Archiwalne

+ Samsung: Niespodziewana gorączka złota wśród użytkowników smartfonów

06.05.2015

Złoto jest nową czernią. Tak przynajmniej wnioskować można z najnowszych danych sprzedażowych Samsung, według których jeden na czterech użytkowników (23%), kupując Galaxy S6 lub S6 Edge, wybiera edycję w kolorze platynowego złota (Gold Platinum).

Na europejskich rynkach zapasy urządzeń w tym kolorze albo zostały już wyprzedane, albo zaraz się wyczerpią. Pokazuje to zmianę preferencji kolorystycznych wśród klientów z Europy.

Rory O’Neill, Vice President for Mobile in Europe, powiedział: W Europie przez kilka ostatnich lat trendsetterzy wybierali smartfony w kolorze białym lub czarnym. Jednak dzięki wczesnemu wychwyceniu informacji zwrotnych z rynku wiemy, że kolorystyczne preferencje użytkowników stają się coraz bardziej ekstrawaganckie.

Od kiedy w zeszłym miesiącu do sprzedaży wprowadzono modele Galaxy S6 i S6 Edge, zapotrzebowanie na wersję w kolorze platynowego złota pozostaje zbliżone do popytu na bardziej tradycyjne opcje kolorystyczne, takie jak perłowa biel (White Pearl) i szafirowa czerń (Black Sapphire). Ta reakcja rynkowa była dla nas zaskoczeniem, dlatego też intensyfikujemy produkcję modeli w wersji platynowego złota, żeby zaspokajać popyt konsumentów.

Psycholog Donna Dawson wyjaśnia, dlaczego złoto w tak spektakularny sposób wraca do łask: Złoty kolor symbolizuje bogactwo, obfitość, ideały, optymizm i mądrość. Po latach recesji i zaciskania pasa dostrzec można poprawę sytuacji gospodarczej, znów zaczynamy zatem marzyć o lepszej przyszłości. Tęskniliśmy za wykwintniejszymi przedmiotami i poczuciem beztroski, których tak długo sobie odmawialiśmy. Teraz, gdy sytuacja się poprawiła, instynktownie sięgamy po złoto.

Złoty wiek
W przeszłości złoto raz zyskiwało, raz traciło popularność wśród klientów. Jednak od lat osiemdziesiątych XX wieku – ery olbrzymich kolczyków w kształcie kół, rzucających się w oczy złotych naszyjników oraz stwarzających wrażenie siły i pewności siebie poduszek na ramiona – złoto nie miało okazji rozbłysnąć pełnym blaskiem.

Dziś, po dwóch dziesięcioleciach spędzonych w cieniu bardziej stonowanych kolorów, wiele wskazuje na to, że na salonach złoto znów rządzi. Świadczy o tym wzmożona obecność złotej biżuterii na wybiegach i czerwonych dywanach w wielu krajach, jak również powrót złotych obrączek i ślubnego makijażu w odcieniach tego koloru. Także złoty uśmiech znów staje się modny – wiele celebrytek, w tym Madonnę, Rihannę czy Miley Cirus, widziano ostatnio przyozdobionych w tzw. „Grillz”, czyli biżuteryjne nakładki na zęby spopularyzowane w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia przez gwiazdy hip-hopu.

Psychologia koloru
Najnowsze smartfony Samsung dostępne są w pięciu kolorach. Są to: szmaragdowa zieleń (Emerald Green), błękitny topaz (Blue Topaz), perłowa biel (White Pearl), szafirowa czerń (Black Sapphire) i platynowe złoto (Gold Platinum). Donna Dawson wyjaśnia, co z punktu widzenia psychologii kryje się za wyborem każdego z nich.

