16 września 2008 w Centrum Prasowym Polskiej Agencji Prasowej w Warszawie odbyła się konferencja prasowa rozpoczynająca akcję społeczną pod nazwą „Moja Pierwsza Komórka”. Jej celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci.
Na konferencji obecni byli partnerzy merytoryczni akcji. Na początku Pani Renata Piwowarska - przedstawiciel Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej powiedziała: „Coraz więcej korzystamy z telefonu komórkowego a nie zawsze wiemy jak się ustrzec przed błędami, szczególnie nie wiedzą tego dzieci, które stanowią również coraz większe grono użytkowników telefonii komórkowej. Zapoczątkowanie przez jednego z operatorów telefonii ruchomej niekomercyjnej akcji edukacyjnej w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu, jak również szczególny charakter samego projektu to krok we właściwym kierunku. Dlatego też Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej objęła honorowy patronat nad akcją i wspiera działania edukacyjne w tym zakresie.”
Mariola Błaszczyk – Pedagog Szkolny powiedziała: „Z pełnym poparciem przyłączyłam się do akcji społecznej CenterNet „Moja pierwsza komórka”. Zapoznając się z głównymi założeniami tej kampanii uznałam, że działania te są bardzo pomocne i korzystne zarówno dla dzieci jak i rodziców pragnących w mądry sposób wyposażyć swoje pociechy w pierwszy telefon komórkowy. Te 7 ostrzegawczych haseł FONIA to jakby instrukcja obsług, z którą każdy nowy użytkownik sprzętu powinien się zapoznać. Wszystkim nam zależy, aby telefon był dla dziecka przyjacielem a nie wrogiem, aby ułatwiał życie. Obowiązkiem dorosłych jest ochrona nieletnich przed zagrożeniami związanymi z korzystania z telefonów komórkowych.”
Ilona Felicjańska – Fundacja Niezapominajka zadeklarowała: „Moja Fundacja będzie wspierać akcję. Tym bardziej, że sama jako matka stoję przed wyborem kiedy swoim synom powinnam kupić pierwszy telefon komórkowy i jak nauczyć korzystać z niego bezpiecznie i racjonalnie.”
Zuzanna Zaleska – przedstawiciel programu „Safer Internet” opowiedziała o inicjatywie Safer Internet organizowanego przez Fndację Dzieci Niczyje we współpracy z Komisją Europejską która jest programem komplementarnym z akcją Moja Pierwsza Komórka
Kuba Antoszewski – instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC przedstawił wyniki badań „Maluchy”, które są prowadzone od 2002r. : „Przeprowadzone badania pokazują, że liczba telefonów komórkowych będących w posiadaniu dzieci w wieku 7-14 lat dynamicznie rośnie w ostatnich latach. Obecnie takie telefony posiada już 34% 7-14 latków, przed dwoma laty telefony komórkowe posiadało 26% 7-14 latków. Zjawisko to jest szczególnie widoczne w młodszej grupie wiekowej 7-10 lat oraz w miastach pow. 10 tys. mieszkańców. W znakomitej większości wypadków dzieci w wieku 7-14 lat posiadają telefony komórkowe na kartę. Wśród kryteriów wyboru aparatu najczęściej dzieci wskazują na jakość wyświetlacza, możliwość słuchania muzyki, robienia zdjęć, a także na markę. Widać zatem, że przy wyborze telefony największą rolę odgrywają aspekty rozrywkowe i wizerunkowe.”
„Jesteśmy zdania, że na biznesie spoczywa poważny obowiązek odpowiedzialności społecznej” – powiedział w wywiadach Grzegorz Tomczyk, wiceprezes CenterNet S.A., firmy organizującej akcję. „Chcemy, aby zasady Mojej Pierwszej Komórki stały się pomocnym narzędziem dla rodziców, którzy zdecydowali się na zakup pierwszego telefonu komórkowego dla dziecka.” – dodała Anna Gołębicka, dyrektor marketingu w CenterNet S.A.
Podczas konferencji przedstawiono animowanego bohatera akcji - Fonia, który bazując na swoich doświadczeniach radzi dzieciom jak bezpiecznie i racjonalnie korzystać z pierwszej komórki. Zasady Fonia są bardzo pomocne i korzystne zarówno dla dzieci jak i rodziców pragnących w mądry sposób wyposażyć swoje pociechy w pierwszy telefon komórkowy.
Siedem rad Fonia to jakby instrukcja obsługi, z którą każdy młody człowiek powinien się zapoznać.
Pełny opis rad wraz z przykładowymi ćwiczeniami dla Rodziców i Dzieci dostępny jest na stronie http://www.mojapierwszakomorka.pl/
Akcja będzie mieć charakter długofalowego programu, który będzie funkcjonował pod własnym logo, z własną stroną internetową i nie będzie łączył się z działaniami komercyjnymi firmy.
Wszyscy prelegenci zgodnie przyznali, że wszystkim nam zależy, aby telefon był dla dziecka przyjacielem a nie wrogiem, aby ułatwiał życie. Obowiązkiem dorosłych jest ochrona nieletnich przed zagrożeniami związanymi z korzystania z telefonów komórkowych.
Akcja zyskała grono prestiżowych partnerów, hołdujących idei odpowiedzialnego społecznie biznesu. Partnerami akcji są Radio ZET, Instytut Badawczy Millward Brown SMG/KRC, portal onet.pl, kanał dziecięcy Cartoon Network, sieć Multikino, specjalistyczna sieć sprzedaży sprzętu cyfrowego – firma Vobis, dwutygodnik Witch wydawany przez wydawnictwo Egmont, Grupa ArboMedia, studio Agencja Harder & Harder, sieć reklamy kontekstowej AdKontekst, sieć salonów Bartek, Smyk oraz Quadri Foglio, portal czasdzieci.pl, Fundacja Niezapominajka oraz Fundacja Dzieci Niczyje – „Program safer internet w Polsce”.
Organizatorem akcji jest CenterNet S.A. Firma CenterNet S.A. jest piątym infrastrukturalnym operatorem komórkowym w Polsce, w 100% zależnym od NFI Midas notowanym na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W listopadzie 2007 roku firma wygrała przetarg na wykorzystanie częstotliwości GSM w paśmie 1800 GHz.
źródło: CenterNet