Komputronik S.A., czołowy dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator najpopularniejszego w kraju sklepu internetowego z elektroniką komputronik.pl, w pierwszych trzech kwartałach roku obrotowego 2014/2015 odnotował wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 34,1% i zysku ze sprzedaży o 29,6%. Łączna sprzedaż w 9 miesiącach niemal osiągnęła poziom sprzedaży za cały ubiegły rok.
Ostatnie miesiące przyniosły znaczne zmiany w sieci sprzedaży. Komputronik rozpoczął proces ewolucyjnej transformacji, poprzez zwiększanie powierzchni salonów, a tym samym poszerzanie ekspozycji klasycznego IT oraz udostępnianie ekspozycji w nowych kategoriach produktowych. Dotychczas zmiany wprowadzono w 15 salonach, w których klienci znajdą szeroki wybór małego i dużego sprzętu AGD oraz RTV. Znacznie poszerzyła się także ekspozycja kategorii FOTO, w tym modeli dedykowanych profesjonalistom. Do końca roku planowana jest przebudowa kolejnych 15 salonów.
- Wyniki za ostatnie kwartały jednoznacznie świadczą o skuteczności naszej strategii biznesowej. Stale zwiększamy sprzedaż we wszystkich salonach własnych i agencyjnych, franczyzowych oraz salonach Komputronik Partner. Coraz większą popularnością wśród klientów cieszy się także warszawski i poznański Megastore – mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A. - Na uwagę zasługuje także dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej – zarówno w Polsce, jak również na rynku czeskim, słowackim i niemieckim. Te sukcesy skłaniają nas do podjęcia analiz możliwości kontynuowania ekspansji zagranicznej. Rozważamy uruchomienie kanału e-commerce w Wielkiej Brytanii i Francji – dodaje.
W minionych trzech kwartałach, zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 133,5 mln zł wobec niemal 103 mln rok wcześniej, osiągając tym samym wzrost o 29,62%. Można mówić o korzystnej asymetrii w dynamice dochodów i kosztów, które osiągnęły umiarkowany wzrost na poziomie 18,7%. Tym samym dalszej poprawie uległ wskaźnik udziału kosztów działalności w przychodach – wyniósł on 6,3% względem 7,1% w poprzednim roku. Zmiany odczytów najważniejszych wskaźników pozwoliły na osiągnięcie lepszych wyników operacyjnych i wypracowanie 34,02 mln zł EBITDA wobec 19,81 mln zł EBITDA rok wcześniej (wzrost o 71,77%).
Grupa Komputronik osiągnęła zysk brutto na poziomie 21,51 mln zł wobec 9,1 mln zł (wzrost o 135,81%). Na wyniki Grupy wpływ miało zdarzenie o charakterze jednorazowym – księgowe skutki zawarcia ugody ze spółką Clean & Carbon Energy SA. Po oczyszczeniu bilansu ze zdarzeń o charakterze jednorazowym, wyniki porównywalne wynoszą:
· skonsolidowany zysk netto 19,40 mln zł wobec 8,92 mln zł rok wcześniej
· jednostkowy zysk netto 16,1 mln zł wobec 8,3 mln zł rok wcześniej
Komputronik odnotowuje także dalszy wzrost sprzedaży w kanale B2B, czyli do przedsiębiorstw. Wyspecjalizowane spółki: Komputronik Biznes, Komputronik API i Movity Sp. z o.o. osiągają ponadprzeciętną rentowność, generując przychody na poziomie 200 mln zł rocznie.
- Jesteśmy bardzo dumni z osiągnięć spółek integratorskich, które wciąż zdobywają coraz większe i bardziej prestiżowe kontrakty. Funkcjonujący w ramach Komputronik Biznes dział Healthcare ma na koncie kilka znaczących inwestycji w sektorze medycznym. Również nowopowstały dział Public osiąga pierwsze sukcesy, takie jak wygrana przetargu organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W ramach projektu o wartości ponad 10 milionów złotych netto spółka dostarczy blisko dwa tysiące komputerów, pakiety edukacyjne oraz specjalistyczny sprzęt dla osób niepełnosprawnych – mówi Wojciech Buczkowski.
Komputronik Biznes jest również wyłącznym wykonawcą umowy na obsługę druku w banku PKO BP.
źródło: Komputronik