Platynowe złoto (Gold Platinum)
Osoby, które preferują kolor złoty, dążą do dobrobytu, finansowych sukcesów i ogólnego zadowolenia. Zwykle lubią luksus i wykwintność, a kiedy tylko mogą (i czasem, kiedy wydawałoby się to niemożliwe!), starają się sprawiać sobie przyjemności. Są kontaktowe, ciepłe i lubią przebywać z innymi. Często obdarzone są też silną intuicją. Ważne jest dla nich podejmowanie wyzwań i wygrywanie, ale kiedy odniosą sukces, w stosunku do rodziny i przyjaciół okazują się niezwykle szczodre. Złoto znajduje się na „ciepłym” końcu spektrum barw, jest cieplejszą wersją żółci, dlatego współdzieli z nią atrybuty idealizmu i optymizmu. Złoto lśni, świeci się i sprawia wrażenie, jakby emitowało ciepło – tak, jak robi to światło słoneczne i jak wydaje się dziać w przypadku złotych samorodków. Światło słoneczne jest nam niezbędne do życia, a złoty kruszec jest nieodzowny, jeśli chcemy odnosić finansowe sukcesy. Dlatego w sięganiu po złoto jest coś instynktownego. Ze wszystkich kolorów to żółty (czyli także i złoty) przyciąga wzrok jak żaden inny. Uważany jest za kolor najintensywniejszy, ponieważ w pełnym świetle dnia znajduje się na spektrum barw w miejscu najwyższej widoczności: oko ogniskuje się na nim z ostrością, nie zachodzą aberracje, a soczewka powoduje w jego przypadku tylko nieznaczną refrakcję.

Szmaragdowa zieleń (Emerald Green)
Osoby wybierające zieleń najczęściej są zrównoważone, lojalne, pracowite, prawdomówne, życzliwe i troszczące się o innych. Zwykle są (lub starają się być) dobrymi obywatelami o wyostrzonym wyczuciu tego, co właściwe, oraz pragnieniu prostoty. Zielony symbolizuje też początek i nowe życie, napawa zatem nadzieją, gwarantuje powrót witalności i regenerację energii. Oznacza także przyjacielskość i połączenie z innymi ludźmi, jednak – ponieważ tak jak niebieski jest kolorem „zimnym” – więzi te manifestowane są w sposób subtelny i nienarzucający. Ponieważ jest też kolorem dolarowych banknotów, może świadczyć o poczuciu odniesienia finansowego sukcesu. Zieleń zmniejsza ponadto niepokój – dlatego właśnie kiedy jesteśmy zdenerwowani, często czujemy potrzebę wyciszenia się na łonie natury. Głębia i świetlistość odcienia zieleni, jakim jest szmaragd, wzmacnia jeszcze magnetyzm tego koloru.

Błękitny topaz (Blue Topaz)
Osoby, które z oferty kolorów Samsung wybierają błękitny topaz, znają swoją wartość, są wymagające, dostrzegające szczegóły, wrażliwe i obdarzone intuicją. Bardzo potrzebują być kochane, istotne jest też dla nich poczucie bezpieczeństwa. Jasność tego koloru szczególnie wpada w oko osobom pewnym siebie.

Perłowa biel (White Pearl)
Osoby wybierające biel to zwykle ekstrawertycy lubiący wysoki status. Ponieważ biel zawiera wszystkie pozostałe barwy, jest jednym z dwóch (obok czerni) kolorów o podwójnej naturze. Może symbolizować mądrość, prawdomówność i czystość, ale również arogancję, wylewność i nadmierną pewność siebie. Symboliczną „niewinność” bieli zastąpiło w dzisiejszym świecie posiadanie białych przedmiotów, sygnalizujące, że ich właściciel jest dobrze sytuowany, ponieważ może pozwolić sobie na to, by zachować je w czystości. Nasze oko postrzega biel jako drugi co do intensywności kolor po żółtym.

Czarny szafir (Black Sapphire)
Zasadniczo czerń nie jest kolorem, a „brakiem światła”. Jako że wyczuwamy w niej „nicość”, staje się ona symbolem wszystkiego, co ukryte, tajemnicze, niepewne czy nieznane. Czerń reprezentuje zarazem koniec, jak i początek – uważa się, że świat powstał z chaosu, a zatem wszystkie kolory wywodzą się od czerni. Sprawia to, że czarny, tak jak biały, ma dwoiste znaczenie. Zarówno historycznie, jak i kulturowo czarny kojarzy się z agresją, zawsze też był to ulubiony kolor samotników, buntowników i „outsiderów”.

