Archiwalne

Akademia Orange: 1,5 mln zł na projekty z dziedziny edukacji kulturalnej

29.10.2009

Zobacz więcej na Orange.pl.

Fundacja Orange uruchomiła nowy program grantowy - Akademię Orange. Jego celem jest promowanie nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży poprzez wspieranie nowatorskich działań organizacji pozarządowych, placówek oświatowych i instytucji kultury. Tematem przewodnim pierwszej edycji jest nowoczesna edukacja kulturalna. Do 27 listopada można zgłaszać innowacyjne projekty edukacyjne - autorzy najlepszych otrzymają na ich realizację granty w wysokości do 50 tysięcy złotych. Łączna pula grantów to 1,5 mln złotych.

Od początku swojej działalności Fundacja Orange stara się aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym prowadząc autorskie programy lub wspierając wartościowe projekty innych instytucji społecznych na rzecz dzieci i młodzieży. Program Akademia Orange jest kontynuacją tych działań, z naszych doświadczeń wynika bowiem, że wśród młodego pokolenia istnieje duża potrzeba innowacyjnego i kreatywnego podejścia do edukacji. Zachęcamy więc wszystkie organizacje do nadsyłania zgłoszeń i wspólnego działania na rzecz budowania nowoczesnego społeczeństwa. - powiedziała Jadwiga Czartoryska, prezes Fundacji Orange.

Tematem przewodnim pierwszej edycji Akademii Orange jest nowoczesna edukacja kulturalna. - Wierzymy że kultura jest niezbędnym elementem do pełnego funkcjonowania w społeczeństwie XXI wieku. Obcowanie z nią rozwija kreatywność, poszerza horyzonty oraz uczy otwartości na innych. - tłumaczy Jadwiga Czartoryska.

Fundacja Orange chce pomóc w realizacji projektów, które w kreatywny sposób uczą dzieci i młodzież umiejętności społecznych oraz pomagają w przeciwdziałaniu wykluczeniom. Premiowane będą również propozycje działań z zastosowaniem nowoczesnych technologii oraz realizowane w partnerstwie z innymi organizacjami.

O grant na projekt z zakresu edukacji kulturalnej mogą się ubiegać organizacje pozarządowe, instytucje kultury (teatry, galerie, muzea, biblioteki, etc) jak i placówki oświatowe. Wszystkie dokumenty niezbędne do udziału w Programie są dostępne na stronie Fundacji: www.fundacja.orange.pl. Tam też znajduje się prosty formularz, który należy wypełnić on-line i przesłać drogą elektroniczną do Fundacji do 27 listopada 2009. Ogłoszenie wyników nastąpi 21 grudnia. Organizacje będą realizować swoje projekty do końca maja 2010 r.

Wnioski oceni Kapituła Akademii Orange, w której pracach biorą udział uznane autorytety świata edukacji, nowych technologii, kultury i mediów: prof. dr hab. Barbara Fatyga -antropolog kultury, prof. dr hab. Kazimierz Zbigniew Kwieciński socjolog edukacji młodzieży, Jacek Michałowski psycholog, Edwin Bendyk dziennikarz, specjalista od nowych technologii dr Aleksander Tarkowski, socjolog, koordynator projektu Creative Commons Polska.

Aby zainspirować potencjalnych beneficjentów, Fundacja Orange przeprowadziła pilotażową edycję Akademii Orange, w ramach której wybrano 7 organizacji, które w sposób modelowy realizują idee nowoczesnej edukacji kulturalnej. Są to: Stowarzyszenie na rzecz Kultury Aktywnej SO:ON, Fundacja Edukacyjna Jacka Kuronia, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Fundacja Nowoczesna Polska, Stowarzyszenie Inicjatyw Twórczych „Ę", Fundacja WRO z Wrocławia i Centrum Sztuki Dziecka z Poznania. Projekty realizowane przez uczestników edycji pilotażowej stanowią przykład i mogą być inspiracją dla działań innych organizacji chcących wziąć udział w programie Akademia Orange.

źródło: Fundacja Orange

News Jakie są najbardziej kreatywne zastosowania przenośnych gadżetów do analizy i programowania urządzeń elektronicznych?

Odkryj, jak przenośne narzędzia mogą zrewolucjonizować Twoje podejście do analizy i programowania urządzeń elektronicznych. Dowiedz się, jak technologia inspiruje innowacje w różnych dziedzinach. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Motywacja pracowników, pozyskiwanie specjalistów - Zwiększanie sukcesu firmy dzięki większej przejrzystości

Sindelfingen, 21 listopada 2024 – Każdy chce korzystać z przejrzystej komunikacji: Zarówno kadra zarządzająca, jak i pracownicy oczekują jasnej, zrozumiałej komunikacji, ponieważ przejrzystość to nie tylko ideał, ale i istotny czynnik sukcesu. W swoim nowym raporcie firma innovaphone AG specjalizująca się w komunikacji, pokazuje, w jaki sposób odpowiednie strategie przejrzystości mogą nie tylko zwiększyć sukces przedsiębiorstwa, ale także podnieść jego atrakcyjność jako pracodawcy. czytaj więcej