Archiwalne

+ Play ma 12,3 milionów klientów

24.02.2015

"PLAY ma za sobą bardzo pomyślny rok pod względem komercyjnym i finansowym. Z bazą użytkowników na poziomie 12,3 mln, PLAY osiągnął udział w rynku w wysokości 21,3%, jednocześnie zapewniając dostęp do usług 4G LTE 73% populacji Polski i przekraczając próg 1 miliona użytkowników 4G LTE w 2014 r. Pod względem finansowym, zwiększyliśmy nasze przychody o 18% do poziomu 4 392 milionów zł, podczas gdy skorygowana EBITDA wzrosła o 52% do kwoty 1 072 milionów zł.” - Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

Kluczowe informacje:

  • W 2014 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 524 mln zł, wzrastając o 21% rok do roku.
  • W ubiegłym roku skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 072 mln, co stanowi wzrost o 52% rok do roku, podczas gdy baza klientów abonamentowych zwiększyła się o 1,04 mln.
  • Całkowita baza użytkowników osiągnęła poziom 12,3 mln (+14% rok do roku), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 47.3% z 44.4% 2013 r.
  • PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 21,3% (wzrost o 2,4 pp rok do roku).
  • Dzięki dalszemu szybkiemu rozwojowi sieci 4G LTE, zasięg tej sieci zwiększył się do 73% populacji.
  • Ponadto, spółka przeprowadziła refinansowanie zadłużenia poprzez emisję obligacji na bardzo korzystnych warunkach.

W 2014 r. PLAY w dalszym ciągu powiększał swoją bazę użytkowników oraz ARPU, co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. W 2014 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 524 mln zł, wzrastając o 21% rok do roku. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 47,3% w 2014 r. w porównaniu z 44,4% w 2013 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 67% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 2014 r.

W ubiegłym roku baza klientów PLAY uległa zwiększeniu do poziomu 12,3 mln, co stanowi ok. 21,3% wszystkich abonentów usług mobilnych w Polsce, wzrastając o 2,4 pp z poziomu 18,9% w 2013 r. PLAY pozostał najczęściej wybieranym operatorem przez klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie ok. 51% w roku 2014.

W ubiegłym roku skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 072 mln zł, co stanowi wzrost o 52% rok do roku, podczas gdy baza klientów abonamentowych zwiększyła się o 1,04 mln. W 2014 baza klientów abonamentowych rosła szybciej, niż w roku 2013, kiedy to zwiększyła się o 0,89 mln.

źródło: Play

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

News Jakie zadanie ma spełniać firmowa strona internetowa

Strony internetowe są coraz bardziej doceniane przez przedsiębiorców, a inwestycje w dobrze pozycjonowane strony firmowe stale rosną. Strona to bardzo ważny element skutecznego biznesu i okazja do pozyskania nowych klientów, dlatego powinna być jak najlepiej przygotowana i pozycjonowana. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Stare WAF-y się nie sprawdzają, system H88 ma to zmienić

Grupa H88 stworzyła nowe rozwiązanie WAF do ochrony przed zagrożeniami w sieci czytaj więcej