Archiwalne

* Samsung sprawdza jakie kupujemy telewizory

17.06.2015

Polacy co roku kupują podobną liczbę telewizorów. Ten fakt nie może dziwić, to wciąż jedno z najważniejszych urządzeń elektroniki domowego użytku. Zmienia się oczywiście sposób w jaki oglądamy telewizję, zmieniają się także czynniki jakie bierzemy pod uwagę przy zakupie. Firma Samsung zdecydowała się sprawdzić jakie telewizory planujemy kupić i na co zwracamy uwagę przy ich wyborze.

W badaniu przeprowadzony drogą mailową przez firmę Samsung na terenie Polski wzięło udział i udzieliło odpowiedzi 9080 respondentów. W pierwszej części ankiety, zostali oni zapytani o cechy na które zwrócą uwagę przy zakupie kolejnego telewizora. Najczęściej udzielaną odpowiedzią, którą wskazało ponad 34% ankietowanych konsumentów, był telewizor Smart TV. Popularność inteligentnych telewizorów, które po podłączeniu do łącza internetowego oferują o wiele więcej możliwości niż tradycyjne odbiorniki, stale rośnie. Smart TV to właściwie już standard, który także dobrze odzwierciedla zmiany w sposobie oglądania telewizji. Tradycyjne kanały telewizyjne coraz częściej ustępują miejsca aplikacjom oferującym wideo na życzenie i innym. Firma Samsung może poszczycić się szeroką ofertą aplikacji Smart TV, w które inwestuje od dawna, jednocześnie popularyzując ten typ odbiorników.

Kolejną najczęściej pojawiającą się odpowiedzią na pierwsze zadane pytanie był telewizor z obrazem  jakości Ultra High Definition. Tej odpowiedzi udzieliło niemal 26% respondentów. Na kolejnych miejscach znalazły się telewizory z najwyższej obecnie dostępnej serii SUHD oraz telewizor z zakrzywionym ekranem. Obie odpowiedzi zostały wskazane przez co szóstą ankietowaną osobę.

W dalszej części badane były najważniejsze czynniki brane pod uwagę przy wyborze nowego telewizora. W tym przypadku najczęściej udzielaną odpowiedzią, z wynikiem ponad 44% była konwergencja z innymi urządzeniami, takimi jak smartfony, tablety oraz sprzęt audio-video. Świadczy to o docenianiu wygody współpracy pomiędzy poszczególnymi urządzeniami przy korzystaniu z plików multimedialnych czy aplikacji. Zastosowany w tegorocznych telewizorach Samsung system operacyjny znacząco zwiększa te możliwości, sprawiając że współpraca kompatybilnych urządzeń jest znacznie szybsza i bardziej intuicyjna.

Zaraz za konwergencją wśród najczęstszych odpowiedzi znalazły się wielkość ekranu oraz jasność i kontrast obrazu. Te odpowiedzi zostały wskazane przez odpowiednio 42% i 39% ankietowanych. Tegoroczna flagowa seria  Samsung SUHD może pochwalić się niezrównanym poziomem jasności oraz kontrastem obrazu, a także wiarygodnie odwzorowaną szeroka paleta barw. Wynika to z zastosowania innowacyjnej warstwy nanokrystalicznej w ekranach tych telewizorów. Na kolejnych miejscach znalazły się m. in. design telewizora, oraz oczywiście jego cena, która jednak znalazła się dopiero na piątym miejscu wśród najczęściej udzielanych odpowiedzi.

W ostatniej części ankiety padło pytanie na temat miejsc, w których konsumenci szukają opinii i sugestii na temat sprzętu, który mają zamiar kupić. Wśród odpowiedzi respondentów wyróżniają się dwie. Zdecydowanie najczęściej nasze decyzje zakupowe wsparte są opiniami wyrażanymi w Internecie – aż 76% ankietowanych osób wskazało tę odpowiedź jako pierwszą. Na drugim miejscu, z wynikiem ponad 55% znalazły się fora dyskusyjne, które ankietowani odwiedzają przed dokonaniem zakupu telewizora.

źródło: Samsung

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Czym jest audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT?

Audyt infrastruktury i bezpieczeństwa IT to kluczowy proces, który pozwala przedsiębiorstwom na zidentyfikowanie i ocenę stanu swoich systemów informatycznych oraz zabezpieczeń. W obliczu rosnących zagrożeń związanych z bezpieczeństwem danych, przeprowadzenie audytu staje się nie tylko zalecane, ale wręcz niezbędne. Dzięki audytowi IT organizacje mogą poprawić wydajność infrastruktury IT oraz zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji i danych osobowych. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu, czym jest audyt infrastruktury IT oraz audyt bezpieczeństwa IT, a także jakie korzyści przynosi ich przeprowadzenie. czytaj więcej

News Biurko, przy którym miło pracować — niezbędne akcesoria papiernicze usprawniające każde zadanie

Artykuły biurowe cieszą się ostatnio coraz większą popularnością. Kolorowa papeteria, taka jak samoprzylepne karteczki zdobywa wśród pracowników biurowych duże uznanie - znacznie usprawniają pracę i pomagają ułożyć myśli podczas dużego projektu. Jednak papierowe naklejki to nie wszystko. Po jakie narzędzia warto sięgnąć, by ułatwić sobie pracę i poprawić efektywność? Sprawdźmy, co czeka na nas w sklepie papierniczym: czytaj więcej