ZTE, producent i dostawca nowoczesnych urządzeń oraz innowacyjnych technologii telekomunikacyjnych, przedstawia film korporacyjny prezentujący nową strategię marketingową
oraz identyfikację wizualną firmy.
Film (dostępny tutaj) przygotowany został z okazji premiery nowej strategii marketingowej oraz nowej identyfikacji wizualnej, która po raz pierwszy zaprezentowana została podczas meczu jednego spośród sponsorowanych przez przez ZTE zespołów ligi NBA - Golden State Warriors. Wybór Stanów Zjednoczonych jako miejsca premiery nie był przypadkowy - aktualnie ZTE jest w USA czwartym największym dostawcą smartfonów. W zaprezentowanym podczas tego wydarzenia nowym logotypie zrezygnowano z chińskiego zapisu nazwy ZTE, litery zostały poszerzone i zaokrąglone, a kolor czcionki został rozjaśniony. ZTE wprowadziło również nowe hasło promocyjne - Tomorrow never waits - odzwierciedlające filozofię ZTE, czyli nastawienie na przyszłość i młodość. Zgodnie z nową filozofią ZTE zamierza również kłaść większy nacisk na jeszcze bardziej przyjazne podejście do użytkownika i środowiska.
W ramach nowej strategii marketingowej opartej na trzech filarach: „Cool, Green, Open” (CGO) / „Fajne, Zielone, Otwarte”, ZTE koncentrować się będzie na wprowadzaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które patrząc globalnie kształtują kierunki rozwoju całego świata, natomiast z perspektywy jednostki po prostu usprawniają i ułatwiają codzienne życie.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że koncern jest nie tylko i wyłącznie producentem końcowych terminali takich jak smartfony czy routery, ale również jednym z najważniejszych graczy na rynku międzynarodowym, jeśli chodzi o rozwój nowoczesnych technologii teleinformatycznych. W 2011 i 2012 roku ZTE zajęło pierwsze miejsce w rankingu World Intellectual Property Organization w zestawieniu liczby złożonych wniosków patentowych, natomiast w 2013 roku uplasowało się na miejscu drugim. Zgodnie z danymi Europejskiego Biura Patentowego (EPO) ZTE jest pierwszym koncernem Państwa Środka, który wszedł do pierwszej dziesiątki firm z największą liczbą zgłoszeń patentowych w EPO. W rezultacie, w chwili obecnej, w portfolio ZTE znajduje się 17 000 zarejestrowanych patentów. Obecnie firma inwestuje duże środki w rozwój technologii 5G, która w perspektywie kilku lat zastąpi rozwijaną obecnie technologię 4G LTE. Łącznie jedynie nad rozwojem standardów dostępu do szybkiego internetu mobilnego w ZTE pracuje obecnie 500 ekspertów.
Sieć 19 ośrodków badawczych rozsiana jest na trzech kontynentach (12 ośrodków w Chinach, 5 w USA i 2 w Europie). Dzięki tak szerokim inwestycjom w know-how ZTE jest w stanie oferować najnowocześniejsze produkty i usługi ponad 500 operatorom telekomunikacyjnym w 160 krajach. Poza sprzedażą smartfonów (48 milionów w 2014 roku) oraz budową infrastruktury telekomunikacyjnej i sieciowej (160 projektów LTE/LTE-A do 2013 roku), ZTE rozwija i wdraża szereg innowacyjnych projektów technologicznych obejmujących takie dziedziny jak inteligentne miasta (smart City), inteligentny transport (smart Transportation), e-zdrowie, mobilne płatności i wiele innych. W portfolio ZTE znajduje się 50 kompleksowych, zintegrowanych rozwiązań o takim charakterze, które do tej pory zostały wdrożone w ponad 100 krajach. Przykładowo we wrześniu 2014 roku ZTE zrealizowało unikatowy w skali światowej projekt polegający na budowie pierwszego masowego terminalu do ładowania bezprzewodowego pojazdów transportu publicznego w Wuhan (miasto w środkowych Chinach liczące ponad 10 milionów mieszkańców), dzięki czemu firma weszła do grona liderów w niezwykle przyszłościowej branży bezemisyjnych środków transportu.
Dzięki tak dużym inwestycjom w innowacje, firma posiada zróżnicowane portfolio. Ponad 50 proc. przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży infrastruktury sieciowej, niecałe 30 proc. generuje sprzedaż terminali, a pozostałą część sprzedaż rozwiązań typu „enterprise”.
źródło: ZTE