować na wszystkich wykładach. To studenckie marzenie stało się rzeczywistością wraz z pojawieniem się inteligentnych notatników. czytaj więcej

News Modelowanie bryłowe i powierzchniowe w systemach CAD/CAM

Systemy CAD/CAM wykorzystywane są w procesach konstruowania i projektowania elementów i produktów w oparciu o modele stworzone z wykorzystaniem grafiki 2D/3D. Jest to najbardziej intuicyjny sposób przedstawiania zarówno trójwymiarowych, jak i płaskich elementów. Nawet jeśli modelowanie odbywa się w oparciu o funkcje geometryczne, czy matematyczne, współrzędne węzłów i grafy ich połączeń, to i tak ostatecznie wymagana jest wizualizacja elementu lub obiektu. Wizualizacja graficzna umożliwia sprawdzenie poprawności wprowadzonych do opisania elementu danych oraz pozwala ocenić, czy finalny obiekt jest dokładnie tym, co miało być zaprojektowane. To dlatego projektowanie graficzne jest najczęściej wykorzystywaną metodą nie tylko w systemach CAD/CAM, ale w większości procesów projektowo-konstrukcyjnych. czytaj więcej