Archiwalne

28% Polaków przynajmniej raz w tygodniu dzwoni za pomocą Skype lub innego komunikatora internetowego

24.09.2009

Badacze Ericsson Consumer Lab ustalili, że Polacy najczęściej w Europie, obok Czechów, używają telefonii VoIP (łączenie się za pomocą komunikatorów w sieci internetowej). Gwałtownie rośnie w Polsce zainteresowanie elektronicznymi usługami bankowymi.  Wzrasta potrzeba użycia sieci szerokopasmowych.

28% polskich respondentów badania Ericsson Consumer Lab twierdzi, że przynajmniej raz w tygodniu łączy się za pomocą Skype lub innego komunikatora. 9% ankietowanych twierdzi, że korzysta z podobnej usługi kilka razy w tygodniu. Dla porównania 23% respondentów włoskich,16% niemieckich i tylko po 12% brytyjskich i szwedzkich przyznało, że co najmniej raz w tygodniu korzysta z telefonii VoIP.

Polacy zaakceptowali e-banking. 41% ankietowanych deklaruje, że przeprowadza co najmniej raz w tygodniu transakcje bankowe online. Zainteresowanie usługami bankowymi on-line jest podobne do zainteresowania portlami społecznościowymi, do których co najmniej raz w tygodniu loguje się 41% ankietowanych.

Odsetek dokonujących transakcji online w Polsce jest zbliżony do wyniku Niemiec, gdzie 42% respondentów potwierdziło takie zachowanie. Najwyższym odsetkiem wśród badanych krajów może pochwalić się Szwecja, gdzie blisko 56% respondentów zadeklarowało korzystanie z usług bankowych. Niższe wyniki odnotowano w takich krajach jak Hiszpania (37%), Włochy (31%) i Czechy (23%).

Coraz więcej Polaków korzysta również z poczty elektronicznej. Do korzystania z własnego konta e-mail minimum raz w tygodniu przyznało się 77% respondentów. To  o 11% więcej niż w 2006 roku.  

Statystyczny Polak coraz częściej stawia na praktyczne zastosowanie sieci. Duża funkcjonalność tego medium jest jednym z powodów wciąż rosnącego w społeczeństwie zapotrzebowania na dostęp do szerokopasmowego Internetu.

O badaniu Consumer Lab Polska 2009

Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.

źródło: Ericsson

News Jak wykorzystać na co dzień lokalizator GPS?

Lokalizowanie i śledzenie zarówno osób jak i rzeczy bywa tematem bardzo kontrowersyjnym. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ tego rodzaju działania posiadają pewne obwarowania prawne, których musimy przestrzegać. Jednakże lista korzyści wynikających z tego rodzaju monitoringu również jest bardzo szeroka. Nowoczesne lokalizatory z systemami GPS pomagają chociażby w namierzaniu osób, naszego mienia, a także optymalizacji w przypadku wykorzystania ich do celów służbowych, na przykład we flocie pojazdów firmowych. Tego rodzaju dane lokalizacyjne są niezwykle cenne i pozwalają na bardzo wiele możliwości ich wykorzystania. czytaj więcej

News Słaby zasięg w twojej gminie - sprawdź, co możesz zrobić!

Choć ponad 99 proc. obszaru Polski jest objęte zasięgiem telefonii komórkowej, to zdarza-ją się jeszcze miejsca, w których sygnał jest słaby lub całkiem go nie ma. Może to utrud-niać, a wręcz uniemożliwiać rozmowę przez telefon lub korzystanie z internetu mobilnego. Jakie działania możesz podjąć, jeśli zasięg w twojej gminie jest za słaby? Wyjaśniamy, do kogo można zgłosić się z tym problemem. czytaj więcej

News Czy warto zaszczepić dziecku pasję do programowania?

Obecnie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfonu, czy komputera. Jak wiadomo — za ich prawidłowe działanie odpowiada programowanie. Niektórym osobom mogłoby się wydawać, że jest to zajęcie dla dorosłych specjalistów IT. Okazuje się jednak, że kodować mogą już dzieci. Czy warto zaszczepić dziecku pasję do programowania? czytaj więcej

News Polacy robią zakupy w sieci. Co i gdzie kupujemy?

84 proc. młodych Polaków, w wieku od 18 do 24 lat, mających dostęp do internetu kupuje online co najmniej raz w miesiącu. To wynika z badania SW Research z połowy 2018 roku. Co więcej, co trzeci ankietowany robi to co najmniej raz w miesiącu. Co kupujemy online i jakie są perspektywy rozwoju dla rynku e-commerce w Polsce? czytaj więcej