RSA, dział zabezpieczeń firmy EMC, przedstawił wyniki najnowszego badania dotyczącego nastawienia konsumentów do bezpieczeństwa w Internecie. Badanie przeprowadzono wspólnie z instytutem Ponemon.
Po przeanalizowaniu odpowiedzi ponad 1000 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych badacze ustalili, że blisko połowa respondentów padła ofiarą co najmniej jednego przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych. 45% osób stwierdziło, że nie mają pewności co do tego, czy wiedzą o wszystkich przypadkach kradzieży swoich prywatnych danych. Z drugiej strony wielu respondentów zdradziło zwiększone obawy o bezpieczeństwo danych, głównie z uwagi na coraz bardziej powszechne używanie urządzeń mobilnych i nieustanne doniesienia o kolejnych włamaniach. Jednakże pomimo tych większych obaw w wielu przypadkach nie wpłynęło to jednak na zmianę postaw konsumentów w kontekście bezpieczeństwa w Internecie.
źródło: EMC