Archiwalne

* UKE: Zmiana technicznego sposobu realizacji procesu przenoszenia numerów

25.06.2015

Od 26 czerwca 2015 r. wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach ruchomych odbywać się będzie za pośrednictwem zarządzanego przez Prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD).

Prezes UKE, wypełniając zadania ustalone przepisami prawa telekomunikacyjnego, udostępnia platformę PLI CBD przedsiębiorcom telekomunikacyjnym jako narzędzie wspierające i usprawniające ich działania w zakresie realizacji uprawnienia abonentów do zachowania numeru przy zmianie dostawcy usług. Należy zaznaczyć, iż terminy związane z realizacją tego uprawnienia nie ulegają zmianie. Zmienia się jedynie formuła tego procesu, która nie wpływa na czas dokonania przeniesienia numeru.

Zmiana technicznego sposobu realizacji procesu przeniesienia numeru, wymaga od wszystkich operatorów i dostawców usług działających w sieci ruchomej dużego zaangażowania technologicznego. W celu umożliwienia przedsiębiorcom telekomunikacyjnym należytego przygotowania się do pracy w nowym systemie, Urząd - zgodnie z ustalonym i zakomunikowanym harmonogramem, już w dniu 17 kwietnia 2015 r., a więc na ponad 2 miesiące przed uruchomieniem nowego systemu, udostępnił operatorom środowisko testowe systemu, aby umożliwić im przetestowanie współpracy ich systemów z nową funkcjonalnością systemu PLI CBD.

Trzeba jednak mieć na względzie, że jednoczesne przełączenie w jednym momencie wszystkich obecnych systemów teleinformatycznych przedsiębiorców telekomunikacyjnych obsługujących przenoszenie numerów w sieciach ruchomych na nową, jednolitą platformę może spowodować po stronie operatorów przejściowe trudności w przenoszeniu numerów.

W przypadku wystąpienia problemów przy przenoszeniu numerów telefonów z wykorzystaniem systemu PLI CBD po dniu 26 czerwca 2015 r.  informację o takich sytuacjach  można skierować do UKE za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (www.epuap.gov.pl), a także za pośrednictwem formularza kontaktoweg (www.uke.gov.pl/formularz) zamieszczonego na naszej stronie internetowej, bądź tradycyjną formą, tj. pisemnie na adres Urzędu.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości, zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE - infolinia: 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy Urzędu (8:15 - 16:15).

źródło: UKE

News Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?

W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP. czytaj więcej

News Telefonia VOIP – jakie rozwiązanie wybrać dla swojej firmy?

W każdej prężnie rozwijającej się firmie można odnotować duże zapotrzebowanie na rozwiązania regulujące komunikację z użyciem telefonów. Na rynku pojawia się coraz to więcej rozwiązań technologicznych, które pozwalają nie tylko na poprawę jakości połączeń, ale i minimalizowanie kosztów rozmów telefonicznych. Jedną z opcji coraz częściej stosowanych przez organizacje jest VOIP. czytaj więcej

News Przyszłość automatyzacji w przemyśle

Rozwój nowoczesnych technologii odbywa się na różnych płaszczyznach. W szczególności dotyczy to przemysłu, w przypadku którego coraz częściej można mówić o takich zjawiskach jak automatyzacja procesów produkcyjnych oraz robotyzacja w produkcji. Zarówno przedsiębiorcy, jak i zatrudniani przez nich pracownicy często zastanawiają się, jak różnorodne innowacje w przemyśle produkcyjnym wpłyną na funkcjonowanie tego sektora w przyszłości. Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu nieco bliżej. czytaj więcej

News Kiedy można przenieść numer do innej sieci?

Przeniesienie numeru do innej sieci to dobry sposób, by uzyskać dostęp do bardziej atrakcyjnej oferty bez różnych problemów organizacyjnych. Kiedy można to zrobić i dlaczego warto? czytaj więcej

News Jak wygląda automatyzacja procesów biznesowych?

Automatyzacja procesów biznesowych (BPA) to wykorzystanie technologii do automatyzacji i usprawnienia manualnych procesów biznesowych. Jest to potężne narzędzie, które może pomóc firmom stać się wydajniejszymi. Z tego artykułu dowiesz się o kluczowych etapach automatyzacji, różnicach między robotyzacją a automatyzacją procesów biznesowych, kluczowych zaletach, a także przykładach zastosowania technologii w praktyce. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej