Archiwalne

ACTION zwiększa skalę działania i poprawia rentowność

02.10.2007

Mimo nie dojścia do skutku przetargu na sprzęt informatyczny dla ZUS, ACTION S.A. osiągnęła w IV kwartale swojego roku obrotowego bardzo dobre wyniki. Spółka zarobiła o prawie 178% więcej niż przed rokiem przy przychodach lepszych o ponad jedną trzecią. Imponująco wypadł cały zakończony rok 2006/2007, w którym zysk netto przekroczył 22 mln zł.

Przychody ACTION w IV kwartale roku obrachunkowego 2006/2007 sięgnęły 423 mln zł. W całym roku zbliżyły się do 1,8 mld zł. Marża brutto ze sprzedaży, jeden z ważniejszych mierników działalności firm handlowych i dystrybucyjnych, podniosła się w zakończonym kwartale do 7,6% w stosunku do 6,7% w tym samym okresie poprzedniego roku. W skali całego roku obrachunkowego marża brutto wyniosła 6,6%, co oznacza poprawę o 0,4 pkt. proc. w porównaniu z rokiem obrotowym 2005/2006. Zysk operacyjny w ostatnim kwartale 2006/2007 r. przekroczył 10 mln zł, a w całym roku był trzykrotnie wyższy.

"Biorąc pod uwagę, że nie doszło do przetargu ZUS-owskiego, nasze osiągnięcia w ostatnim kwartale, jak i w całym minionym roku obrachunkowym, trzeba uznać za znakomite. Utrzymaliśmy wysoką dynamikę wzrostu, a jednocześnie podjęliśmy szereg działań, które zaowocują podtrzymaniem pozytywnych tendencji w przyszłości" - zaznacza Jacek Krawiec, prezes zarządu ACTION S.A.

Brak realizacji przetargu dla ZUS-u był główną przyczyną, dla której zysk netto minimalnie różnił się od opublikowanych prognoz. W przypadku zysku operacyjnego różnica z tego samego powodu była większa. Przekroczone zostały natomiast założenia dotyczące sprzedaży, co pokazuje, że firma mimo spadku przychodów z przetargów publicznych (w całym 2006/2007 r. o 41%), skutecznie działa na rynku, pozyskując nowych klientów.

Do pełnego zrozumienia sytuacji finansowej ACTION potrzebne jest uwzględnienie zdarzeń negatywnie odbijających się na zyskach. Część z nich ma charakter bezgotówkowy, tak jak wycena opcji menedżerskich, amortyzacja znaku towarowego PTR, czy amortyzacja WNIP California Computers. Inne przestaną wkrótce oddziaływać na wyniki spółki. Chodzi o zaprzestanie działań sponsoringowych oraz likwidacja generującej straty spółki California Computers. Wydatki związane z budową nowego magazynu, oraz rozwojem galerii internetowej A.pl mają natomiast charakter inwestycyjny. Gdyby nie te zdarzenia ACTION mogłaby pochwalić się za zakończony rok obrotowy zyskiem netto rzędu 31,7 mln zł.

"Ostatnie miesiące były dla nas okresem intensywnego rozwoju. Pracowaliśmy nad rozwojem sieci sklepów detalicznych Sferis, trwały prace nad rozbudową magazynu, otworzyliśmy kolejne sklepy na Ukrainie, rozwijaliśmy witrynę A.pl" - podkreśla Jacek Krawiec.

W sklepach Sferis utrzymywał się 30-proc. wzrost sprzedaży (nie włączając w to nowo otwieranych placówek). Przyczyniała się do tego restrukturyzacja sieci oraz przeprowadzane remonty, które w wyraźny sposób przekładały się na większą sprzedaż (o kilkadziesiąt procent). Podpisane zostało 12 nowych umów najmu, a docelowo w sieci ma być 250 sklepów. W przyszłym roku będą to 93 placówki, które mają spowodować wzrost przychodów o 50-60%.

ACTION wybudowała również nowy magazyn o łącznej powierzchni 4,5 tys. m2. Pozwoli to zaoszczędzić około 100 tys. zł miesięcznie, ponieważ spółka nie będzie musiała korzystać z magazynów zewnętrznych. ACTION realizuje obecnie 7 tys. zamówień dziennie, za rok ma to być 15 tys. Z tego względu firma planuje dalszą rozbudowę.

Równocześnie spółka kontynuowała rozwój działalności na Ukrainie. Od 24 sierpnia w Charkowie funkcjonuje nowy sklep wielkopowierzchniowy. 13 października nastąpi otwarcie placówki w Równem. Obecnie na Ukrainie ACTION (poprzez spółkę ACTION Ukraina) posiada 5 wielkopowierzchniowych i 10 średniopowierzchniowych sklepów.

źródło: Action

News Tani hosting - jak wybrać najlepszy?

Jedną z najważniejszych rzeczy, o jaką musi zatroszczyć się przedsiębiorca, jest odpowiednia strona internetowa. Wybór wielu osób pada na WordPress - właśnie na tym silniku działa spora część witryn. Niezależnie, czy zdecydujemy się skorzystać z WordPress czy innego systemu, będzie nam potrzebny odpowiedni hosting. Jak go wybrać? czytaj więcej

News Potęga Facebook Ads. Najważniejsze powody, dla których warto reklamować się na Facebooku

To najpopularniejsze medium społecznościowe na całym świecie. Każdego miesiąca z Facebooka korzystają prawie 3 miliardy internautów, a co minutę 4 miliony użytkowników naciska przycisk „lubię to”. Poza tym według statystyk podawanych przez Facebooka aż 26% wszystkich użytkowników platformy, którzy kliknęli link, dokonali następnie zakupu. Odpowiedź na pytanie: „czy warto reklamować się na Facebooku?” jest zatem prosta. To jedna z najbardziej opłacalnych metod promocji produktów i usług. Dowiedz się, dlaczego jeszcze warto korzystać z Facebook Ads. czytaj więcej

News Łatwo kupuj holenderskie i niemieckie wirtualne numery telefonów

Belfabriek to holenderska firma specjalizująca się w zakresie wirtualnych numerów telefonicznych. Do tej pory połączyła ponad 6000 numerów telefonów służbowych. Obszar jej działalności obejmuje 26 państw. Od początku dla własnego kontaktu z klientem używa takich nazw numerów jak: jak 0800-CALLFACTORY, 0800-ADMINISTRACJA i 0800-FAXMACHINE. Obecnie z usług Belfabriek mogą korzystać także polskie firmy. czytaj więcej

News Jakie słuchawki do smartfona: Apple AirPods 2, Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2 Basic czy ANC Tronsmart Apollo Bold TWS?

Na rynku jest dostępnych wiele słuchawek bezprzewodowych w wersji dousznej, które mogą współpracować ze smartfonami i urządzeniami mobilnymi, jednak my zajmiemy się dziś trzema produktami: Apple AirPods 2, Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2 Basic i ANC Tronsmart Apollo Bold TWS. Zobacz ich opisy i porównanie parametrów, które może Ci pomóc w wyborze docelowego produktu. czytaj więcej