Archiwalne

* Samsung sprawdza jakie kupujemy telewizory

17.06.2015

Polacy co roku kupują podobną liczbę telewizorów. Ten fakt nie może dziwić, to wciąż jedno z najważniejszych urządzeń elektroniki domowego użytku. Zmienia się oczywiście sposób w jaki oglądamy telewizję, zmieniają się także czynniki jakie bierzemy pod uwagę przy zakupie. Firma Samsung zdecydowała się sprawdzić jakie telewizory planujemy kupić i na co zwracamy uwagę przy ich wyborze.

W badaniu przeprowadzony drogą mailową przez firmę Samsung na terenie Polski wzięło udział i udzieliło odpowiedzi 9080 respondentów. W pierwszej części ankiety, zostali oni zapytani o cechy na które zwrócą uwagę przy zakupie kolejnego telewizora. Najczęściej udzielaną odpowiedzią, którą wskazało ponad 34% ankietowanych konsumentów, był telewizor Smart TV. Popularność inteligentnych telewizorów, które po podłączeniu do łącza internetowego oferują o wiele więcej możliwości niż tradycyjne odbiorniki, stale rośnie. Smart TV to właściwie już standard, który także dobrze odzwierciedla zmiany w sposobie oglądania telewizji. Tradycyjne kanały telewizyjne coraz częściej ustępują miejsca aplikacjom oferującym wideo na życzenie i innym. Firma Samsung może poszczycić się szeroką ofertą aplikacji Smart TV, w które inwestuje od dawna, jednocześnie popularyzując ten typ odbiorników.

Kolejną najczęściej pojawiającą się odpowiedzią na pierwsze zadane pytanie był telewizor z obrazem  jakości Ultra High Definition. Tej odpowiedzi udzieliło niemal 26% respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się telewizory z najwyższej obecnie dostępnej serii SUHD oraz telewizor z zakrzywionym ekranem. Obie odpowiedzi zostały wskazane przez co szóstą ankietowaną osobę.

W dalszej części badane były najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy wyborze nowego telewizora. W tym przypadku najczęściej udzielaną odpowiedzią, z wynikiem ponad 44% była konwergencja z innymi urządzeniami, takimi jak smartfony, tablety oraz sprzęt audio-video. Świadczy to o docenianiu wygody współpracy pomiędzy poszczególnymi urządzeniami przy korzystaniu z plików multimedialnych czy aplikacji. Zastosowany w tegorocznych telewizorach Samsung system operacyjny znacząco zwiększa te możliwości, sprawiając że współpraca kompatybilnych urządzeń jest znacznie szybsza i bardziej intuicyjna.

Zaraz za konwergencją wśród najczęstszych odpowiedzi znalazły się wielkość ekranu oraz jasność i kontrast obrazu. Te odpowiedzi zostały wskazane przez odpowiednio 42% i 39% ankietowanych. Tegoroczna flagowa seria  Samsung SUHD może pochwalić się niezrównanym poziomem jasności oraz kontrastem obrazu, a także wiarygodnie odwzorowaną szeroka paleta barw. Wynika to z zastosowania innowacyjnej warstwy nanokrystalicznej w ekranach tych telewizorów. Na kolejnych miejscach znalazły się m. in. design telewizora, oraz oczywiście jego cena, która jednak znalazła się dopiero na piątym miejscu wśród najczęściej udzielanych odpowiedzi.

W ostatniej części ankiety padło pytanie na temat miejsc, w których konsumenci szukają opinii i sugestii na temat sprzętu, który mają zamiar kupić. Wśród odpowiedzi respondentów wyróżniają się dwie. Zdecydowanie najczęściej nasze decyzje zakupowe wsparte są opiniami wyrażanymi w Internecie – aż 76% ankietowanych osób wskazało tę odpowiedź jako pierwszą. Na drugim miejscu, z wynikiem ponad 55% znalazły się fora dyskusyjne, które ankietowani odwiedzają przed dokonaniem zakupu telewizora.

źródło: Samsung

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Czym jest audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT?

Audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT to kluczowy proces, który pozwala przedsiębiorstwom na zidentyfikowanie i ocenę stanu swoich systemów informatycznych oraz zabezpieczeń. W obliczu rosnących zagrożeń związanych z bezpieczeństwem danych, przeprowadzenie audytu staje się nie tylko zalecane, ale wręcz niezbędne. Dzięki audytowi IT organizacje mogą poprawić wydajność infrastruktury IT oraz zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji i danych osobowych. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu, czym jest audyt infrastruktury IT oraz audyt bezpieczeństwa IT, a także jakie korzyści przynosi ich przeprowadzenie. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Hakerzy wkraczają do gry: Krakowskie MPK na celowniku cyberprzestępców

Wyobraźcie sobie poranek, kiedy zmarznięci i zaspani próbujecie kupić bilet na tramwaj przez aplikację MPK, ale zamiast tego na ekranie pojawia się komunikat: "Twój system został shackowany". Tak wyglądał 3 grudnia 2024 roku dla krakowian, którzy padli ofiarą... no dobra, może nie oni bezpośrednio, ale ich ulubiony przewoźnik – MPK. czytaj więcej

News Biurko, przy którym miło pracować — niezbędne akcesoria papiernicze usprawniające każde zadanie

Artykuły biurowe cieszą się ostatnio coraz większą popularnością. Kolorowa papeteria, taka jak samoprzylepne karteczki zdobywa wśród pracowników biurowych duże uznanie - znacznie usprawniają pracę i pomagają ułożyć myśli podczas dużego projektu. Jednak papierowe naklejki to nie wszystko. Po jakie narzędzia warto sięgnąć, by ułatwić sobie pracę i poprawić efektywność? Sprawdźmy, co czeka na nas w sklepie papierniczym: czytaj więcej