Symbolicznie ukazuje odcięcie od tego, co związane ze zmysłami, paradoksalnie jednak sugerując ukrytą głębię zmysłowości. Łączony był z zakonami, „poważnymi” zawodami, takimi jak prawnik, uczony czy kupiec, z żałobą, z nocą i siłami nadprzyrodzonymi, z krwawymi dramatami i mrocznymi romansami, seksualnością, także w kontekście nikczemności, oraz z odrzuceniem konwencji. Dlatego też osoba wybierająca czerń pragnie, by dostrzeżono jej indywidualizm, niezależność i umiejętność zachowania dystansu wobec tłumu oraz by wiedziano, że jest zamknięta w sobie, ale też że potrafi być przywódcą. Dyskretnie sygnalizuje również swój seksapil, siłę i ukrytą głębię.

Złote fakty
1. Niemal we wszystkich smartfonach znajduje się prawdziwe złoto; używa się go w przewodach znajdujących się w mikroczipach
2. Tona starych telefonów (bez baterii) może skrywać aż 300 g złota
3. Złoto jest jadalne (choć Galaxy S6 w kolorze platynowego złota już nie)
4. Większość ziemskiego złota pochodzi z bombardowania meteorów, które miało miejsce 200 milionów lat temu
5. Złoto z filmu „Włoska robota” byłoby dziś warte ponad 40 milionów USD
6. Około 7 procent światowej produkcji złota przeznacza się na tworzenie urządzeń elektronicznych
7. Europa pokrywa niemal 8 procent popytu na złoto wykorzystywane do celów konsumpcyjnych

O Donnie Dawson
Donna Dawson jest psychologiem specjalizującym się w zagadnieniach dotyczących osobowości i zachowania (posiada w tej dziedzinie uzyskany z wyróżnieniem dyplom licencjata, tytuł magistra, a obecnie przygotowuje rozprawę doktorską). Studiowała na prestiżowym Brandeis University (w Massachusetts w USA), jak również w brytyjskich Manchester University oraz Goldsmiths College w ramach University of London. Interesuje ją tematyka związana z wyjaśnieniem, co zachowanie i wybory danej osoby – w tym przyzwyczajenia dotyczące pieniędzy, upodobania żywieniowe, preferencje w zakresie kolorów i inne decyzje związane ze stylem życia – mówią nam o jej osobowości.

źródło: Samsung

News Sieci komórkowe w Polsce - jak wybrać najlepszą ofertę?

Wybór odpowiedniej sieci komórkowej może być wyzwaniem, biorąc pod uwagę liczbę operatorów działających na rynku i różnorodność dostępnych ofert. Dla użytkowników, którzy szukają atrakcyjnych warunków abonamentowych, kluczowe są takie parametry jak cena, pakiet internetowy, dostępne promocje oraz czas trwania umowy. Na stronie www.wskoczpokase.pl znajduje się ranking sieci komórkowych, który umożliwia dokładne porównanie ofert dostępnych na polskim rynku. Dzięki temu każdy może szybko sprawdzić, która oferta najlepiej odpowiada jego potrzebom. czytaj więcej

News Szukasz uniwersalnego agregatu prądotwórczego? Sprawdź te propozycje!

Agregat prądotwórczy to niezastąpione urządzenie w sytuacjach awaryjnych, na budowie czy podczas imprez plenerowych. Poszukując uniwersalnego i niezawodnego rozwiązania, warto przyjrzeć się kilku propozycjom dostępnym na rynku. Poniżej przedstawiamy wybrane modele, które zyskują uznanie ze względu na swoją wszechstronność i wydajność. czytaj więcej

Samsung Razem Bardziej – Kupując smartfon Galaxy otrzymasz głośnik lub słuchawki legendarnej marki Marshall

Razem Bardziej to nowa promocja firmy Samsung, w ramach której zakup wybranych smartfonów z linii Galaxy premiowany jest jednym z urządzeń kultowej w branży muzycznej firmy Marshall. czytaj więcej