Archiwalne

+ Wyniki PLAY za III kw. 2014

20.11.2014

Zobacz więcej na Play.pl.

PLAY zwiększa udział w rynku do ponad 20%, odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA.

Najważniejsze zdarzenia w III kw. 2014 r.:

  • Za okres dwunastu miesięcy zakończony w III kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych wyniosły 3,362 mln zł, co oznacza wzrost o 21% r/r.
  • W III kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych zamknęły się kwotą 927 mln zł, co oznacza wzrost o 22% w porównaniu z III kw 2013 r., wyższy od tempa przyrostu bazy abonentów.
  • Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w III kw. 2014 r. wyniosła 994 mln zł, co oznacza wzrost o 44% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w III kw. 2013 r.
  • Skorygowana EBITDA za III kw. 2014 r. wyniosła 275 mln zł, co stanowi wzrost o 2% w porównaniu z II kw. 2014 r., natomiast III kw. 2014 r. okazał się wyjątkowy w zakresie przyrostu netto bazy abonentów kontraktowych, co wywarło wpływ na koszty pozyskania abonenta (SAC). W III kw. 2014 r. baza abonentów kontraktowych wzrosła o 310 tys. w porównaniu ze wzrostem o 223 tys. w II kw. 2014 r.
  • Całkowita baza abonencka wrosła do 11,8 mln (+14% r/r), natomiast udział abonentów kontraktowych zwiększył się do 46,3% z 44,3% w III kw. 2013 r.
  • Play osiągnął udział w rynku na poziomie 20,6% (wzrost o 2,2 punkty procentowe r/r), po raz pierwszy przekraczając poziom 20%.
  • Play kontynuował szybki rozwój swojej sieci 4G LTE, w zasięgu której na dzień 30 września 2014 r. znajdowało się 63% populacji kraju.

W III kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, dzięki zarówno wzrostowi bazy abonentów jak i poprawie wskaźnika ARPU. Za okres dwunastu miesięcy zakończonych 30 września 2014 r. przychody z usług detalicznych zamknęły się kwotą 3,362 mln zł, co stanowi wzrost o 21% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym 30 września 2013 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 46,3% w III kw. 2014 r. w porównaniu z 44,3% w III kw. 2013 r. oraz 45,6% w II kw. 2013 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 60% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w III kw. 2014 r.

Baza klientów PLAY wzrosła do 11,8 mln na 30 września 2014 r., co stanowi około 20,6% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce, po raz pierwszy przekraczając poziom 20%. Udział w rynku wzrósł o 2,2 punkty procentowe z 18,4% na dzień 30 września 2013 r. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku powyżej 50% w ciągu 22 kolejnych kwartałów.

Za okres dwunastu miesięcy zakończonych 30 września 2014 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 994 mln zł, co stanowi wzrost o 44% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym 30 września 2013 r. Tylko za III kw. 2014 r. skorygowana EBITDA wyniosła 275 mln zł, co stanowi wzrost o 2% w porównaniu z II kw. 2014 r. W III kw. 2014 r. wpływ na wzrost skorygowanego wyniku EBITDA miał wyjątkowy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która w III kw. 2014 r. zwiększyła się o 310 tys. netto w porównaniu z wzrostem o 223 tys. w II kw. 2014.

"W trzecim kwartale kontynuowaliśmy naszą strategię zwiększania przychodów, zwiększając przychody z usług detalicznych o 22% r/r do kwoty 927 mln zł. Po raz kolejny przychody rosły w tempie szybszym od bazy abonenckiej. Ponadto, uzyskaliśmy świetne wyniki w zakresie wzrostu bazy abonentów kontraktowych netto, utrzymując opłacalność pozyskania abonenta na bardzo dobrym poziomie." - Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

źródło: Play

Play Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za Q1 2018 r.

Dalszy wzrost przychodów, znaczący wzrost wyniku netto oraz wyższy wskaźnik wolnych przepływów gotówkowych netto dla właścicieli kapitału własnego [1] czytaj więcej

Play Play przedstawił wyniki finansowe i komercyjne za 2017 rok

Dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA dzięki stałemu wzrostowi bazy klientów abonamentowych oraz wzrostowi zagregowanego ARPU czytaj więcej

Play Wyniki Spółki PLAY COMMUNICATIONS S.A. za III kw. 2017 r.

Dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA dzięki stałemu wzrostowi bazy klientów abonamentowych oraz wzrostowi zagregowanego ARPU. czytaj więcej

Play Wyniki PLAY za 1 kw. 2017 r.

PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 27,6% (wzrost o 2,1 pp. r/r), odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA. czytaj więcej