Archiwalne

+ Sukcesywny rozwój przychodów całkowitych T-Mobile Polska w 2014 roku

26.02.2015

Zobacz więcej na T-Mobile.pl.

Przychody całkowite T-Mobile Polska sukcesywnie rosły przez cały ubiegły roku i w czwartym kwartale osiągnęły najwyższy poziom w 2014 roku. Było to możliwe dzięki zakończeniu projektu modernizacji całej sieci radiowej oraz komercyjnemu wdrożeniu przez Spółkę w pierwszej połowie roku technologii LTE, która pozwoliła na pozyskanie do końca roku ponad miliona klientów na taryfach JUMP LTE 4G.

Na koniec 2014 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,702 miliona klientów, co stanowi wzrost o 138 tysięcy klientów w porównaniu do 2013 roku. Spółka zakończyła rok z bazą 8,878 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,823 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Liczba klientów kontraktowych w 2014 roku zmniejszyła się o 226 tysięcy, a klientów usług przedpłaconych wzrosła o 364 tysiące w porównaniu do ubiegłego roku. Jednocześnie w samym czwartym kwartale 2014 roku liczba klientów Spółki zmniejszyła się o 27 tysięcy w porównaniu do poprzedniego kwartału. 

liczba_klientów_2014

„Przychody T-Mobile Polska w drugiej połowie 2014 roku były zdecydowanie lepsze niż w pierwszej. Jest to głownie zasługa większej koncentracji na wartości i jakości oferowanych klientom usług. Istotne dla realizacji celów finansowych Spółki w ubiegłym roku było utrzymanie dyscypliny kosztowej, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach firmy” powiedział Zacharias Piperidis, Prezes T-Mobile Polska S.A.

W czwartym kwartale 2014 roku przychody T-Mobile Polska wyniosły 1,640 miliarda złotych i były najwyższe spośród wszystkich kwartałów tego roku. W porównaniu do czwartego kwartału 2013 roku przychody Spółki były niższe o 2,1%. W całym 2014 roku przychody Spółki zamknęły się kwotą 6,245 miliarda złotych i były niższe o 6,1% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. 

W okresie od 1 października do 31 grudnia 2014 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 649 miliony złotych i była niższa o 7,3% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 39,6% i była niższa o 2,2 punktu procentowego niż w czwartym kwartale 2013 roku. W całym 2014 roku marża EBITDA wyniosła 38,8% i była wyższa o 0,9 punktu procentowego niż w 2013 roku. W 2014 roku wypracowana przez Spółkę EBITDA to 2,42 miliarda złotych, niższa o 3,8% w porównaniu do ubiegłego roku. 

przychody_2014

Na wyniki Spółki w drugiej połowie roku duży wpływ miało wprowadzenie taryf JUMP, które oferują klientom dostęp do Internetu w technologii LTE 4G. Na koniec 2014 roku korzystało z nich już ponad milion klientów. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w 2014 roku wyniósł 1,0% i był niższy o 0,1 punktu procentowego w porównaniu do 2013 roku. Średni miesięczny churn dla całej bazy wyniósł w analizowanym okresie 2,0% i był niższy o 0,4 punktu procentowego w porównaniu do ubiegłego roku.

EBITDA_2014

T-Mobile Polska dzięki zakończonemu projektowi modernizacji całej swojej infrastruktury radiowej, przeprowadzeniu optymalizacji jakościowej oraz wprowadzeniu nowych technologii oferuje klientom usługi o znacznie lepszych parametrach. Zasięg szybkiego Internetu w technologii UMTS zwiększył się w T-Mobile dwukrotnie, a pojemność sieci czterokrotnie i obejmuje 99,3% populacji kraju. Obecnie T-Mobile sukcesywnie zwiększa pokrycie kraju technologią LTE 4G, która jest aktualnie dostępna dla ponad 60% populacji kraju.

źródło: T-Mobile

T-Mobile T‑Mobile po czwartym kwartale i całym roku 2017

W czwartym kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 124 tysiące, a w ciągu całego 2017 roku zwiększyła się o 309 tysięcy. Istotny wpływ na ten wynik miał pozytywny bilans przenoszalności numerów, nowe kontrakty biznesowe oraz wprowadzenie oferty Internetu Domowego. W 2017 roku T‑Mobile intensywnie rozwijał sieć sprzedaży oraz zwiększał zatrudnienie w obszarach związanych z obsługą klienta oraz sprzedażą. Dzięki stałym dużym inwestycjom w infrastrukturę T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce, co zostało potwierdzone przyznaniem certyfikatu „Best in test” trzeci rok z rzędu oraz zwycięstwem w rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku. czytaj więcej

T-Mobile Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku

W trzecim kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 56 tysięcy. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku liczba abonentów Spółki zwiększyła się o 256 tysięcy. W trzecim kwartale br. T‑Mobile uzyskał najlepszy w swojej historii bilans przenoszalności numerów komórkowych wyprzedzając wszystkich głównych konkurentów. Rośnie sieć sprzedaży i zespół obsługujący klientów T‑Mobile Polska. A dzięki realizowanym inwestycjom w infrastrukturę liczba stacji bazowych obsługujących LTE wzrosła do blisko 10 tysięcy, a prędkość maksymalna przesyłanych danych do 395 Mb/s. czytaj więcej

T-Mobile T‑Mobile Polska uzyskał najlepszy bilans przenośności numerów komórkowych w Q3 2017

4 października br. Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raporty ze statystykami przenoszalności numerów stacjonarnych i komórkowych w trzecim kwartale 2017 roku. T‑Mobile Polska z pozytywnym wynikiem ponad 10 tysięcy numerów uzyskał najlepszy bilans przenośności numerów komórkowych spośród czołowej czwórki operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. W przypadku przenoszalności numerów stacjonarnych T‑Mobile Polska zakończył kwartał z najlepszym bilansem na rynku. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile Polska z wyższą bazą abonentów po pierwszym kwartale 2017

W pierwszym kwartale 2017 roku T-Mobile Polska kontynuuje pozyskiwanie klientów abonamentowych, których liczba w ciągu roku zwiększyła się o 178 tysięcy. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury zwiększając liczbę stacji bazowych obsługujących technologię LTE oraz Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. czytaj więcej