Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2009 roku kompleksowe badanie polskiego rynku teleinformatycznego z którego wynika, że ponad połowa Polaków posiada w swoich domach dostęp do Internetu.
Aż 52% respondentów zadeklarowało posiadanie w domu łącza szerokopasmowego, podczas gdy jedynie 4% przyznało, że z Internetem łączy się poprzez wdzwanianie (dial-up). W analogicznym badaniu firmy Ericsson w 2006 roku tylko 38% Polaków twierdziło, że posiada szerokopasmowy dostęp do Internetu. Wzrost penetracji Internetu jest bardzo wyraźny.
45% ankietowanych mieszkańców wsi zadeklarowało, że posiada w swoim domu łącze internetowe. Zadaje to kłam powszechnej opinii, że dominująca część użytkowników Internetu mieszka wyłącznie w miastach. Badanie wykazało, że jeżeli chodzi o penetrację Internetu nie ma aż tak dużej dysproporcji pomiędzy wsią a miastem. W najlepszej sytuacji są mieszkańcy dużych miast (powyżej 200 tysięcy) - 7 na 10 spośród nich ma dostęp do Internetu.
Pomimo, że w Polsce rośnie odsetek gospodarstw wyposażonych w łącze internetowe w dalszym ciągu odbiega on od wyników, jakie zanotowały inne kraje objęte badaniem Ericsson Consumer Lab. Liderem pozostaje Szwecja z bardzo wysokim wskaźnikiem penetracji wynoszącym 91%. Wyższy niż w Polsce odsetek osób posiadających łącza internetowe w swoich domach odnotowano również w Wielkiej Brytanii (69%) oraz w Niemczech (61%).
Z badań firmy Ericsson wynika, że zapotrzebowanie na Internet oraz oparte na nim serwisy w Polsce jest wciąż bardzo wysokie. To duże wyzwanie dla operatorów telekomunikacyjnych, aby nadążyć za zmieniającym się stylem życia Polaków i rosnącymi wymaganiami, jakie stawiają oni dostawcom Internetu.
Więcej informacji na temat wyników badań Ericsson Consumer Lab Polska 2009 znajduje się na stronie http://www.ericsson.com/pl/consumer_lab/index.shtml
O badaniu Consumer Lab Polska 2009
Badania odbyły się w okresie marzec - maj 2009 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson Consumer Lab przeprowadził w 2006 roku.
O Consumer Lab
Consumer Lab istnieje od 15 lat w ramach Grupy Ericsson skupiając się na poznawaniu zachowań konsumentów. Każdego roku przeprowadza badania konsumenckie na rynku telekomunikacyjnym w 11 krajach na 4 kontynentach na świecie. Badania Consumer Lab są reprezentatywne dla 1,1 miliarda ludzi na całym świecie.
źródło: Ericsson