Grupa Kapitałowa ACTION S.A. wypracowała w ciągu roku 33,8 mln zysku netto Tym samym Grupa spełniła podniesione w lipcu br. prognozy finansowe, zakładające wypracowanie 2346 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 33,6 mln zysku netto. Wyniki IV kwartału wskazują na stabilny wzrost wartości ACTION.
Czwarty kwartał 2007/2008, trwający do 31 lipca 2008 roku, zakończył się dla Grupy bardzo korzystnie. Przychody ze sprzedaży, liczone kwartał do kwartału, wzrosły o 37,6% do poziomu 582 mln zł. Grupa odnotowała wzrost rentowności sprzedaży, która w IV kwartale wyniosła 8,06%, co stanowi wzrost o 0,5 pkt. proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Poziom zysku operacyjnego wzrósł o 37,2% do wartości 13,8 mln zł. Zysk netto wyniósł 8,5 mln zł czyli 4,5% więcej niż przed rokiem. Grupa zanotowała również wzrost rentowności kapitałów własnych oraz rentowności aktywów odpowiednio o 3,7 i 0,5 punktu procentowego.
"Bardzo dobre wyniki IV kwartału zawdzięczamy podniesieniu efektywności sprzedaży, ciągłemu zwiększaniu wydajności bazy logistyczno-magazynowej jak również realizacji zamówień z przetargów publicznych." - wyjaśnia Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
Na wyniki ACTION S.A. w IV kwartale duży wpływ miały przychody z tytułu realizacji przetargów publicznych. Spółka zrealizowała zamówienie Ministerstwa Edukacji Narodowej na 37 tysięcy komputerów i 3 tysiące serwerów oraz dostawę 5 tysięcy komputerów dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Podpisane zostały umowy na dystrybucję notebooków Sony VAIO oraz produktów z kategorii RTV/AGD (Panasonic, Horn - dystrybutor marek Denon i Alpine oraz ekspresów do kawy szwajcarskiej firmy Jura). Nowe dystrybucje to kolejny krok w kierunku poszerzenia oferty.
W IV kwartale roku obrachunkowego liczba obsługiwanych klientów ACTION wzrosła o 11%. Liczba produktów w ofercie ACTION w analizowanym okresie wzrosła do 18 096 pozycji. Spółka zanotowała również 30-procentowy wzrost liczby pozycji na fakturach w stosunku do IV kwartału poprzedniego roku. Ponad 88% sprzedaży ACTION realizowane jest przez Internet. Średniomiesięcznie notowane jest ponad 4,5 mln wejść na opisy produktów. Liczba paczek wydawanych z magazynu wzrosła w IV kwartale 2007/2008 o 61,6% i średniomiesięcznie wyniosła 115 983 sztuk.
ACTION nadal rozwija swoją działalność na Ukrainie. W czerwcu 2008 został otwarty kolejny sklep sieci SZOK w Zaporożu. W 2008 roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch sklepów w Winnicy i Doniecku. W należących do ACTION sieci sklepów SZOK i KREZ prowadzona jest detaliczna sprzedaż asortymentu RTV/AGD oraz sprzętu IT.
W IV kwartale 2007/2008 roku SFERIS, spółka zależna ACTION S.A., odnotowała 15-procentowy wzrost sprzedaży w sklepach bazowych, podpisała umowy najmu kolejnych 5 lokalizacji oraz rozpoczęła działalność komercyjną na rynku B2B. Re-branding sieci został ukończony w 80%.
źródło: Action