Archiwalne

40 proc. Internautów nie wie czy ma aktualnego antywirusa

10.02.2009

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Tylko 7 procent rodziców uważa, że ich dzieci są bezpieczne w Internecie, a ponad 40 procent internautów nie wie, czy ma aktualnego antywirusa, wynika z badań partnera technologicznego Netii, firmy F-Secure, poświęconych świadomości zagrożeń internetowych.

Liczba użytkowników Internetu w Polsce systematycznie rośnie, mają do niego dostęp również dzieci. Popularność sieci wykorzystują także producenci złośliwego oprogramowania, z roku na rok wypuszczając coraz więcej szkodliwych aplikacji – jak pokazuje poniższe zestawienie wykrytych sygnatur.

Liczba wykrytych zagrożeń w Internecie
----------------------------------------------------------------------
rok liczba
----------------------------------------------------------------------
2000 48 000
2003 97 000
2004 100 000
2005 175 000
2006 250 000
2007 500 000
2008 1 600 000
----------------------------------------------------------------------

Netia SA współpracuje z jednym z największych i najbardziej uznanych producentów oprogramowania antywirusowego – F-Secure, aby skutecznie chronić swoich klientów przed potencjalnymi zagrożeniami internetowymi. Efektem tej współpracy jest m.in. pakiet Bezpieczny Internet Netii, pozwalający chronić komputery i ich użytkowników przed zagrożeniami z sieci.

Korzystając ze swojego doświadczenia w ochronie użytkowników Internetu Netia i F-Secure, przygotowały zestawienie prezentujące poziom świadomości zagrożeń wśród internautów oraz podstawowe metody obrony.

Dzieci w sieci
Z Internetu korzystają w dużej mierze dzieci, gdyż jest to dla nich znakomite narzędzie nauki i zabawy. Jednak rodzice, coraz bardziej świadomi zagrożeń, jakie niosą ze sobą niektóre zasoby Internetu, dość sceptycznie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa swoich pociech w sieci.

Według najnowszych światowych badań „Security IQ” firmy F-Secure tylko 7 procent rodziców nie ma żadnych wątpliwości, iż dzieci są bezpieczne w Internecie. Z kolei jedna trzecia badanych uważa, że ich dzieci mają dostęp do kontrowersyjnych materiałów w sieci, a 15 procent – że najmłodsi spędzają za dużo czasu online.

Z pomocą rodzicom przychodzą najnowsze rozwiązania w zakresie oprogramowania zabezpieczającego – moduły „ochrony rodzicielskiej” pozwalają na zablokowanie dzieciom dostępu do niepożądanych treści, a także umożliwiają kontrolowanie czasu spędzanego przed monitorem.

Bezpieczeństwo użytkownika indywidualnego
Coraz więcej internautów wykorzystuje dostęp do Internetu nie tylko w celach rozrywkowych, ale również do pracy, czy obsługi bankowości elektronicznej. Badania „Security IQ” pokazują jednak, iż choć istnieje ogólna świadomość zagrożeń, to prawie połowa użytkowników komputerów nie jest pewna, czy ma aktualne oprogramowanie antywirusowe, a wielu groźne i wyjątkowo popularne trojany myli ze… Spartanami.

Warto pamiętać, iż sama instalacja programu antywirusowego nie wystarczy, równie ważna -zwłaszcza w przypadku korzystania z bankowości elektronicznej - jest jego aktualizacja oraz ostrożność w surfowaniu po sieci.

Bezpieczeństwo w firmie
Od lat intensywnym atakom sieciowym ulegają również firmy, które w dużej mierze zapominają o ochronie sieci korporacyjnych. Znakomitym przykładem jest tu plaga robaka sieciowego Downadup, który wykorzystując lukę odkrytą w systemach Windows już w październiku 2008 r. zaatakował 9 milionów komputerów firmowych. Do typowych problemów generowanych przez obecność tego złośliwego kodu należało blokowanie dostępu do kont lub całych domen użytkowników. Robak pobiera własne modyfikacje z bardzo wielu różnych stron WWW. Ich nazwy są wybierane losowo, na podstawie algorytmu stworzonego z bieżącej daty i godziny. Istnieją tysiące domen, które są wykorzystywane przez tą złośliwą aplikację dlatego tak trudne jest odnalezienie i zablokowanie ich wszystkich.

Firmy powinny pamiętać zarówno o aktualizacjach systemów operacyjnych, jak i antywirusowych, ustawianiu mocnych haseł oraz o ograniczonym zaufaniu do nośników USB, przez które rozprzestrzenia się wiele złośliwych programów.

źródło: Netia

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej